jag undrar vilken som är bästa drifting bilen

BTLulle
20 juli 2008 ·

En bil med bakhjulsdrift smile Mycket överhäng bak då en bil med lite överhäng blir tvärare i sina kast. sen möjlighet att kunna vänsterbromsa så att man kan hålla nere farten. Lite mera än dom 90hk jag har under min huv är inte dumt heller men med rätt bil så går det bra att drifta med en bil som inte har så mycket hästkrafter, i början på 80-talet så lekte jag en del med en ford taunus med 108hk och det var inga större problem då man kommit på knepet.

MVH Peter

CarpeDiem German Engineering
20 juli 2008 · 9 083 Inlägg

Alltså det går att drifta med automat men det ær inte lika lætt som med manuell låda. Sen kanske ni alla andra undrar varfør trådskaparen vill just ha automat. Kanske før att han ska ta kørkort før bara automatlåda.

//Sam

Senast redigerat av Sam176 (20 juli 2008)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Waho Allmänt Jobbig
21 juli 2008 · 1 200 Inlägg

KHRacing skrev:

DjMes skrev:
Om du ska drifta? då e det s13 som gäller... har du mer pengar? så köp en s15..... Men Automat? Du lär inte kunna drifta me den.....

Waho skrev:
Beror på föraren först och främst skulle ja tro, men dom flesta japaner, Skyline, s13/14/15 tex funkar finfint.
Men att drifta med automat är ingen som helst idé tongue

Ok... varför ? smile

http://www.youtube.com/watch?v=g3W_QXbOTPI

http://www.youtube.com/watch?v=bzhVnOAcDu0

http://www.youtube.com/watch?v=chv6rF4cHuc

http://www.youtube.com/watch?v=chv6rF4cHuc

Okej, det GÅR. Men vad är vitsen, det funkar rätt så mkt bättre med manuell låda? tongue

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
chrix
21 juli 2008 · 188 Inlägg

Enklast är väl Om du hittar en Turboladdad Japs med automat... Typ Nissan 300zx
Eller Volvo 740/940 turbo...
Lätta bort ALLT onödigt, dit med bur och stenhård fjädring.
Bra däck fram och BÖRJA med dåliga däck bak för att inte behöva åka såå fort för att få gooa sladdar....
Sedan är det bara att öva...

Undrar varför man ska hänga på massa plast runt bilen????
http://www.nogg.se/christianracing
http://www.mamut.com/gtr
http://www.gtiklubben.nu
Wee
21 juli 2008 · 501 Inlägg

Bmw m3 e36 ska tydligen vara en bra drifting bil.. Dock inte automat i den,
Sen att drifta med automat är inte så speciellt svårt, Dock så måste det finnas pulver under huven..

Lycka till..

OBS: Ironi
Aldin AT Däck
21 juli 2008 · 501 Inlägg

Nissan Silvia s15 smile

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
SpeCtruM
21 juli 2008 · 29 Inlägg

camaro67 skrev:

Aerodynamik skrev:

Helknas skrev:

s13 modellen är mycke billigare och går att trimma upp i samma hästar wink

S13 är dyrare att trimma, inte lika hållbar och har ingen diffbroms original som S14.

Precis så alltså går man på en s14 eftersom att de är en snyggare bil och som förmodligen blir billigare när den är färdig big_smile

De finns ju 895st trimmade s13 som e till salu? Ofta slut i lager osv men de måste ju va billigare än att börja från grunden?  //Eddie

Beroede Med Wilje
BMW 325iM (1989)
SpeCtruM
21 juli 2008 · 29 Inlägg

Sam176 skrev:
Alltså det går att drifta med automat men det ær inte lika lætt som med manuell låda. Sen kanske ni alla andra undrar varfør trådskaparen vill just ha automat. Kanske før att han ska ta kørkort før bara automatlåda.

//Sam

Hehe du e ju go du smile Vet du nogon som ''Tävlar/hobby driftar'' med en automatare?

Beroede Med Wilje
BMW 325iM (1989)
KHRacing
21 juli 2008 ·

SpeCtruM skrev:
Hehe du e ju go du smile Vet du nogon som ''Tävlar/hobby driftar'' med en automatare?

läs i tråden e du snäll.

SpeCtruM
21 juli 2008 · 29 Inlägg

KHRacing skrev:

SpeCtruM skrev:
Hehe du e ju go du smile Vet du nogon som ''Tävlar/hobby driftar'' med en automatare?

läs i tråden e du snäll.

de har jag gjort? vad har jag missat?  Mvh //Eddie

Beroede Med Wilje
BMW 325iM (1989)
CarpeDiem German Engineering
21 juli 2008 · 9 083 Inlägg

SpeCtruM skrev:

Sam176 skrev:
Alltså det går att drifta med automat men det ær inte lika lætt som med manuell låda. Sen kanske ni alla andra undrar varfør trådskaparen vill just ha automat. Kanske før att han ska ta kørkort før bara automatlåda.

//Sam

Hehe du e ju go du smile Vet du nogon som ''Tävlar/hobby driftar'' med en automatare?

Va menar du med det tongue Nej jag vet inte någon som "'tävlar/hobby driftar'' med en automatare

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
bullen_91
21 juli 2008 · 156 Inlägg

kanske en toyota stalet

Darkie dARKiE
21 juli 2008 · 5 031 Inlägg

Wee skrev:
Bmw m3 e36 ska tydligen vara en bra drifting bil.. Dock inte automat i den,
Sen att drifta med automat är inte så speciellt svårt, Dock så måste det finnas pulver under huven..

Lycka till..

kan rekommendera en 328 med M3diff också.. wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
airflow Avstängd
21 juli 2008 · 653 Inlägg

Nejnej, ingen Starlet. Svaret är ju givet, SAAB 900 TURBO, grymmare driftingbil hittar du inte smile

Jag har rätt i vad jag än säger.
SpeCtruM
21 juli 2008 · 29 Inlägg

Sam176 skrev:

SpeCtruM skrev:

Sam176 skrev:
Alltså det går att drifta med automat men det ær inte lika lætt som med manuell låda. Sen kanske ni alla andra undrar varfør trådskaparen vill just ha automat. Kanske før att han ska ta kørkort før bara automatlåda.

//Sam

Hehe du e ju go du smile Vet du nogon som ''Tävlar/hobby driftar'' med en automatare?

Va menar du med det tongue Nej jag vet inte någon som "'tävlar/hobby driftar'' med en automatare

//Sam

ok de va bara de jag undrade smile

Beroede Med Wilje
BMW 325iM (1989)
kille85 Avstängd
27 juli 2008 · 18 Inlägg

mer svar

KHRacing
27 juli 2008 ·

Inga som helst ptoblem med automat, man för bara köra med lite mera "attack".

KHRacing
27 juli 2008 ·

SpeCtruM skrev:

KHRacing skrev:

SpeCtruM skrev:
Hehe du e ju go du smile Vet du nogon som ''Tävlar/hobby driftar'' med en automatare?

läs i tråden e du snäll.

de har jag gjort? vad har jag missat?  Mvh //Eddie

hajs Eddie :-)

läs mitt tidigare inlägg med bifogade filmlänkar som svar till din fråga smile

AeroMalm BMW fantast
27 juli 2008 · 1 172 Inlägg

säger också nissan 200 s13 elr s14... beroendepå prisklassen... s14 har ju större motor med lite mer potential och diffbroms...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Mr_EmCom Med.lem
27 juli 2008 · 3 759 Inlägg

ToTTeN skrev:
jag brukar driffta med pappas volvo s80 manuell 170hk går utmärkt. bara att svänga då och då och rycka i handbromsen och lägga i backen då och då.


Btw. vilken prisklass?. och vilken ambition?. Och ett tipps.. fimpa automatlådetankarna

Ja drifting ja...

Herregud..

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang