2795
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

34 Inlägg
24 november 2010
Roligt men även tragiskt att läsa o höra folks olika påhitt. Vill du ha och de enda du gillar är att köra snabbt o köra i kurvor köp sporthoj. Har du inte råd med nyare, köp en äldre och öva upp dig på den, ta gärna en äldre honda då dem e billigare. När du kan köra grymt säljer du hondan köper en suzuki gsxr 1000 lr yamaha r1 och köper istället en sämra billigare bil. Efter du kört sporthoj är INGEN bil rolig. Kommer snuten och du är hyffsat haj på din hojj drar du, annars förlorar du kortet. De ja vill säga är att köp de du vill ha. Man går inte in på ica och ska köpa ett äpple men köper päron för de är billigare. Ja må ha en konstig syn på detta men ja har kört sporthoj 8år och de är det roligaste man kan göra, kör så mycket bana du kan.

69 Inlägg
24 november 2010
rettan skrev:
Roligt men även tragiskt att läsa o höra folks olika påhitt. Vill du ha och de enda du gillar är att köra snabbt o köra i kurvor köp sporthoj. Har du inte råd med nyare, köp en äldre och öva upp dig på den, ta gärna en äldre honda då dem e billigare. När du kan köra grymt säljer du hondan köper en suzuki gsxr 1000 lr yamaha r1 och köper istället en sämra billigare bil. Efter du kört sporthoj är INGEN bil rolig. Kommer snuten och du är hyffsat haj på din hojj drar du, annars förlorar du kortet. De ja vill säga är att köp de du vill ha. Man går inte in på ica och ska köpa ett äpple men köper päron för de är billigare. Ja må ha en konstig syn på detta men ja har kört sporthoj 8år och de är det roligaste man kan göra, kör så mycket bana du kan.

Har du kört nått annat än sporthoj? Äh lägg av! Klart inte grabben ska dra snuten det första man gör, bättre att köra lagligt. Och du tror väl inte att hans farsa utan mc-kort kan stå för försäkringen... ack nej, min kusin som är 23 betalar 18k om året bara i trafikförsäkring för en Ninja 9r. Motard kostar inte mer än 4k/år med Halv!

Bara inkompetenta idioter som skriver sånt påhitt som dig!

Mvh Jesper

Smålänning
7 887 Inlägg
24 november 2010
Alternativet är ju en sporthoj äldre än 20 år = entusiastförsäkring, ca 1500 om året hel smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

69 Inlägg
24 november 2010
twin_cam skrev:
Alternativet är ju en sporthoj äldre än 20 år = entusiastförsäkring, ca 1500 om året hel smile

Tror inte grabben intresserad av en r6 från 1990, eller vad tror du?

Mvh Jesper

Smålänning
7 887 Inlägg
24 november 2010
Thorped skrev:
twin_cam skrev:

Tror inte grabben intresserad av en r6 från 1990, eller vad tror du?

Nej det tror jag inte. Men jag tror itne han ör intresserad att betala femsiffrigt för försäkringen heller.

Är ju att välja, gammal sporthoj eller modern motard.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Amatör
444 Inlägg
25 november 2010
Tar man en märkesförsäkring och bara trafik så kan man komma hyffsat billigt undan med en nyare sporthoj också.

V-Power
1 186 Inlägg
25 november 2010
rettan skrev:

Håller med helt och hållet. Själv köpte jag en Motard i början för jag ville ha det. När jag insåg att sporthoj är det bästa som finns och ingen känsla kommer i närheten bytade jag snabbt hoj.

Trodde själv när man var mindre att sporthoj aldrig skulle gå att ha, dem skulle vara för dyra på det ena och det andra, dem skulle vara för farliga och hit och dit.

Köp det du vill ha!

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

69 Inlägg
25 november 2010
R1kard skrev:
Håller med helt och hållet. Själv köpte jag en Motard i början för jag ville ha det. När jag insåg att sporthoj är det bästa som finns och ingen känsla kommer i närheten bytade jag snabbt hoj.

Trodde själv när man var mindre att sporthoj aldrig skulle gå att ha, dem skulle vara för dyra på det ena och det andra, dem skulle vara för farliga och hit och dit.

Köp det du vill ha!

Är många forna sportknuttar som har bytt till motard och säger att det är mycket roligare med motard också.
Men nu ska jag inte vara så negativ och jag vill be rettan om ursäkt för mitt raseriutbrott!
Jag blev själv glatt överraskad över "Classica"-försäkringen och fönderar nu på att sälja min och köpa en äldre i.o.m. den billiga årspremien men jag betalar ju inga stora pengar för min.

På tal om äldre sporthoj så hittade jag denna på blocket igår: http://www.blocket.se/goteborg/CBR_400_ … 15&w=3 Riktigt fin för att vara en 88a och dessutom mellanklass för grabben! 19 & 9 vilket kap! big_smile

Mvh Jesper

69 Inlägg
25 november 2010
Thorped skrev:
På tal om äldre sporthoj så hittade jag denna på blocket igår: http://www.blocket.se/goteborg/CBR_400_ … 15&w=3 Riktigt fin för att vara en 88a och dessutom mellanklass för grabben! 19 & 9 vilket kap! big_smile

Herrejävlar vad billig försäkring för den hojen! En Helförs. på mig, i mer eller mindre centrala Göteborg Kostar bara 1698kr/år yikesbig_smile

Mvh Jesper

Administratör
2 990 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
mjo men så har du tröttnat på den efter 2 veckor oxo....

En kopp av den svarta såsen...

Tunnelmaster
348 Inlägg
25 november 2010
beathacker skrev:
MKarlsson skrev:
Jag betalar 1000kr/månad helförsäkring för min BMW S1000RR jag är 24år.

Vart o vad är självrisken ?

Var tvugen att kolla, har försäkringen hos If och betlar 4k i stöldsjälvrisk och 12k för vagnskadan.

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771

69 Inlägg
25 november 2010
MKarlsson skrev:
beathacker skrev:
MKarlsson skrev:
Jag betalar 1000kr/månad helförsäkring för min BMW S1000RR jag är 24år.

Var tvugen att kolla, har försäkringen hos If och betlar 4k i stöldsjälvrisk och 12k för vagnskadan.

IF är väl de dyraste man kan ha? Skilde 6-8k när jag jämförde med Folksam.

Mvh Jesper

Tunnelmaster
348 Inlägg
25 november 2010
Thorped skrev:
MKarlsson skrev:
beathacker skrev:

IF är väl de dyraste man kan ha? Skilde 6-8k när jag jämförde med Folksam.

Hade en suzuki GSX-R 1000 -01 i våras, den gav jag 16k halvförsäkring hos trygghansa, bytte till en KTM RC8 -08 den gav jag 22k halvförsäkring för, nu åker jag S1000rr och betlar 12k helförsäkring. Så if är billigt.

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771

69 Inlägg
25 november 2010
Åfan... Typiskt BMW tongue

Mvh Jesper

34 Inlägg
26 november 2010
IF är billiga om du kör, Honda,bmw lr triumph tror ja de är. IF har nämligen märkesförsäkring med dessa märken.

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
26 november 2010
rettan skrev:
IF är billiga om du kör, Honda,bmw lr triumph tror ja de är. IF har nämligen märkesförsäkring med dessa märken.

Där vill jag dock höja ett varnande finger med Hondas märkesförsäkring, är det en sporthoj så har du automatiskt en självrisk på 25000kr.

42 Inlägg
26 november 2010
Goffen skrev:
mjo men så har du tröttnat på den efter 2 veckor oxo....

Såg i första posten att du har en R6 big_smile Vad tycker du är det en ok nybörjarhoj ? cool

Administratör
2 990 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
Hade en R6a nu har jag en R1a. Svårt att säga om R6an är en bra nybörjarhoj, det finns ju en anledning till att dom är TOKDYRA att försäkra.... Men jag säger såhär vill du ha en så köp en. Gå sedan en kurs med smc såkallad sporthojskurs och där får du verkligen lära dig hantera den och efter det börjar det riktigt roliga !

42 Inlägg
26 november 2010
Goffen skrev:
Hade en R6a nu har jag en R1a. Svårt att säga om R6an är en bra nybörjarhoj, det finns ju en anledning till att dom är TOKDYRA att försäkra.... Men jag säger såhär vill du ha en så köp en. Gå sedan en kurs med smc såkallad sporthojskurs och där får du verkligen lära dig hantera den och efter det börjar det riktigt roliga !

Jo, fast R1 lär väl inte va bättre i försäkring big_smile
Men en sån där kurs låter nice får kolla på det när man tagit kortet.

Administratör
2 990 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
R6an gav jag 15k hel året och R1an ger jag 10k hel året för så viss skillnad är det...

Sök