4910
Sök

Rattfull och kör ihjäl..

155 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
tjo!

tycker inte ni också att straffen i sverige är allt för låga på sånna som kör rattfulla och kör ihjäl folk?
om man inte vet bättre så tycker ja att de inte ens är värda att ha ett körkort...

om det har kört en rattfull person och lyckas köra ihjäl en av dina närmaste anhöriga?
vad skulle du göra med hon/han om du var ensam med den personen i ett rum lr nått?

själv så skulle ja knäppa den personen för ja skulle bli så j**** arg på den personen..

va skulle du ha gjort?

Ninja
174 Inlägg
24 juli 2008
dom ska inte behöva köra ihjäl nån för att få högt straff tycker jag

EDIT: skulle inte göra nått med personen är inte värt det
Senast redigerat av elvisp (24 juli 2008)

133 Inlägg
24 juli 2008
svenska rättssystemet är sjukt.. sad but true..

Jag vet inte vad jag hade gjort, faktiskt.. självklart hade man velat ha ihjäl personen i fråga.. Men samtidigt är det för "lindrigt",,, missförstå mig rätt.

If you don't live for something, you'll die for nothing

1 827 Inlägg
24 juli 2008
Vad tror du händer med en sådan person då? Iom att du tycker straffet är lågt.

Det är garanterat grovt vållande till annans död, alternativt dråp. Det är ju inte villkorlig dom direkt...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

155 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
Hoegwall skrev:
svenska rättssystemet är sjukt.. sad but true..

Jag vet inte vad jag hade gjort, faktiskt.. självklart hade man velat ha ihjäl personen i fråga.. Men samtidigt är det för "lindrigt",,, missförstå mig rätt.

ok, jo ja fattar.. dä ä förjävligt!

N/A
141 Inlägg
24 juli 2008
Om dom kör ihjäl nån: Ta körkortet för all framtid, han får betala skadestånd på minst 1 mille till anhöriga och så ska han ha livstid fängelse...

Fast hade jag varit själv i samma rum som han, ja.. En långsam och plågsam död.. hehe

German Engineering
9 083 Inlägg
24 juli 2008
Jag førstår inte hur straffen i Sverige kan vara så låga, tycker att lagen borde skrivas om.

Man vill bara ha ihjæl de men det hjælper inte.

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

155 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
xenopsy skrev:
Om dom kör ihjäl nån: Ta körkortet för all framtid, han får betala skadestånd på minst 1 mille till anhöriga och så ska han ha livstid fängelse...

Fast hade jag varit själv i samma rum som han, ja.. En långsam och plågsam död.. hehe

jo en lång och plågsam död vore nått. eller sluta så att personen hamnar i rullstol eller nåt för resten av livet så att den lider ännu mer:p

blacken
25 juli 2008
Joo vi har ett konstigt "rättssystem" har man ihjäl någon som skadar ens närstående, då sitter man i många år. Men om man medvetet krökar pannbenet ur led och kör ihjäl någon, så är det inte på långa väger lika hårt..

"Ijenkligen"
788 Inlägg
25 juli 2008
Där jag bor, är det en gubbjävel som kör full ofta mad har sett han köra iväg 2-3 dagar i rad nu. Känns jävligt tryggt när man har barn som leker i området hmm Men imorgon ska jag spana lite på han, och ringa polisen!

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

1 688 Inlägg
25 juli 2008
Ge dom till Josef Fritzl och bygg han en stooor källare big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

155 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
opeltiffi skrev:
Där jag bor, är det en gubbjävel som kör full ofta mad har sett han köra iväg 2-3 dagar i rad nu. Känns jävligt tryggt när man har barn som leker i området hmm Men imorgon ska jag spana lite på han, och ringa polisen!

fy fan! hatar verkligen sånna personer! men du gör rätt iaf! mera sånna som du=)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
25 juli 2008
Ser jag nån som jag vet, eller som ser misstänkt ut för rattfylla eller annat så tvekar jag inte en sekund. Spelar ingen roll om det så skulle vara farsan.. Det är oacceptabelt!

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

155 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
Losgard skrev:
Ge dom till Josef Fritzl och bygg han en stooor källare big_smile

hehe ja fan, göra en öppning bara för dom svinen så får de aldrig se dagsljuset sen igen!

N/A
141 Inlägg
25 juli 2008
Finns inga ord för såna.. De bästa hade varit att de dom en lång å plågsam död, återuppliva och göra samma sak igen och igen och igen.... osv hehe

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 juli 2008
Dom lider nog mycket av deras samvete.

Tänk er att ni har råkat köra ihjäl något barn, skulle ni kunna förlåta er själva?

I den situationen så vill dom nog hellre dö, än att leva med kunskapen om att dom har kört ihjäl en ung flicka eller pojke t.ex..

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

N/A
141 Inlägg
25 juli 2008
men det är inte straff nog tycker jag.. Men ja. Är dom någorlunda vettigt funtade (bortsett från rattfyllan) så borde dom ju ha det. Men sen så finns du ju korkade alkisjäv*ar som inte fattar ett skit va dom har gjort.. Typ "jaha, oj då inte så farligt"... Så det med samvetet får dom jäklarna på köpet

Vw trimmare
2 995 Inlägg
25 juli 2008
Eisenhut skrev:
Vad tror du händer med en sådan person då? Iom att du tycker straffet är lågt.

Det är garanterat grovt vållande till annans död, alternativt dråp. Det är ju inte villkorlig dom direkt...

2-3år (om du inte är psykist sjuk = 1år MAX) sen straffreducering = 1-1.5år MAX

en man körde ihjäl en liten flicka och hennes farmor han fick 1.5år.....han kom ut efter knappa 11månader och fick nästan direkt ta om sitt körkort  (spärrtid för att ha kört ihjäl någon + grov rattfylla = 1.5år)

i sverige kan du få livstid för mord men använder du bilen istället och är full så kan du till och med slippa fängelse straff eller få 1 års hotell vistelse..

är straffet tillräckligt? nej.

N/A
141 Inlägg
25 juli 2008
åååhhh.. man blir så irreterad.. fan vilket system vi har.. verkar som att staten tycker att om man kör ihjäl en liten flicka packad så är ju inte riktigt fyllots fel.. men om man skulle va nykter istället.. jaha.. livstid.. sjukt.. är man så dum i huvet att man sätter sig och kör iväg onykter så ska man inte ha körkort.. Punkt slut

Evolution Garage
1 299 Inlägg
25 juli 2008
givetvis är det mycket dumt och oansvarigt att köra under påverkan av alkohol eller andra droger.

men hade jag varit själv med honom i ett rum hade jag aldrig tagit till våld, det är inte den lösningen Gud förespråkar.
Jag hade försökt prata med honom å få honom att inse hur dumt det han gör är, och att många personer faktiskt kan känna sig....

NÄ! Jag hade haft ihjäl fanskapet!

Sky´s the limit...

Sök