Angående: Uddevalla/Trollhättan-träffar.

-Sudde-
20 juli 2008 · 57 Inlägg

Okej, ska vi nu försöka få igång lite träffar här i trakterna varje eller varannan helg så får vi väl ha en tråd där vi kan planera sånt i.

Nästa helg snackade någon om att det var träff i Trollhättan, men det vet jag inget om, så nån som vet nåt om den kan väl skriva vad som gäller.

Dock föreslår jag ju starkt att det bär av mot Uddevalla sen så stan är full av folk som firar fjordfestivalen.

hedley Saaboholic
20 juli 2008 · 3 129 Inlägg

Helgträff 26/7 19:30 utanför Etage, Överby FRAMSIDAN

Taget direkt ifrån STCS hemsida.

Såhär ser våran lista med föranmälningar ut:

Kristoffer "tesoro" - 9-3 SS -03
Andreas "sportsedan"- 9-3 Aero sc
Markus "Hedley" - NG900 2.0T.
Jonas "j bilstrup" - SAAB 9-5
Louisa - SAAB 9-5
Hannes SAAB 9-3ss
Thomas "oceaN666" - 9000 Aero -95
Niklas "nicke_thn" - Saab 9-3 -99
Johan "Johan-99T16" - 99T16 (Eventuellt)
P.Hagel - 9-3 TTid-08 (Eventuellt)
Mr.Turbo - Volvon? 
Jocke "Mr Aero" - 9000 Aero -94 (Eventuellt)
Erik "wasse" og9-3 aero (Eventuellt)


Ska kolla upp lite mer exakt vad det är som gäller, men har lite svårt att tro att det enbart skulle vara för saabar då det är en på listan som inte kommer i en saab som synes.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
FLindgren
20 juli 2008 · 5 089 Inlägg

hahaha det måste jag ju komma till å höra när alla saabägare fnyser åt min bil big_smile hör runt om andra är välkomna också så ska jag höra ifall det kan ordnas lite bus bus i trollhättan efter träffen smile

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
hedley Saaboholic
20 juli 2008 · 3 129 Inlägg

FLindgren skrev:
hahaha det måste jag ju komma till å höra när alla saabägare fnyser åt min bil big_smile hör runt om andra är välkomna också så ska jag höra ifall det kan ordnas lite bus bus i trollhättan efter träffen smile

hahah jag är saabägare och jag fnös inte åt bilen din igår iallafall smile
men fattar vad du menar haha wink

Ska göra detta big_smile hade vart lite kul.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
-Sudde-
20 juli 2008 · 57 Inlägg

FLindgren skrev:
hahaha det måste jag ju komma till å höra när alla saabägare fnyser åt min bil big_smile hör runt om andra är välkomna också så ska jag höra ifall det kan ordnas lite bus bus i trollhättan efter träffen smile

Vadå om andra är välkomna, det är ju inte direkt ett privat område. Det är väl bara att vi åker dit. Det är ju ändå motorintresset allt handlar om eller hur?

hedley Saaboholic
20 juli 2008 · 3 129 Inlägg

Det råder delade meningar inom stcs angående märken osv.

Verkar dock som att majoriteten vill att det ska vara endast saabar.. men som sudde sa det är ju inte privat område.. dock vill man väl kanske inte ha dit tattar mek och rollade 240s med stuprör om man säger så..

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
JaZoR Team RmR
20 juli 2008 · 393 Inlägg

om det blir bara saab så får vi ta och årdna ett eget ställe att vara på tongue tycker det där med att vi alla andra ska åka dit och visa det är bara tråkigt att förstöra för dom om dom nu bara vill ha saab där tongue men då är det bara för oss att ordna en större träff för alla märken

hedley Saaboholic
20 juli 2008 · 3 129 Inlägg

jo precis.. lär ju bli en del drag runt stan isåfall.
Själv tycker jag att det skall vara för alla som har nån bil att komma med.. dvs inte skrotupplag..

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
-Sudde-
20 juli 2008 · 57 Inlägg

hedley skrev:
jo precis.. lär ju bli en del drag runt stan isåfall.
Själv tycker jag att det skall vara för alla som har nån bil att komma med.. dvs inte skrotupplag..

Då tycker jag vi som inte kör Saab ses i Uddevalla när det ändå är Fjordfestival och allt. Samma parkering som i helgen!

Vilka är med på det?

1. Sudde
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

-Sudde-
20 juli 2008 · 57 Inlägg

Sen vill jag också ge er en "heads-up" på hjulafton. Jag kommer åka dit, och det vore kul om vi kunde bli ett gäng härifrån som åkte dit.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=92298
www.hjulafton.nu

peegee Forummoderator
20 juli 2008 · 2 924 Inlägg

Jag tar mig nog till Etage å spanar iaf...men Uddevalla blir det inte, jag är festivalmätt för ett tag efter Fallens Dagar ...blir nog dessuton SSK Drifting-RM på Kinnekulle under dagen så cool

Senast redigerat av peegee (21 juli 2008)

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
J-sandgren
20 juli 2008 · 17 Inlägg

Jag är på, missade gårdagens pga av att jag  hjälpte en kompis inöd ist.^^

Och påtal om inget -Sudde-, är nog ganska säker på att ja såg dig rulla ut ifrån infarten till stjernqvist förut runt 18.30 ? har ja rätt wink

1. Sudde
2. J-sandgren
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

-Sudde-
20 juli 2008 · 57 Inlägg

J-sandgren skrev:
Och påtal om inget -Sudde-, är nog ganska säker på att ja såg dig rulla ut ifrån infarten till stjernqvist förut runt 18.30 ? har ja rätt wink

Stämmer nog bra det. Jag brukar finnas i garaget bakom stjerqvist. wink

Potkin Dawndrifter -"The Black Curse"
21 juli 2008 · 301 Inlägg

är nog på te lördag.. nära å bra.. men får nog bli nån öl fram på kvällen ändå hehe... förfest i garaget? ;P

men kan vi andra inte åka upp till överby å ställa oss 100m längre bort då å retas lite.. göra snygga donuts osv wink heheh

(självklart blir det till hjulafton, är anmäld till burnout tävlingen haha wink

Senast redigerat av Potkin (21 juli 2008)

Haniball_s
21 juli 2008 · 455 Inlägg

tja har jag inget att göra så dyker jag upp!

>syns man inte finns man inte<
-Sudde-
24 juli 2008 · 57 Inlägg

Hur blir det på lördag?

peegee Forummoderator
25 juli 2008 · 2 924 Inlägg

För mig blir det Drifting på Kinnekulle eller VWAirheads.org träff i Vänersborg på dagen och och Etage på Överby på eftermiddagen/kvällen

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Losgard
25 juli 2008 · 1 688 Inlägg

Det är nån träff vid BRL i Trollhättan den 3e augusti, finns även en tråd om detta nånstans i garaget-cyberspace. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
cagiva_mannen Lysekil
25 juli 2008 · 90 Inlägg

är det inte bättre alla åker till Överby iställhet då. fan vad fjantigt att folk måste bry sej om märket på bilen alla är väll motor intresserade eller har jag fel

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
hedley Saaboholic
25 juli 2008 · 3 129 Inlägg

cagiva_mannen skrev:
är det inte bättre alla åker till Överby iställhet då. fan vad fjantigt att folk måste bry sej om märket på bilen alla är väll motor intresserade eller har jag fel

Håller med dig angående att alla borde vara välkomna, men tyvärr så var vi som förespråka detta i minoritet hmm

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang