Mest prisvärda "Framsystem" ?

dbjanoz
19 juli 2008 · 1 785 Inlägg

Ingen som känner till någon test som är gjord på framsystem?

Skulle vilja höra lite utlåtande om de systemen som finns på marknade just nu. Prisklassen upp till 2500kr

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Honken_ Klyphuggare
19 juli 2008 · 328 Inlägg

Jag har testat Julas sortiment och det är det absolut bästa.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
dbjanoz
19 juli 2008 · 1 785 Inlägg

Honken_ skrev:
Jag har testat Julas sortiment och det är det absolut bästa.

Jo verkligen. Seriöst nu....

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Lardi SQ
19 juli 2008 · 1 343 Inlägg

de beror juh lite på vilken karaktär du söker med.. va är de för storlek du suktar efter ?

5,25"?
6,5"?

Ljudnörd!
dbjanoz
19 juli 2008 · 1 785 Inlägg

Lardi skrev:
de beror juh lite på vilken karaktär du söker med.. va är de för storlek du suktar efter ?

5,25"?
6,5"?

5,25" system, glömde visst att nämna det

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
DC4
19 juli 2008 · 170 Inlägg

DLS UP5 ger mycke välljud för pengarna, finns för under 2500:- på vissa ställen

Less is more
http://www.digitalcompaniet.se/
ÅF för: Hertz, Alpine, Amega, Digital Designs, Hifonics, SPL Dynamics, DLS, MDS
SpikeForsberg
19 juli 2008 · 144 Inlägg

Jag har Sony Xplod från Netonnet, kostade inte många kronor och funkar riktigt fint.

Nissan Skyline R33 GTR "Xenonline edition" (1996)
Roundcube
19 juli 2008 · 801 Inlägg

MTX thunder 5.25 inhandlade jag förra veckan, och kan inte säga ett ont ord om dem. spelar på fruktansvärt bra.

EDIT : glömde ange pris.... Pröjjsade 1799:- för dem på tvboden i svinesund.

Senast redigerat av Roundcube (19 juli 2008)

Lonefox Bad music kills good sound
19 juli 2008 · 7 241 Inlägg

Morel Tempo 5 kostar runt 1600 och skall tydligen låta riktigt bra för den pengen.
http://www.webshop.bertilssonautoelectr … uctid=2355

Impact PG 50.S är väldigt prisvärda med för sina 1400:-
http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=892

Hertz HSK 130.3 låter (av det lilla jag lyssnat på dem) riktigt bra. Kostar 2000:-
http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=892

Har du möjlighet att gå upp till 6" så kan jag verkligen rekomendera Phoenix Gold RSD6CS för 1000:-
http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=893

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Lardi SQ
19 juli 2008 · 1 343 Inlägg

då tar vi nästa fråga.. är du ute efter lite mer sq finlir eller mer kraft.. framsystemen är juh lite annrolunda på marknaden.. smile

men som sagt tidigare så gör hertz fina diskanter och system...
även focal.. lite mer finare..

Focal K2 Power 130 KF finns på db akuten om du vill sträcka dig upp till 2800.. om inte de är ett alternativ så finns många andra i tråden som nämns lite mer i den prisklassen du begär....

Senast redigerat av Lardi (19 juli 2008)

Ljudnörd!
DC4
20 juli 2008 · 170 Inlägg

Focal K2 Power 130 KF finns på db akuten om du vill sträcka dig upp till 2800.. om inte de är ett alternativ så finns många andra i tråden som nämns lite mer i den prisklassen du begär....

Finns på ullareddigital.se för 2299

Less is more
http://www.digitalcompaniet.se/
ÅF för: Hertz, Alpine, Amega, Digital Designs, Hifonics, SPL Dynamics, DLS, MDS
Lardi SQ
20 juli 2008 · 1 343 Inlägg

DC4 skrev:

Focal K2 Power 130 KF finns på db akuten om du vill sträcka dig upp till 2800.. om inte de är ett alternativ så finns många andra i tråden som nämns lite mer i den prisklassen du begär....

Finns på ullareddigital.se för 2299

ja de gjorde de.. sökte på pricerunner å så men hitta inget billigare... dom hade sänkt rejält där...


Pris: 2.299,00 kr  (tidigare pris  3.499,00 kr)

ett väldigt fint system...

Ljudnörd!
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
20 juli 2008 · 2 853 Inlägg

focels system är mkt bra har ett just nu..de är till salu.smile

kan rekomendera pioneers alla system dom e grymt bra:)billiga o spelar på mkt bättre än va man tror..
deras nya serie är grymt bra:)

apoteket00 trucken
20 juli 2008 · 563 Inlägg

dum fråga utan att skriva vad du är ute efter?

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
Djem Think Better Cars
20 juli 2008 · 447 Inlägg

ja rekomenderar µ-dimension jr comp 5 ... på BAE .. spelar riktigt bra ... mycket ljud för pengarna

Mvh // Djem
Opel Astra 1.6 5D "White Pearl" (2009)
Lardi SQ
20 juli 2008 · 1 343 Inlägg

apoteket00 skrev:
dum fråga utan att skriva vad du är ute efter?

Lardi skrev:
då tar vi nästa fråga.. är du ute efter lite mer sq finlir eller mer kraft.. framsystemen är juh lite annrolunda på marknaden.. smile

precis.. vad vill du ha för karaktär.. kraft eller fint.. finns juh många system med mkt kraft för lite pengar men inte så "fint" ljud eller va man ska säga...

Ljudnörd!
SuperFot
20 juli 2008 · 4 Inlägg

Rockford funkar ju alltid annars

dbjanoz
20 juli 2008 · 1 785 Inlägg

apoteket00 skrev:
dum fråga utan att skriva vad du är ute efter?

Ja verkligen!

Då tar vi det igen

Jag frågar efter 5.25" system och om det finns någon test gjord till exempel i någon tidning eller av någon annan gjord test mellan olika system. Någon som fattar vad jag menar nu?

Senast redigerat av dbjanoz (20 juli 2008)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Lardi SQ
20 juli 2008 · 1 343 Inlägg

dbjanoz skrev:

apoteket00 skrev:
dum fråga utan att skriva vad du är ute efter?

Ja verkligen!

Då tar vi det igen

Jag frågar efter 5.25" system och om det finns någon test gjord till exempel i någon tidninge eller av någon annan gjord test mellan olika system. Någon som fattar vad jag menar nu?

men vilken "sort" vill du ha... såg på din sida att du tävlat i db i 3 år så du vill nog ha nått med mkt kraft?
de är nog lite den frågan vi är ute efter... finns juh sq samt db sound...

Ljudnörd!
dbjanoz
20 juli 2008 · 1 785 Inlägg

Lardi skrev:

dbjanoz skrev:

apoteket00 skrev:
dum fråga utan att skriva vad du är ute efter?

Ja verkligen!

Då tar vi det igen

Jag frågar efter 5.25" system och om det finns någon test gjord till exempel i någon tidninge eller av någon annan gjord test mellan olika system. Någon som fattar vad jag menar nu?

men vilken "sort" vill du ha... såg på din sida att du tävlat i db i 3 år så du vill nog ha nått med mkt kraft?
de är nog lite den frågan vi är ute efter... finns juh sq samt db sound...

Blandat, systems olika karaktärer vill jag inte sortera ut i förväg. Utan jag menar vad man får i den prisgruppen. Vissa system kan ju vara väldigt dyra men ha problem med t ex väldigt vassa och skrikiga diskanter som exempel.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang