Röker eller snusar du?

xorox_88 Smack that ass!!
2 augusti 2008 · 2 953 Inlägg

Aerodynamik skrev:

Racso skrev:

Aerodynamik skrev:
Tror inte jag, då man måste vara 18 för att få snusa wink

Hur gammal är du då om man får fråga ?
Du tror att alla som snusar är över 18 eller ?

Haha .

Jag är 16 i höst och jag vet att alla som snusar inte är över 18.
Skulle ju bara skoja lite med honom.. wink

hehe jag trode faktiskt att du va äldre typ 20

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
adambygg
2 augusti 2008 · 7 Inlägg

Nej jag är inte så cool..

Racso Dr Snuggles
2 augusti 2008 · 956 Inlägg

sammlund skrev:
Jag är inte nere än och jag gör allt som jag kan för att inte falla ner !!!

Haha, skrev du inte förut att du inte tackade nej om nån erbjöd dig snus eller cigg ?

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Racso Dr Snuggles
2 augusti 2008 · 956 Inlägg

sammlund skrev:

Racso skrev:

sammlund skrev:
Jag är inte nere än och jag gör allt som jag kan för att inte falla ner !!!

Haha, skrev du inte förut att du inte tackade nej om nån erbjöd dig snus eller cigg ?

Nej ! Jag skrev att jag INTE tackade nej !!

Läs vad jag skrev istället .

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Thaien
2 augusti 2008 · 933 Inlägg

xorox_88 skrev:

Aerodynamik skrev:

Racso skrev:

Hur gammal är du då om man får fråga ?
Du tror att alla som snusar är över 18 eller ?

Haha .

Jag är 16 i höst och jag vet att alla som snusar inte är över 18.
Skulle ju bara skoja lite med honom.. wink

hehe jag trode faktiskt att du va äldre typ 20

känn dig inte ensam trodde han va äldre än 15

BMW M5 (1999)
ATMTA
3 augusti 2008 ·

MeloveGolf skrev:

ATMTA skrev:
Vafan är vitsen med att röka?!  Det finns ju absolut inga fördelar, enbart nackdelar! Och att man känner sig "lugn" efter en cigg är ingen anledning. då den känslan träder fram efter att man har blivit beroende.

öhh själva idén med rökning & snusning är att få ett rus?

ATMTA skrev:
Eller vill dem ta självmord på ett långsamt sätt?!?! Det finns ju faktiskt ganska mycket snabbare o kanske "häftigare" alternativ som INTE skadar andra, som t ex att hoppa ner från en bro? Tänk er den känslan att få vara fri o viktlös ett par secunder o sen bara fösvinna! Hoppa framför ett tåg funkar ju också, eller spruta luft rakt in i hjärtat? Finns oändliga möjligheter! Men nej! Ni skall självklart ta med er andra på  kuppen! Förbannade  jävla idioter! Hoppas ni tar åt er! Är så fruktansvärt trött på att inte kunna göra något för att ni finns överallt o förpestar luften!!!

för att dra en pararell så drar din vidriga bil med sig hela jävla jorden (inklusive mig) i graven men det skiter ju du fan i eller hur? är fruktansvärt trött på personer som inte tänker längre än näsan du kan lika gärna skrota bilen om du inte tål lite rök då din bil gör 10000000000 gånger mer skada än rökning

rus?! lol

"10000000000" hmmm  då hade jag dödat alla personer på denna planet genom att bara starta bilen..   njaa, det höll inte.

Minns jag rätt så står Sverige för 2% av avgaserna i världen. I Sverige finns det ca 4 mil bilar(enligt en källa från 2000, så det borde finnas fler.. men ändå). alltså står jag själv för 0,0000005 % av av föroreningen. Sen finns det andra faktorer som kommer in. Jag kör lite enbart på helgerna, bilen är ej trimmad o den drar lite bränsle, tillskillnad från folk som trimmar bilarna o kör utan katalysator.
Så det du säger om att min bil drar med sig hela världen inkusive dig stämmer inte. Snarare alla bilar, båtar, flyplan, helikoptrar, lastbilar osv tillsammans big_smile. men jag förstår vad du menar. Men jag tycker fortfarande att det är väldigt kasst av folk o röka runt dem som inte gillar det eller mår illa av det, även efter att man har sagt till!


Jag brukar tänka mycket när det gäller att göra något och dess effekter i längden, därav röker, dricker, snusar jag inte. roll


nu orkar jag inte skriva mer...

Muttley
3 augusti 2008 ·

ATMTA skrev:
Men jag tycker fortfarande att det är väldigt kasst av folk o röka runt dem som inte gillar det eller mår illa av det, även efter att man har sagt till!


Jag brukar tänka mycket när det gäller att göra något och dess effekter i längden, därav röker, dricker, snusar jag inte. roll


nu orkar jag inte skriva mer...

Alltså rökning är ett beroende likaså snusning, och accepterar inte folk rökförbu och liknande så förstår jag dig väldigt mycket.
men ska du säga till varenda en som är ute på stan att de ska gå utanför stan och röka istället så du slipper röken?
de är ungefär som att jag skulle gå fram till de som kör äldre bilar med dålig avgasrening  och tala om för dem att de får faktiskt ta och låta bli att köra förbi på gatan för att jag får avgaserna i mig, de är ungefär samma skit i en bils avgaser som de är från cigaretter.

du som inte röker kan ju ta en liten omväg förbi de som röker om du vill slippa få röken på dig, för de kan ju inte hjälpa om de blåser på dig.

de är bra du inte röker dricker eller snusar, men folk gör det i dagens läge och om du vill få bort de från stan får du väl skriva till kommunen och be de lagstadga de istället.

LilleSKUTT
3 augusti 2008 · 512 Inlägg

enda droger jag tar är bensinen jag boffar när jag tankar och som nedåttjack så suger man i sig lite avgaser , ja å så låter man tinnertrasan gå när man tvättar lite delar smile

Senast redigerat av LilleSKUTT (3 augusti 2008)

Ford t-23 hotrod "MEANBUNNY" (1988)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
3 augusti 2008 · 3 404 Inlägg

LilleSKUTT skrev:
enda droger jag tar är bensinen jag boffar när jag tankar och som nedåttjack så suger man i sig lite avgaser , ja å så låter man tinnertrasan gå när man tvättar lite delar smile

hehe, men diesel luktar bra mkt bättre wink


Själv snusar jag och har så gjort sen jag var 15, föll direkt för smaken. Det är sjukt hur förbaskat gött en nyöppnad, kall och småfuktig general är smile

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
3 augusti 2008 · 3 404 Inlägg

sammlund skrev:

TenZer skrev:

LilleSKUTT skrev:
enda droger jag tar är bensinen jag boffar när jag tankar och som nedåttjack så suger man i sig lite avgaser , ja å så låter man tinnertrasan gå när man tvättar lite delar smile

hehe, men diesel luktar bra mkt bättre wink


Själv snusar jag och har så gjort sen jag var 15, föll direkt för smaken. Det är sjukt hur förbaskat gött en nyöppnad, kall och småfuktig general är smile

Haha , Själv föredrar jag kronan lös tongue

Jovars, alla är vi olika

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
LindeMan allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
3 augusti 2008 · 252 Inlägg

Tyvärr både röker å snusar, Gjort till och från i halva mitt liv, Nu kör ja både och då jag jobbar på en snusfabrik å alla på jobbet röker så de e svårt å låta bli.

Tzatziki
3 augusti 2008 · 452 Inlägg

Jag är rökare sedan 10-11 år tillbaka.

anna_catharina
3 augusti 2008 ·

Martin 9-3 skrev:
Finns ingen fördel med sånt så svaret är NEJ På tok för dyrt...

Folk brukar reagera rejält på att en annan betalar i snitt ca 1000:- /mån i försäkring på hojjen, nästan 1500:- mån under säsong

"Hur i helvete har du råd att kasta bort pengar på det. Fatta hur mycket det blir om dagen eller om året för ingenting!"

Sen får de en tankeställare när man säger "det är drygt 30:- om dagen för mig, Vad kostar ditt paket cigg / dosa snus och hur mycket får du ut av det?"

hahah klockrent.


Jag varken snusar eller röker men på fyllan gör jag båda! big_smile Tur att jag inte dricker så ofta ; )

ATMTA
3 augusti 2008 ·

tkd_rille skrev:
Alltså rökning är ett beroende likaså snusning, och accepterar inte folk rökförbu och liknande så förstår jag dig väldigt mycket.
men ska du säga till varenda en som är ute på stan att de ska gå utanför stan och röka istället så du slipper röken?
de är ungefär som att jag skulle gå fram till de som kör äldre bilar med dålig avgasrening  och tala om för dem att de får faktiskt ta och låta bli att köra förbi på gatan för att jag får avgaserna i mig, de är ungefär samma skit i en bils avgaser som de är från cigaretter.

du som inte röker kan ju ta en liten omväg förbi de som röker om du vill slippa få röken på dig, för de kan ju inte hjälpa om de blåser på dig.

de är bra du inte röker dricker eller snusar, men folk gör det i dagens läge och om du vill få bort de från stan får du väl skriva till kommunen och be de lagstadga de istället.

Jo jag förstår vad du menar.  Jag tar omvägar (men har gjort det så länge nu, så det skulle vara skönt om dem kunde göra det nu smile ).

Men jag blev riktigt arg när jag va utomlands på en pub. Satt o kollade på showen (karaoke), och det kändes som om det bara var jag som inte rökte, det gick ju inte o andas där inne, sen va det så på dem andra ställerna också, även där man enbart åt mat.

Iof så är det väl rökförbud här i Sverige. Det är ju bra smile
Rökning är det ända jag stör mig på, inte snusare eller personer som dricker..

Men efter den resan jag gjorde, blir jag förbannad så fort jag ser en rökare eller känner lukten.

Jag måste erkänna att jag även blir sur på att ha en gammal bil framför mig, alltså riktigt gammal eller röten, där avgasreningen inte är den bästa.

Hur som helst. Ha det gott allihop! (Även rökare) hehe

Muttley
3 augusti 2008 ·

ATMTA skrev:

tkd_rille skrev:
Alltså rökning är ett beroende likaså snusning, och accepterar inte folk rökförbu och liknande så förstår jag dig väldigt mycket.
men ska du säga till varenda en som är ute på stan att de ska gå utanför stan och röka istället så du slipper röken?
de är ungefär som att jag skulle gå fram till de som kör äldre bilar med dålig avgasrening  och tala om för dem att de får faktiskt ta och låta bli att köra förbi på gatan för att jag får avgaserna i mig, de är ungefär samma skit i en bils avgaser som de är från cigaretter.

du som inte röker kan ju ta en liten omväg förbi de som röker om du vill slippa få röken på dig, för de kan ju inte hjälpa om de blåser på dig.

de är bra du inte röker dricker eller snusar, men folk gör det i dagens läge och om du vill få bort de från stan får du väl skriva till kommunen och be de lagstadga de istället.

Jo jag förstår vad du menar.  Jag tar omvägar (men har gjort det så länge nu, så det skulle vara skönt om dem kunde göra det nu smile ).

Men jag blev riktigt arg när jag va utomlands på en pub. Satt o kollade på showen (karaoke), och det kändes som om det bara var jag som inte rökte, det gick ju inte o andas där inne, sen va det så på dem andra ställerna också, även där man enbart åt mat.

Iof så är det väl rökförbud här i Sverige. Det är ju bra smile
Rökning är det ända jag stör mig på, inte snusare eller personer som dricker..

Men efter den resan jag gjorde, blir jag förbannad så fort jag ser en rökare eller känner lukten.

Jag måste erkänna att jag även blir sur på att ha en gammal bil framför mig, alltså riktigt gammal eller röten, där avgasreningen inte är den bästa.

Hur som helst. Ha det gott allihop! (Även rökare) hehe

tycker de är skitbra att de är rökförbud på pubar och uteservering eller inneserveringar i sverige, man kan hålla sig den stunden. även på sjukhus områden är de rökförbud iallafall här.

utomlands är de röka överallt till och med på dass har de askkoppar där. en stor nackdel med att resa utomlands till stora turistorter.

sportline
3 augusti 2008 · 6 Inlägg

flera av er som säger att röka gör väl inge, dricka sprit är ju samma sak, tänk på detta ja skriver nu:
men så är det iaf att rökning är ju inge bra. går ej att jämföra alls med snusning.
vet av flera personer som dött pga kol.
dom satt alla nästan 10 år med andningsmask, så dåliga att dom inte kunde göra nått. detta är inga gamlingar direkt utan folk i 50 års åldern.
o ja skiter i om folk stör sej på rökare ja gör det inte, blir ja störd av rökning så går ja därifrån,
det ja stör mej på är att rökare inte förstår sej på att sluta med tanke på hur mycket rökning skadar dom själva.

visst man kanske får hjärt o kärlsjukdomar av snus men skitsamma det är gott som satan o hellre dö i hjärtinfark när man är äldre än gatan än att pinas med taskig andning sista tiden i sitt arbetarliv.

o ja säger då så att ni som ligger på gränsen att börja röka o snusa. börja förfan inte, det blir bara ett jävla ånger sen.

Senast redigerat av sportline (3 augusti 2008)

Kör: Mb 300 ce Sportline
loves my Nightstar!
/Ulf
Mercedes 300CE Sportline "E500 Coupe" (1992)
Racso Dr Snuggles
3 augusti 2008 · 956 Inlägg

LindeMan skrev:
då jag jobbar på en snusfabrik.

Fy fan, vissa har det bra .

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Corpze
3 augusti 2008 · 1 311 Inlägg

tar nån snus av nån polare när jag blir bjuden annars ingenting mer än feströkning (fast jag måste erkänna det har blivit en och annan cigg nu under sommarn även om det inte vankas fest... i och för sig är varje dag en fest för mig)

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
3 augusti 2008 · 5 753 Inlägg

sammlund skrev:
Jag är ingen stor snusare men om jag får erbjudandet om en prilla eller cigg så tackar jag inte nej !! Jag har testat snus ett antal gånger och det är inte så farligt ! Jag har några år kvar innan jag är 18 ! Och jag fyller 15 om ett tag och är nästan nere i träsket !!! INTE BRA !!!!

vet inte om man igentligen vågar säga det här men skitsamma.... jag var 12 tror jag när jag började röka, och 13 när jag började snusa, dock så slutade jag snusa vid 16års ålder.. men jag röker än idag  hmm sad

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Fetazde Kombi-Nation
3 augusti 2008 · 289 Inlägg

Jag röker...

men som jag brukar säga : skratt förlänger liver och rökning förkortar, jag gör båda för jag vill inte leva allt för länge big_smile haha

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang