Röker eller snusar du?

TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
28 juli 2008 · 938 Inlägg

Varken röker eller snusar... Dricker extremt sällan och väldigt lite...
Kan inte dricka mer än en öl sen några kompisar söp ner mej big time för snart 3 år sen. Dom fick bära mej hem, en under varje arm tongue Rökte dessutom värre än en skorsten när ja vart full big_smile Nä, ja har kul ändå, sen kan ja köra när ja vill utan å tänka på om ja har väntat länge nog dan efter, de är också rätt fint, sen spar de pengar big_smile

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
__pepita__ Cnc-operatör
28 juli 2008 · 608 Inlägg

Xaben skrev:

Rwd skrev:

__pepita__ skrev:
Gud va fel man kan ha!

Nu hittate jag info om snus! De är ju mer nikotin i snus än ciggaretter !!!!




Mängden nikotin är betydligt högre i snus än i cigaretter.

1 dosa snus ger lika mycket nikotin 50-75 cigaretter.   yikes yikes  yikes  yikes  yikes  yikes

Några av de skadliga ämnen som finns i snus är:
Arsenik: Nervskador och är cancerframkallande
Bly: Skadar njurarna och ger nervskador
Kadmium: Skadar njurarna
Kvicksilver: Skadar nervsystemet
Nikotin: Beroendeframkallande och mycket giftigt i stora mängder
Nitrosaminer: Olika cancerframkallande ämnen
Radioaktivt Polonium: Cancerframkallande ämne


Risker med snus:
skapar ett kraftigt nikotinberoende
ökar risken för hjärt- och kärlsjukdomar
är cancerframkallande
ökar risken för det metabola syndromet som kan orsaka hjärt-kärlsjukdomar och diabetes
orsakar skador i munnen, slemhinnor och frilagda tandhalsar
fördubblar risken med att skada sig under träning

Tror inte de e varken arsenik, kvicksilver lr bly i snus, då dessa e så grymt giftiga... SNUS INNEHÅLLER: Vatten, tobak, surhetsreglerande medel, fuktigthetsbevarande medel, koksalt samt rökarom...

ja tycker den där infon va lite att ta i. skulle man ju varit död för länge sen

jag kopierade bara info från en sida om snus.

Sofia | Cadillac Series 62 Six Window Sedan
Dymek
28 juli 2008 · 393 Inlägg

NEJ smile har klarat mej!

(Ursäkta min stavning jag har Dyselexi)
http://www.vihardyslexi.se/
xMaDRockz
28 juli 2008 · 128 Inlägg

Börja nog röka när jag gick i 5-6, Är 21 nu.
Eller ja, röka och röka tog nog mer munblås smile

ZonaX Svetsare
29 juli 2008 · 3 150 Inlägg

Haha big_smile   Det visar ju vad som gäller tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Jensa_H
29 juli 2008 · 188 Inlägg

Jag snusar drygt en dosa om dagen och har snusat i 16 år nu wink

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech
bmx
29 juli 2008 · 7 100 Inlägg

ja varken snusar,röker eller dricker!!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
MrInfinity Pulverlackerare/Taxichaffuör
29 juli 2008 · 455 Inlägg

Nej, varken röker eller snusar.

M.Persson
29 juli 2008 · 461 Inlägg

Kippy skrev:

M.Persson skrev:
Till alla er som röker och snusar, hur motiverat känns det... = 6720 om året.
Grupptryck? Impa på en tjej/pojke? Må bättre?
Och har det vart värt det sen då?

Känns väldigt motiverat då jag inte spenderar 1000 kr på krogen varje helg som många andra i min ålder gör...

Okej så för att du inte dricker kan du röka då smile

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE
M.Persson
29 juli 2008 · 461 Inlägg

TT-Avant skrev:

M.Persson skrev:
Till alla er som röker och snusar, hur motiverat känns det att lägga dom pengarna på det?
Ja menar en snusdosa och ciggpaket idag kostar la 30/40kr st? = 35kr snitt
Och dom flesta jag känner gör ju av med mellan 3/5st i veckan = 140kr i veckan
140 * 4 = 560. 560 * 12 = 6720 om året.
Det kan ju läggas på bra mycket vettigare saker än lungcancer och gula tänder smile
Ja menar bilen kan ju få mycket skoj för dom pengarna, spec från er som röker/snusar mer wink
Visst efter 15år kanske det är skitsamma att sluta men då undrar jag, varför började ni från början?
Grupptryck? Impa på en tjej/pojke? Må bättre?
Och har det vart värt det sen då?

Vist skulle man spara mycke, men å andra sidan,hur många går inte på krogen och festar ganska många gånger under ett år och hur mycke pengar super folk inte bort?
Själv så dricker jag väldigt sällan, snusar dock så det går nog på ett ut,penga mässigt asså.

Jo det är sant, men bara för att du inte tar en sak, så måste du ta en annan då? är det så du menar?
Jag försöker inte klanka ner på nån, bara skoj att se hur människor tänker!

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE
__pepita__ Cnc-operatör
30 juli 2008 · 608 Inlägg

Roligt att se att de är såpass många som varken röker el snusar.

Jag kan inte umgås med rökare..astma å så smakar de verkligen förjävligt att kyssa en kille som rökt .

urk. yikes borde stå varningsskylt "rökare" på den man tänkt kyssa eller är intresserad av. haha. big_smile

Senast redigerat av __pepita__ (30 juli 2008)

Sofia | Cadillac Series 62 Six Window Sedan
xXchamXx94 Studerande
30 juli 2008 · 727 Inlägg

__pepita__ skrev:
Roligt att se att de är såpass många som varken röker el snusar.

Jag kan inte umgås med rökare..astma å så smakar de verkligen förjävligt att kyssa en kille som rökt .

urk. yikes borde stå varningsskylt "rökare" på den man tänkt kyssa eller är intresserad av. haha. big_smile

hehe, jo du har rätt tongue

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
Norbro
30 juli 2008 · 263 Inlägg

Har slutat med snuset efter drygt 6års dagligt bruk. Har vart ren i 3 veckor å har inga planer på att börja igen smile

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare
no_fake
30 juli 2008 · 865 Inlägg

röker och snusar... försesten e inte snus canser framkallande... hade det varit de så hade dom varit tvungna att skriva det på snusdosorna... så snusa e inte farligt...

nyman_666
30 juli 2008 · 130 Inlägg

Jag rökte ett tag men snusade mestadels av tiden i 5-6år. Gick väl en burk snus på 1-3 dagar. Ja slutade vid nyår och har inte börjat sen dess heller. Man slapp utgifterna på snus men inte fan har ja blivit rikare för det kan ja säga!

De gick lättare att sluta än ja trodde. Första veckan var ganska så mycket pain men sen gick de någålunda lätt om man hade tuggummi eller mynthon eller nåt sånt att lägga i mun efter kaffet. Efter 2 månader så var väl behovet i stort sätt borta. Eller visst skulle en rapé sitta gott nu också men inte så att ja längtar efter det eller så.

Svårast var väl i början när man var ute och drack att vara utan snus. Men vill man sluta så kan man. Helt hur mycket självdiciplin man har smile

If it ain't broke, fix it 'til it is!
Saandberg
30 juli 2008 · 106 Inlägg

Har väll en kompis att tacka för att jag börja snusa. Men jag tycker det är väldigt gott det är väll faligt men ja tycker nästan allting verkar vara faligt... smile
Dock tycker jag som många andra äckligt när man får gula tänder men tandborste finns som tur är smile
hade planer för att sluta men det gick inget vidare må jag säga. Cigg luktar bara illa men jag har feströkt men det har jag bestämmt att de inte ska hända igen har astma.
/Micke

Volvo Räcing
Jansson-
30 juli 2008 · 113 Inlägg

börja röka som 13åring för å flyta in i umgenget men lyckades sluta röka å börja snusa istället för typ 3årsen:P

Wille
Ford Mondeo (2001)
Aerodynamik ...
30 juli 2008 · 7 120 Inlägg

no_fake skrev:
röker och snusar... försesten e inte snus canser framkallande... hade det varit de så hade dom varit tvungna att skriva det på snusdosorna... så snusa e inte farligt...

Killen med kollen.

RoNtO
30 juli 2008 ·

Marlboro FTW!! OCH kaffe från 7-eleven, WOW vad det är gott!!

ATMTA
30 juli 2008 ·

Hohohohohohoho!  Jag varken snusar eller röker.

MEN! Hiooiahoiaioh #@&%/"#¤! (jag håller på i bli galen)

Dessa FÖBANNADE rökare som springer runt o förpesta luften! Dem tar en så jävla plats! flera meter!!!!  Och vad i helvete får er tycka att det är okej att skada folk i er närvaro med era förbannade rök som ni jämt skall hålla på att blåsa runt bort från er.
Jag är så trött på dessa idiotiska rökare. Det har jag varit länge, men nu är det extremt! Jag blir vansinnig!
Att röken är farlig är ingen nyhet. Nu står detklart o tydligt på paketet att rökning skadar en allvarligt och personer i ens omgivning!
Så, vad ger er rätten till att skada mig allvarligt?! 
Har kollat lite  lagboken och där står det princip att man för ta till självförsvar, då det nu skadar en allvarligt!
Men hur gör man då? Dem flesta skiter i att man ber dem sluta röka i närheten av en, eller så säger dem att man själv skall gå därifrån.
Skall man ta cigarreten från dem då? släcka den med en vattenpistol eller brandsläckare?! Eller skall man gå fram o skada dem allvarligt?!
Vad skulle ni tycka om jag gick fram o fes eller kissade på erat ansikte!? Inte så kul antar jag. Men så känns det för mig, fast det är värre för mig då röken är giftig tillskillnad  från en mänsklig avgas eller kiss!
Det värsta som finns är när man precis har vaknat o öppnar fönstret för att få en nypa frisk luft, men då träffas man av en stank rök från en imbecill rökare i närheten!!!

Vafan är vitsen med att röka?!  Det finns ju absolut inga fördelar, enbart nackdelar! Och att man känner sig "lugn" efter en cigg är ingen anledning. då den känslan träder fram efter att man har blivit beroende.

Så, varför röker folk? Är dem extremt dumma i huvudet?! det är den enda förklaringen jag hittar iaf.

Eller vill dem ta självmord på ett långsamt sätt?!?! Det finns ju faktiskt ganska mycket snabbare o kanske "häftigare" alternativ som INTE skadar andra, som t ex att hoppa ner från en bro? Tänk er den känslan att få vara fri o viktlös ett par secunder o sen bara fösvinna! Hoppa framför ett tåg funkar ju också, eller spruta luft rakt in i hjärtat? Finns oändliga möjligheter! Men nej! Ni skall självklart ta med er andra på  kuppen! Förbannade  jävla idioter! Hoppas ni tar åt er! Är så fruktansvärt trött på att inte kunna göra något för att ni finns överallt o förpestar luften!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang