Röker eller snusar du?

lixer
26 juli 2008 · 464 Inlägg

Jag Röker/Snusar inte. Som många andra säger så tycker jag att det är ofräscht och sen så sprarar jag ett antal kronor på det.

TT-Avant
26 juli 2008 · 6 851 Inlägg

M.Persson skrev:
Till alla er som röker och snusar, hur motiverat känns det att lägga dom pengarna på det?
Ja menar en snusdosa och ciggpaket idag kostar la 30/40kr st? = 35kr snitt
Och dom flesta jag känner gör ju av med mellan 3/5st i veckan = 140kr i veckan
140 * 4 = 560. 560 * 12 = 6720 om året.
Det kan ju läggas på bra mycket vettigare saker än lungcancer och gula tänder smile
Ja menar bilen kan ju få mycket skoj för dom pengarna, spec från er som röker/snusar mer wink
Visst efter 15år kanske det är skitsamma att sluta men då undrar jag, varför började ni från början?
Grupptryck? Impa på en tjej/pojke? Må bättre?
Och har det vart värt det sen då?

Vist skulle man spara mycke, men å andra sidan,hur många går inte på krogen och festar ganska många gånger under ett år och hur mycke pengar super folk inte bort?
Själv så dricker jag väldigt sällan, snusar dock så det går nog på ett ut,penga mässigt asså.

__pepita__: Det måste vara en gamla text du fick tag i om skador av snus.
Tex så finns där inga vetenskapliga bevis på att snus i sig kan orsaka Canser.
Detta är varför varningstexten som tidigare satt under snusdosorna har bytts ut.
Att det är skadligt och beroende framkallande, ja det vet nog de flesta.
Men som jag skrev tidigare, alkoholen är minst lika farlig som nikotinet.
Hur många dör eller drabbas av alkoholism av alkohol varje år?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Walle_wandalen
26 juli 2008 · 61 Inlägg

fest röker bara fins inget bättre än en kall öl å en cigg. annars tycker ja de e äkligt att röka konstigt nog

maximal_boost
26 juli 2008 · 379 Inlägg

Valt att hoppa samtliga saker. Rökning, snusa och dricka alkohol. Hatar röklukten. Onödigt att göra det, då dom flesta som gör det önskar dom aldrig börjat så varför börja. Dricka är oxå dyrt. Sedan är jag för snål big_smile Och det skulle inte finnas en krona över till bilen och bilen i sig skulle vara en dröm även idag smile Men det är bara jag.

Är 17 år och har hela livet framför mig smile

Holiace
26 juli 2008 · 1 754 Inlägg

maximal_boost skrev:
Valt att hoppa samtliga saker. Rökning, snusa och dricka alkohol. Hatar röklukten. Onödigt att göra det, då dom flesta som gör det önskar dom aldrig börjat så varför börja. Dricka är oxå dyrt. Sedan är jag för snål big_smile Och det skulle inte finnas en krona över till bilen och bilen i sig skulle vara en dröm även idag smile Men det är bara jag.

Är 17 år och har hela livet framför mig smile

Yay! Typ som mig då. Jag är också snål tongue

Jag kan inget om allt.
emypemy Avstängd
26 juli 2008 · 89 Inlägg

jag röker och ångrar att jag började. har rökt i över två år men ändå...
känns som att jag kommer förlora min "bästa vän" som alltid finns till hands liksom.
sen så har många utav mina släktingar dött i 30-40årsåldern pga rökning så
jag är väl död om 10-20 år om jag inte slutar nu ><

MrTobias
26 juli 2008 · 1 297 Inlägg

Nope, man måste vara rätt så dum för att röka eller snusa. Riktigt korkad. Inte ha många pållar i stallet osv osv.

tecman
26 juli 2008 · 1 741 Inlägg

Nej fy fan! Håller mig borta!
Men är kul att jävlas med dom som röker och säger att dom kan sluta när dom vill osv big_smile

Kan förstå dom som börjar röka då dom är 14-15 år då dom ändå inte använder insidan av skallen till nåt vettigt...

men dom som är runt 20-30 år och börjar... why?!

Senast redigerat av tecman (26 juli 2008)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
tompa_turbo Höst och kallt
26 juli 2008 · 325 Inlägg

jepp  snusar  Ettan

Xaben
26 juli 2008 · 213 Inlägg

tompa_audi skrev:
jepp  snusar  Ettan

kunde inte sakt de bättre själv

MeloveGolf Vw trimmare
26 juli 2008 · 2 995 Inlägg

2 packet cigg om dan och en dosa snus om dagen
"ska man göra nått ska man göra det ordentligt!"

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Moser .-ϻΘϨƎЯ
26 juli 2008 · 1 313 Inlägg

Feströker, tyvärr kan varje dag va en fest ibland sad

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
Rowe
26 juli 2008 · 58 Inlägg

haha Va kul de va att nån drog fram exemplet hur mycket man slösar på ett år big_smile men hur mycket njutning då man in av de 9000 man spenderar på ett år big_smile

jag har slutat en gång men började senare på dan igen smile  känns som de e de enda som kommer vara livet ut faktiskt big_smile

även om de nu finns folk som påstår att man för i förtid av detta så har jag i alla fall njutit mycket under de få år jag har kvar !

snus är bra big_smile

jenni_112
26 juli 2008 ·

röker gör jag tyvärr..är inne i en period nu när jag vill sluta men inte har nog motivation...slutade röka när jag väntade vår dotter och höll upp i ungefär 8 månader...men sen när det vart omställning och lite körigt så började jag igen...(ingen ursäkt jag vet sad fy på mig )

Youngblood Billackerare
26 juli 2008 · 737 Inlägg

nej

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
Evil_90 +Uppfinnare+
26 juli 2008 · 643 Inlägg

snusar, men hade ett uppehåll nu mellan jul och sommaren, sen börja man ju jobba igen, då finns de en mening med att snusa,när man rör på sig och använder kroppen, men när plugget börjar igen så ska jag nog hålla upp me de igen smile

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
Holiace
26 juli 2008 · 1 754 Inlägg

Youngblood skrev:
nej

Du kör Corrado och varken snusar eller röker. Du låter som en smart person!

Jag kan inget om allt.
marshall-jcm900
26 juli 2008 · 157 Inlägg

Började fixa dosor när jag gick i 3 an. catch lakrits å göteborgs rape. blev yr efter varje snus. sen när man börja 5 an börja man igen . kompisar snusade så varför inte jag. som man tänker när man e mindre. sen nu när man ska försöka sluta så förstår man varför man inte ska börja.. men själv känner jag att snus är det som håller en till liv om dagen. blir tokig om jag inte får en snus. speciellt efter Maten .. .6-7 år, har man hållt på nu

Performance_ Förjaevle Brao
27 juli 2008 · 555 Inlägg

nej fan aldrig snus eller cancer-pinnar för min del......smile

Rudholm
27 juli 2008 · 863 Inlägg

Nepp smile Tobaksfri, drogfri och alkoholfri smile

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang