på vissa bilar står det EC, det betyder economic, alltså man stänger av klimatanlägningen. polaren hade en merca å va så tjurig för att klimatanlgningn va så kass, konstiiiigt
Yaay! Jag har aldrigt ägt en bil men jag kan allt om AC/ACC
Du har fel Har man bara AC så kan man fortfarande blanda med varmare luft, man måste inte köra med full kyla utan det går få det lite varmare.. Fast jag kanske missuppfattade dig lite..
Det är samma sak på en bil som inte har AC du har ett reglage med kallt till varmt.. Fast du har en extra knapp som du trycker in och så börjar det tillverkas sval luft om du har reglaget åt det kalla hållet såklart..
ECC Heter det väl på volvo och ACC på övriga märken?
Yaay! Jag har aldrigt ägt en bil men jag kan allt om AC/ACC
Du har fel Har man bara AC så kan man fortfarande blanda med varmare luft, man måste inte köra med full kyla utan det går få det lite varmare.. Fast jag kanske missuppfattade dig lite..
Nej, såklart menade jag inte att man bara kan välja KALLT eller inget
De jag inte riktigt fattar med ACC är tex min bmw, jag har 2zons klima som man ställer temperaturen på två rattar så fixar den biffen. Men så finns de en ännu värre variant med några knappar ist.. dom som kan E34 vet vad jag menar. Lixom vafan är de då? Superduper ACC? =P
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
De jag inte riktigt fattar med ACC är tex min bmw, jag har 2zons klima som man ställer temperaturen på två rattar så fixar den biffen. Men så finns de en ännu värre variant med några knappar ist.. dom som kan E34 vet vad jag menar. Lixom vafan är de då? Superduper ACC? =P
Det är digital ECC.. Samma sort som sitter i de flesta nyare bilar, fast en del E34 och många andra, lite äldre tyska bilar har knappar istället för rattar. Kolla t.ex Audi från början av 90-talet.
Senast redigerat av Irmscher Vectra (24 juli 2008)
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Acc och Ecc är precis samma sak dvs Elektronic Climat Control vs Automatic Climat Contol.. olika biltillverkare kallar de olika, men samma princip.. dvs den håller auotmatiskt den inställda temperaturen.