5665
Sök

Bilval, Japanskt eller Amerikanskt?

Motormontör
437 Inlägg
30 juli 2008
chrno skrev:
Siarnaq: Hur kan du ens påstå att Nascar å väghållning har något med varandra att göra? Bilarna är inställda för att gå i en oändlig cirkel. Vad gäller chassiet så är det ju himla konstigt att fler inte kopierat/det kommit ut fler bjuuikar på samma chassie, och att det inte är allmänt känt i banracingvärlden att inget chassie slår en gammal amerikanare. Att säga att nya Skylinen har kass väghållning är väl att ta i då du inte kört en?
En vän till mig äger en, och jag har åkt med i/kört dom flesta Japanska supersport å sportbilar, samt kört endel Amerikanska, och det räcker väl att se på tävlingsresultat vilka bilar som är bäst. Corvette har ju vunnit en del i Lemans men där snackar vi ju inte "vanliga" eller ens supersportbilar så den diskussionen är ju ganska irrelevant, isåfall kan vi ju konstatera att trötta Rx8or vinner Lemans.

Om din inställning är att detta gudabenådade chassi är det bästa som går att uppbringa, och inget som byggs idag, med tanke på utveckling av material/maskiner/kunskap kan slå det. Varsågod. Jag vågar påstå att du snackar för att skapa debatt, å sen sätter dig på folk å tycker att du är bäst.

Å vad alla snackar om källor till detta påstående om att Skyline å Supramotorer blivit stresstestade i tyskland så kan vi väl säga detsamma om en sjuk mängd bilar som får åka till sverige på vintertest, eller ex antal varv på ringen för att veta vad dom klarar. Fortfarande inget som har med diskussionen att göra.

Å sen är det löjligt vem det nu var som sa, att "Ingen på Skyline.se vet, så då kan det inte vara sant" Hur länge har Skyline funnits i Sverige? Hur många på Skyline.se kan tillräckligt med Japanska för att lära sig "allt" om Skylines..  Snälla, ta ett djupt andetag innan ni skriver. Vi hinner nog alla irritera oss på något och eller någon. tongue

Kan säga som så att Mazda har faktiskt oxå 24 timmars lemans med en wankelmotor. 787B

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

Masterworks
30 juli 2008
Hardjim skrev:
Masterworks skrev:
Jag skjutsade en kille i C5an, han hade själv en trimmad Crx, han bara skrek
att det här var det värsta han åkt och att det var så här en bil skulle gå!

Fick köra hem han sen så han kunde byta blöjan! hehehe...  wink

hehe, jo men jämför inte en C5 men en CRX va?
Jämför gärna med min om du vill. smile
Här mötte jag en C5 i Fredags i GBG. Tyvärr gick inte min bil som den skulle men kul var det. smile
[video]http://www.garaget.org/video/sdbwfswvhism[/video]

Nu jämförda jag inte mot Crx´en! wink

Visst kan vi dra en repa nångång, ska bara få i kompressorn så det blir lite jämnare! hehehe...

218 Inlägg
30 juli 2008
hade väl inte varit några problem att få vilken motor som helst att leverera 8k hk? allt beror ju på hur mycket volym den har till att börja med.

Därför känns det ju ganska onödigt att jämföra en v8 på 5-6 liter med en 2,6 liters...

helt riktigt som någon skrev så är det nog väldigt få som kan tillräckligt om skylines i sverige för att kunna bekräfta eller dementera, dock så har det ju funnits skylines i england bra länge och dom flesta av oss kan väl engelska?

Att skicka en uppsättning bilar till ringen för provkörning och utvärdering är en sak, att skicka en motor till tyskland och be någon förbättra den inför produktion känns lite avlägset, hört talas om nismo? dom har ju ganska fina resurser för både det ena och det andra.

ps. gud uppfann turbolagget för att v8orna skulle ha en chans! =P

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE

Motormontör
437 Inlägg
30 juli 2008
tkd_rille skrev:
TurbOla skrev:
Lite OT, men är det bara jag eller är japs-förespråkarna enormt aggressiva, fulspråkiga, och påhoppande? smile

Vill verkligen trådskaparen bli en av dessa arga bilägare? smile

Det ger ju inte mig någon skön känsla, tänk att behöva dra på samma möte/träff som en människa som hatar allt som inte kommer från Japan... roll

Tagga ner ett par växlar, va?

du vet jappsälskarna är bara avundsjuka för att en v8 slipper överladdas för att få lite krut smile..
de du ser på forumet ser du inte ute på träffar alls, för de vågar inte komma dit eller vågar säga att de hatar amerikanare och tvärtom helt öppet där de finns fysiska människor. virtuella världen vågar man säga mer smile.

Haha vi har oxå V8or....msåte jag nämna prestige märket LEXUS??
Med Hybridteknik dessutom

7 120 Inlägg
30 juli 2008
chrno skrev:
Siarnaq: Hur kan du ens påstå att Nascar å väghållning har något med varandra att göra? Bilarna är inställda för att gå i en oändlig cirkel. Vad gäller chassiet så är det ju himla konstigt att fler inte kopierat/det kommit ut fler bjuuikar på samma chassie, och att det inte är allmänt känt i banracingvärlden att inget chassie slår en gammal amerikanare. Att säga att nya Skylinen har kass väghållning är väl att ta i då du inte kört en?
En vän till mig äger en, och jag har åkt med i/kört dom flesta Japanska supersport å sportbilar, samt kört endel Amerikanska, och det räcker väl att se på tävlingsresultat vilka bilar som är bäst. Corvette har ju vunnit en del i Lemans men där snackar vi ju inte "vanliga" eller ens supersportbilar så den diskussionen är ju ganska irrelevant, isåfall kan vi ju konstatera att trötta Rx8or vinner Lemans.

Om din inställning är att detta gudabenådade chassi är det bästa som går att uppbringa, och inget som byggs idag, med tanke på utveckling av material/maskiner/kunskap kan slå det. Varsågod. Jag vågar påstå att du snackar för att skapa debatt, å sen sätter dig på folk å tycker att du är bäst.

Å vad alla snackar om källor till detta påstående om att Skyline å Supramotorer blivit stresstestade i tyskland så kan vi väl säga detsamma om en sjuk mängd bilar som får åka till sverige på vintertest, eller ex antal varv på ringen för att veta vad dom klarar. Fortfarande inget som har med diskussionen att göra.

Å sen är det löjligt vem det nu var som sa, att "Ingen på Skyline.se vet, så då kan det inte vara sant" Hur länge har Skyline funnits i Sverige? Hur många på Skyline.se kan tillräckligt med Japanska för att lära sig "allt" om Skylines..  Snälla, ta ett djupt andetag innan ni skriver. Vi hinner nog alla irritera oss på något och eller någon. tongue

Du har så rätt.. Men det finns faktiskt en del personer som haft/sysslat med Skylines i över 5år här i Sverige och dem borde ju veta lite mer om motorn i deras bil än vad en 16-årig jänk-fantast gör. roll

Sen borde "Mazdakillen" ta det lite lugnt, du överdriver med det mesta du skriver om.

1 661 Inlägg
30 juli 2008
Masterworks skrev:
Hardjim skrev:
Masterworks skrev:

Här mötte jag en C5 i Fredags i GBG. Tyvärr gick inte min bil som den skulle men kul var det. smile

Visst kan vi dra en repa nångång, ska bara få i kompressorn så det blir lite jämnare! hehehe...

Hehe, nej det gjorde du inte men snudd på. smile
Jepp, det hade vart sjukt najs. Äkta Jänk mot Japs. Tillochmed samma årsmodell.
PMa mig gärna när du stoppat i Kompressorn så kan vi ta en fika och ett race. hehe

Motormontör
437 Inlägg
30 juli 2008
Mrsky skrev:
hade väl inte varit några problem att få vilken motor som helst att leverera 8k hk? allt beror ju på hur mycket volym den har till att börja med.

Därför känns det ju ganska onödigt att jämföra en v8 på 5-6 liter med en 2,6 liters...

helt riktigt som någon skrev så är det nog väldigt få som kan tillräckligt om skylines i sverige för att kunna bekräfta eller dementera, dock så har det ju funnits skylines i england bra länge och dom flesta av oss kan väl engelska?

Att skicka en uppsättning bilar till ringen för provkörning och utvärdering är en sak, att skicka en motor till tyskland och be någon förbättra den inför produktion känns lite avlägset, hört talas om nismo? dom har ju ganska fina resurser för både det ena och det andra.

ps. gud uppfann turbolagget för att v8orna skulle ha en chans! =P

Tror fortfarande att någon har hittat på någon dålig histroria angående att jappsarna skulle skicka motorer till Tyskland för att förbättras när jappsarna själva har teknik nog för att göra sina motorer tillräckligt bra.
Möjligen att de har testats av någon tysk firma för att se att de håller måtten är en annan sak.
Som du sa Nismo å de andra jappsarna har ju liknande firmor själva som Mazdaspeed, TRD osv.

Masterworks
30 juli 2008
Hardjim skrev:
Masterworks skrev:
Hardjim skrev:

Hehe, nej det gjorde du inte men snudd på. smile
Jepp, det hade vart sjukt najs. Äkta Jänk mot Japs. Tillochmed samma årsmodell.
PMa mig gärna när du stoppat i Kompressorn så kan vi ta en fika och ett race. hehe

Absolut, vore super kul! smile

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
30 juli 2008
Masterworks skrev:
Hardjim skrev:
Masterworks skrev:

Vaer det inte en v8a man inte behövde överladda för att den skulle smeka alla japanare?

Jag tycker det där klippet visar rätt mycket om vad japanerna kan om bilar.

Sen var det något några inlägg över som sa att japanska bilar är kvantitet och inte kvalitet!
Har för mig att det är dom japanska bilarna som håller bäst och klarar sig i bilprovningens tester bäst.

Sen att lyx och komfort är en bristvara är en annan femma.

Masterworks
30 juli 2008
Turbomatte skrev:
Masterworks skrev:
Hardjim skrev:

Vaer det inte en v8a man inte behövde överladda för att den skulle smeka alla japanare?

Orginal mot orginal ja, men trimmad japs mot trimmad jänk så blir det jämnare tror jag! hehehe...

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
30 juli 2008
Masterworks skrev:
Turbomatte skrev:
Masterworks skrev:

Orginal mot orginal ja, men trimmad japs mot trimmad jänk så blir det jämnare tror jag! hehehe...

Jo det är klart, syftade mest på den unga jänkfantastens utalande tidigare i tråden.

Skulle vara kul att se vad era bilar går för mot varandra, både rakt fram och bana:) båda är riktigt mäktiga.

Masterworks
30 juli 2008
Turbomatte skrev:
Masterworks skrev:
Turbomatte skrev:

Jo det är klart, syftade mest på den unga jänkfantastens utalande tidigare i tråden.

Skulle vara kul att se vad era bilar går för mot varandra, både rakt fram och bana:) båda är riktigt mäktiga.

Hehehe... Han vinner garanterat, jag suger som pilot! lol

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
30 juli 2008
Masterworks skrev:
Turbomatte skrev:
Masterworks skrev:

Hehehe... Han vinner garanterat, jag suger som pilot! lol

Dåså då är det dags att skaffa banlicens och börja nöta då^^

7 120 Inlägg
30 juli 2008
alseryd skrev:
Man kan ha hur många hästar man vill men är det skit bakom ratten så används inte hästarna!!!
Han är 16år och uppvuxen med motorer hela sitt liv!!
Jag har ägt japsare svenska bilar och tyska bilar.
Han har lärt sig sakta men säkert!!!
En sjukdom i vår familj!
Skit i hästar har du inget vridmoment så packar sig inte bilen iväg!!!
Jag vet som kört dragracing med min Riviera!!!
Bara för att man är 16 inebär inte att man är okunnig!
Mvh Eva.

Du har ägt en 240sx, är ju inget direkt krut i dem. Prövat en ordentlig 500hk+ turbo japs någon gång?

Fråga dem som kör Honda vad som skjuter på deras bil, hästkrafter eller vrid. Detsamma gäller ju F1 om man ska vara sån. roll

7 120 Inlägg
30 juli 2008
Nu vet jag inte riktigt vad du babblar om, jag har inte sagt något om att yngre är okunnigare i mitt förra inlägg. Jag är inte speciellt gammal jag själv..

Kan du inte försöka svara på det jag skrev istället?

1 661 Inlägg
30 juli 2008
alseryd skrev:
Man kan ha hur många hästar man vill men är det skit bakom ratten så används inte hästarna!!!
En sjukdom i vår familj!
Mvh Eva.

Jo, men ang vrid snacket.. Hur mkt mer vrid är det i en sug V8 än i en dubbelturbo V6a egentligen?
Jag vet inte men svara gärna ni som kan. En org GT har iallafall 320HK och 427nm vid 2300rpm och gör 0-100 på 5.3sek.
Masterworks min vän, hur mkt vrid är det i en c4/c5?
mvh

7 120 Inlägg
30 juli 2008
470nm original i en C5 enligt wikipedia

Motormontör
437 Inlägg
30 juli 2008
alseryd skrev:
Hardjim skrev:
alseryd skrev:
En sjukdom i vår familj!
Mvh Eva.

Jo, men ang vrid snacket.. Hur mkt mer vrid är det i en sug V8 än i en dubbelturbo V6a egentligen?
Jag vet inte men svara gärna ni som kan. En org GT har iallafall 320HK och 427nm vid 2300rpm och gör 0-100 på 5.3sek.
Masterworks min vän, hur mkt vrid är det i en c4/c5?
mvh

Jag har 630NM i min Riviera mer än en Lamborgini!!!
Hon väger 2 ton och gör 0-100 på 7 sekunder!
Mvh Eva.

Det var nte så imponerande, jag har 220 i min å den ska avverka 0-200 på ca 7 sekunder ned den motorn jag har monerat i.

220 Inlägg
30 juli 2008
Mazdakillen skrev:
Snyggt klipp...me like.
Påminner mej om polarns S13 som spöade C5or

Javisst, är det Alfons Åbergs hemlige vän? roll
Jag är inte helt övertygad om riktigheten i ditt påstående, filmer på detta spöande av C5:or kanske kan övertyga mej..  wink

alseryd skrev:

Absolut inte, ibland bara lite svårare att på ett objektivt sätt ge sig in i diverse argumentation emellanåt.

Aerodynamik skrev:
Fråga dem som kör Honda vad som skjuter på deras bil, hästkrafter eller vrid. Detsamma gäller ju F1 om man ska vara sån. roll

Nu är väl inte Honda eller för den delen Toyota, de mest rätta stallen att fråga när det kommer till F1..  roll

Masterworks skrev:
Turbomatte skrev:
Masterworks skrev:

Masterworks; tänk på att Hardjim spöat Ferrari i tidigare tråd wink, men det är klart att ni skall rejsa om det!

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!

1 661 Inlägg
30 juli 2008
Mange_C5 skrev:
Mazdakillen skrev:
Snyggt klipp...me like.
Påminner mej om polarns S13 som spöade C5or

Javisst, är det Alfons Åbergs hemlige vän? roll
Jag är inte helt övertygad om riktigheten i ditt påstående, filmer på detta spöande av C5:or kanske kan övertyga mej..  wink

alseryd skrev:

Absolut inte, ibland bara lite svårare att på ett objektivt sätt ge sig in i diverse argumentation emellanåt.

Aerodynamik skrev:

Nu är väl inte Honda eller för den delen Toyota, de mest rätta stallen att fråga när det kommer till F1..  roll

Masterworks skrev:
Turbomatte skrev:

Masterworks; tänk på att Hardjim spöat Ferrari i tidigare tråd wink, men det är klart att ni skall rejsa om det!

Att du bara orkar dra upp den gamla tråden, men jag lovar hittar jag den Ferrarin i år så ska jag spöa den ordentligt och lägga upp filmen här. Kan även skicka ett PM till dig.
Förstår att du blev knäckt av filmen där jag knäcker en C5.
Senast redigerat av Hardjim (30 juli 2008)

Sök