chrno skrev:
Siarnaq: Hur kan du ens påstå att Nascar å väghållning har något med varandra att göra? Bilarna är inställda för att gå i en oändlig cirkel. Vad gäller chassiet så är det ju himla konstigt att fler inte kopierat/det kommit ut fler bjuuikar på samma chassie, och att det inte är allmänt känt i banracingvärlden att inget chassie slår en gammal amerikanare. Att säga att nya Skylinen har kass väghållning är väl att ta i då du inte kört en?
En vän till mig äger en, och jag har åkt med i/kört dom flesta Japanska supersport å sportbilar, samt kört endel Amerikanska, och det räcker väl att se på tävlingsresultat vilka bilar som är bäst. Corvette har ju vunnit en del i Lemans men där snackar vi ju inte "vanliga" eller ens supersportbilar så den diskussionen är ju ganska irrelevant, isåfall kan vi ju konstatera att trötta Rx8or vinner Lemans.
Om din inställning är att detta gudabenådade chassi är det bästa som går att uppbringa, och inget som byggs idag, med tanke på utveckling av material/maskiner/kunskap kan slå det. Varsågod. Jag vågar påstå att du snackar för att skapa debatt, å sen sätter dig på folk å tycker att du är bäst.
Å vad alla snackar om källor till detta påstående om att Skyline å Supramotorer blivit stresstestade i tyskland så kan vi väl säga detsamma om en sjuk mängd bilar som får åka till sverige på vintertest, eller ex antal varv på ringen för att veta vad dom klarar. Fortfarande inget som har med diskussionen att göra.
Å sen är det löjligt vem det nu var som sa, att "Ingen på Skyline.se vet, så då kan det inte vara sant" Hur länge har Skyline funnits i Sverige? Hur många på Skyline.se kan tillräckligt med Japanska för att lära sig "allt" om Skylines.. Snälla, ta ett djupt andetag innan ni skriver. Vi hinner nog alla irritera oss på något och eller någon.