2567
Sök

Bilval, Japanskt eller Amerikanskt?

terazzi
31 juli 2008
ICE BREAKER wink
LS13x2 ^^
http://www.youtube.com/watch?v=LhQXEz06v7s

http://www.youtube.com/watch?v=gvNTyu4q6aA ;D

SMOKEY and the bandit är just nu på 3an såg jag big_smile
Senast redigerat av terazzi (31 juli 2008)

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
31 juli 2008

Ah, den första var ju störtskön!

En S13 med en LS1 V8'a. :p Synd att stoppa i en sån motor däremot, blir framtung. Skulle vara grymt med en 2JZGTE motor i en S13 däremot. big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=0lzqI7wvZvU

Muahahaha, rå kraft. Han skulle ha fått runt 1800häst om han fick ner kraften i dynon, började röka däcken på en rulldyno, vilket är fysiskt omöjligt. tongue

Detta var med hans 4.3 liters dubbelturbo V6'an, uppborrad version av orginal och en extra turbo. Nu sitter det en V8'a i den tror jag?

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

terazzi
31 juli 2008
Siarnaq skrev:

Ah, den första var ju störtskön!

En S13 med en LS1 V8'a. :p Synd att stoppa i en sån motor däremot, blir framtung. Skulle vara grymt med en 2JZGTE motor i en S13 däremot. big_smile

Finns ett antal sånna i USA wink

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
31 juli 2008
terazzi skrev:
Finns ett antal sånna i USA wink

Hehe, jodå, dom är ju lite galna dom. Power to weight ratio måste ju fan vara sjukt, en S13 lättad väger ju runt ett ton, och det går att få ut runt 1600 häst ur en 2JZGTE och fortfarande ha den körbar på gatorna.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

218 Inlägg
31 juli 2008
självklart skall vi alla vara glada och ha trevligt här. synd att denna tråden från början inte handlade om detta utan att det gick över till det. i vilket fall som helst så tycker att det finns många riktigt coola jänkare.

hade absolut kunnat tänka mig att köpa en nån gång. kanske inte en buick dock.

Anledningen till att det blev sån pajkastning i denna tråden är väl helt enkelt som så att folk som åker t ex japs och folk som åker jänkare har lite mer fakta vad det gäller just "sitt egna" bilmärke och modell.

Sen skrev du ju faktiskt som såhär att buick gn kör rundebanelopp runt jappsarna. När folk inte tror / eller vet att detta stämmer så är det väl klart att dom säger till?

Nog för att buicken verkar ha prestanda så det räcker så finns det ju mer parametrar som spelar in, t ex vikt och bromsar. spelar ingen som helst roll om du e snabbast ner för rakan om du inte kan få in bilen i kruvan pga hög vikt. (den ser ju inte jättelätt ut....)

sen skall det väl tilläggas att jag tror du pratar om gnx som var specialmodellen sista året den tillverkades?

Den vanliga gn hade ju inte riktigt samma prestanda och från början innan den utvecklades var det ju knappast nåt flås i den som skrämde mormor.

Det är ju synd att dom är så ovanliga annars hade det enklaste varit att testa helt enkelt. på det sättet får man ju svart på vitt. right?

föresten var det inte Mclaren som "hjälpte till" att bygga den motorn?

Nu låter jag tråden återgå till det den var till för från början.

Over and out!!

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE

1 661 Inlägg
31 juli 2008
alseryd skrev:
Hardjim skrev:
alseryd skrev:
Man kan ha hur många hästar man vill men är det skit bakom ratten så används inte hästarna!!!
Han är 16år och uppvuxen med motorer hela sitt liv!!
Jag har ägt japsare svenska bilar och tyska bilar.
Han har lärt sig sakta men säkert!!!
En sjukdom i vår familj!
Skit i hästar har du inget vridmoment så packar sig inte bilen iväg!!!
Jag vet som kört dragracing med min Riviera!!!
Bara för att man är 16 inebär inte att man är okunnig!
Mvh Eva.

Jo, men ang vrid snacket.. Hur mkt mer vrid är det i en sug V8 än i en dubbelturbo V6a egentligen?
Jag vet inte men svara gärna ni som kan. En org GT har iallafall 320HK och 427nm vid 2300rpm och gör 0-100 på 5.3sek.
Masterworks min vän, hur mkt vrid är det i en c4/c5?
mvh

Jag har 630NM i min Riviera mer än en Lamborgini!!!
Hon väger 2 ton och gör 0-100 på 7 sekunder!
Mvh Eva.

En mjuk fråga. Du skrev tidigare att det är vrid som gör en bil snabb. Då borde din Rviera vara snabbare än en GT, eller till och med en Lambo?
Men som alla vet så är inte den motor med mest vrid snabbast. Det är en väldig massa parametrar som man ska ta hänsyn till. Undrar om den motor du pratar om är bäst egentligen?
mvh

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
31 juli 2008
Mrsky skrev:
självklart skall vi alla vara glada och ha trevligt här. synd att denna tråden från början inte handlade om detta utan att det gick över till det. i vilket fall som helst så tycker att det finns många riktigt coola jänkare.

Anledningen till att det blev sån pajkastning i denna tråden är väl helt enkelt som så att folk som åker t ex japs och folk som åker jänkare har lite mer fakta vad det gäller just "sitt egna" bilmärke och modell.

Sen skrev du ju faktiskt som såhär att buick gn kör rundebanelopp runt jappsarna. När folk inte tror / eller vet att detta stämmer så är det väl klart att dom säger till?

Nog för att buicken verkar ha prestanda så det räcker så finns det ju mer parametrar som spelar in, t ex vikt och bromsar. spelar ingen som helst roll om du e snabbast ner för rakan om du inte kan få in bilen i kruvan pga hög vikt. (den ser ju inte jättelätt ut....)

sen skall det väl tilläggas att jag tror du pratar om gnx som var specialmodellen sista året den tillverkades?

Den vanliga gn hade ju inte riktigt samma prestanda och från början innan den utvecklades var det ju knappast nåt flås i den som skrämde mormor.

Det är ju synd att dom är så ovanliga annars hade det enklaste varit att testa helt enkelt. på det sättet får man ju svart på vitt. right?

Over and out!!

GNX, vilket var special modellen hade en tjänstevikt på 1600 kilo, vilket är inte alls mycket med tanke på att en R34 GT-R har ungefär samma, givetvis plus/minus några kilo. Jag pratade givetvis om GN, men GNX är samma bil. Låt mig förklara.

GNX hade en förstärkt växellåda och bakaxel, bättre stötdämpare och lite mer options, vilket gör den lite tyngre än vanliga GN. Och ja du har rätt, Maclaren/ASC var med och hjälpte till. Det som ändrades på GNX var lite högre laddtryck och lite annat mixtrande med insprutningen som gav lite mer hästar.

Den fick tillslut försäkringen på 300 bhp, medans vanliga GN låg "bara" på 287 bhp. Det hela visades vara i underkant när dom fick sätta bilarna på dynotest senare, då båda visades ha över 340 hk, GNX låg uppåt 380 hk. Det var inte direkt förvånande eftersom Maclaren/ASC vet vad dom gör. Från början så försäkrade dom GN och GNX till 245 bhp respektive 276 bhp, men det ändrades senare under början av 90-talet.

Och ja, det är synd att dom är ovanliga, men dom finns. Dock så är dom av det lite dyrare. Men det går att inhandla en Regal Turbo T-Type och ställa upp laddtrycket, då har man också i princip samma bil.

Tack för ett moget svar iaf, och en mogen diskussion. smile

Hardjim- Det går inte att jämföra päron och äpplen. Om man skulle göra en modern version av 60 talets värsting bilar så skulle prestandan vara hiskelig.
Senast redigerat av Siarnaq (31 juli 2008)

1 661 Inlägg
31 juli 2008
Siarnaq skrev:
Mrsky skrev:

Over and out!!

GNX, vilket var special modellen hade en tjänstevikt på 1600 kilo, vilket är inte alls mycket med tanke på att en R34 GT-R har ungefär samma, givetvis plus/minus några kilo. Jag pratade givetvis om GN, men GNX är samma bil. Låt mig förklara.

GNX hade en förstärkt växellåda och bakaxel, bättre stötdämpare och lite mer options, vilket gör den lite tyngre än vanliga GN. Och ja du har rätt, Maclaren/ASC var med och hjälpte till. Det som ändrades på GNX var lite högre laddtryck och lite annat mixtrande med insprutningen som gav lite mer hästar.

Den fick tillslut försäkringen på 300 bhp, medans vanliga GN låg "bara" på 287 bhp. Det hela visades vara i underkant när dom fick sätta bilarna på dynotest senare, då båda visades ha över 340 hk, GNX låg uppåt 380 hk. Det var inte direkt förvånande eftersom Maclaren/ASC vet vad dom gör. Från början så försäkrade dom GN och GNX till 245 bhp respektive 276 bhp, men det ändrades senare under början av 90-talet.

Och ja, det är synd att dom är ovanliga, men dom finns. Dock så är dom av det lite dyrare. Men det går att inhandla en Regal Turbo T-Type och ställa upp laddtrycket, då har man också i princip samma bil.

Tack för ett moget svar iaf, och en mogen diskussion. smile

Hardjim- Det går inte att jämföra päron och äpplen. Om man skulle göra en modern version av 60 talets värsting bilar så skulle prestandan vara hiskelig.

Jo, därför ville jag jämföra 2 st 99or från början....
Men nu lämnar jag denna tråden för jag gillar både jänk och japs. Men ska jag skaffa jänk sen så blir det en stor V8 och sen dit med turbo, det hade vatt najs. smile
mvh
Senast redigerat av Hardjim (31 juli 2008)

Höbonde
228 Inlägg
31 juli 2008
"Å ja hur fan uppför sig folk som kör jänks egentligen? Våldtäck på en 14 åring på Powermeet....duktiga pojkar.
Har aldrig hänt på japmeet!!!!"     Man blir bara förbannad när du tar upp en sån idiotisk sak som att alla som kör jänk skulle våldta, hur gammal sa du att du var?

"Haha vi har oxå V8or....msåte jag nämna prestige märket LEXUS??
Med Hybridteknik dessutom"    Vi ? Syftar du på att du är japanare eller vadå ?
Senast redigerat av rideharddiefree (31 juli 2008)

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver

RE-雨宮
481 Inlägg
31 juli 2008
Mazdakillen skrev:
Kan säga som så att Mazda har faktiskt oxå 24 timmars lemans med en wankelmotor. 787B

Jag tror att du missförstod mig, Jag är "hyffsat" påläst om Mazdas historia inom racing.  Jag besöker lagom många träffar i Japan generellt för att anse migsjälv ha tillräckligt med koll, samt har som jag nästan skrytsamt skrev fått äran att åka med eller ratta några av Japans fetaste bilar som kommer från olika Trimföretag. Det jag stör mig på är folk som säger att "Dethär är bättre än allt annat i hela världen så är det bara. När han inte har belägg för att säga det. Jag säger inte emot att chassiet suger. Det gör det säkert inte även om jag aldrig har hört talas om det (Vilket inte heller säger ett skit för jag är fruktansvärt dåligt påläst på Amerikanska bilar/tävlingar osv) Jag påstår inte att alla Amerikanska bilar är skit, men när de gäller intebararaktframåka så är det väldigt få av dom som har något att komma med.

RE-Amemiya Kitted FD3S

RE-雨宮
481 Inlägg
31 juli 2008
tkd_rille skrev:
Siarnaq skrev:
tkd_rille skrev:
ja de är ju inte mycket må jag säga de är en stor motor ju. en supra drar mer eller ungefär lika mycket automat så de är inte så stor skillnad och de är 2 cylindrar mer smile. pluss att man har ju riktigt muskler istället för rishästar smile 
har kört trail blazer med och de var ju bättre krut om man jämför med vikten, pluss att de var roligare ljud än en supra smile,  roadmastern var nog kvickare i accet än de flesta bilarna idag.

Haha jadå, V8'or är helt sjuka när det gäller effekt.

Har en Buick Skylark från 1972 på ingång, ska bygga ihop en Buick 455 till den. Ska borra upp den till 510 cui, alu toppar och lite dylikt, kommer att snitta 650 hästar och 1100nm, och delarna kostar i princip inga pengar. Sen så väger den lika mycket som en Smallblock V8'a.

Amerikanarna visste vad dom höll på med, särskilt Buick under 70 och 80 talet. :p

och där kan vi ju faktiskt dra slutsatsen för trådskaparen att de är billigare att trimma en amerikanare och få ÄKTa muskler för en billigare prislapp utan någon överladdning. och dessutom mer driftsäker bil om man såklart gör sitt jobb rätt.

jag säger till trådskaparen att han ska välja sin camaro v8 istället för något annat om han nu är inne på amerikanst med. de är dessutom bekvämare än en japps smile

Det jag inte förstår i sammanhanget är allas likhetstecken mellan en million hästkrafter och snabb bil. Visst, om ni kör rakt fram så har ni nytta av 650häst/1000nm, men hur ofta gör ni det? Och hur bra funkar det när första kurvan kommer. Jag håller med, till 100% det är mycket billigare att trimma en motor från Usa, än en från Japan om man ska ta ut mkt effekt. Men att trimma väghållningen på en Amerikansk är mycket dyrare än en från Japan.  Diskussionen som så många andra är ju av evighetstyp.

T16_AeRo skrev:

Mazdakillen skrev:

Å ja hur fan uppför sig folk som kör jänks egentligen? Våldtäck på en 14 åring på Powermeet....duktiga pojkar.
        Har aldrig hänt på japmeet!!!!

Va f*n drar du in i tråden egentligen..? Power Big Meet är en av världens största bilutställningar.. klart som fan det blir bråk o fylla..

Ska ja dra in japans valfångst lr vaddå..? Lika dumt de. roll

Valkött är gott som satan, va å käkade för nån dag sen. Dock håller jag med om att jämförelsen är helt åt helvete. Vafan Mazdakillen, ta ett varv runt kvarteret. Att börja svära å skrika kommer inte få nån V8 frälst person att vilja köpa Japanskt..?

Sen undrar jag lite va de va för person som körde Corvetten.. Jag är inte ett dugg imponerad över en C5as väghållning, kraft har den. Men jag är heller inte imponerad av en EU spec S13, väghållningen är inte de minsta spännande om du inte börjar lägga pengar på den, som med alla andra bilar....
Senast redigerat av chrno (31 juli 2008)

RE-Amemiya Kitted FD3S

Masterworks
31 juli 2008
chrno skrev:
Sen undrar jag lite va de va för person som körde Corvetten.. Jag är inte ett dugg imponerad över en C5as väghållning, kraft har den. Men jag är heller inte imponerad av en EU spec S13, väghållningen är inte de minsta spännande om du inte börjar lägga pengar på den, som med alla andra bilar....

Vad jämförde du mot C5an då?

Är allmänt känt att nyare Corvetter har en riktigt bra väghållning
och med coilovers blir den ännu bättre! cool

RE-雨宮
481 Inlägg
31 juli 2008
Masterworks, Jag jämförde mot likvärdiga Japanska och Europeiska bilar vad gäller pris och prestanda. Den är inte dålig. Men för att vara en dyr bil med mycket effekt så lämnade den för mig mycket att önska.

RE-Amemiya Kitted FD3S

Masterworks
31 juli 2008
chrno skrev:
Masterworks, Jag jämförde mot likvärdiga Japanska och Europeiska bilar vad gäller pris och prestanda. Den är inte dålig. Men för att vara en dyr bil med mycket effekt så lämnade den för mig mycket att önska.

Okey! Vet inte vad det är du saknar med tanke på att
C6an är en av dom snabbaste standardbilarna på superstage iallafall! smile

RE-雨宮
481 Inlägg
31 juli 2008
Pratade du inte om C5 nyss?  Å ska vi börja jämföra tider å kriga nu också så Gör en Rx7a med rätt förare 1.25 på superstage med bytta coilovers,ic,höjt ladd å gatdäck.. wink  Men nu kan vi återigen dividera i evighet. Jag gillar inte C5ans karraktär, du kanske älskar den. När det kommer till tycke å smak är det ju i stort omöjligt att övertyga nån annan. smile
Senast redigerat av chrno (31 juli 2008)

RE-Amemiya Kitted FD3S

Masterworks
31 juli 2008
chrno skrev:
Pratade du inte om C5 nyss?  Å ska vi börja jämföra tider å kriga nu också så Gör en Rx7a med rätt förare 1.25 på superstage med bytta coilovers,ic,höjt ladd å gatdäck.. wink  Men nu kan vi återigen dividera i evighet. Jag gillar inte C5ans karraktär, du kanske älskar den. När det kommer till tycke å smak är det ju i stort omöjligt att övertyga nån annan. smile

Hehehe... Nää, inte kriga! smile

Ville bara säga att helt standard så är C6an bland dom snabbaste bilarna på superstage,
och C5an har typ liknande väghållning! wink

198 Inlägg
31 juli 2008
Såg tidigare i tråden att det skrevs något om Nascar och rena idiotförklaringen. Innan man överhuvudtaget skriver något, sök lite fakta. Kolla denna sida vem som leder serien:
http://www.nascar.com/races/cup/2008/da … icial.html
Klicka på Kyle Busch namn. Vilket bilmärke kör han?
Världens största biltillverkare kör alltså Nascar! Varför? Jänkarna hade ett ganska bra uttryck för detta
"Race on Sunday. Sell on Monday"
Personligen föredrar jag en jänkare i alla lägen. Men världen idag är inte vad den var för 50 år sedan. Chevrolet har i mina ögon fullständigt ruinerat sitt varumärke genom att döpa om ett asiatiskt bilmärke till Chevrolet.
Och hur ska vi se på exempelvis Toyota som tillverkas i alla världsdelar?
Till trådskaparen säger jag som många andra: Provkör. Känn efter. Vad du vill göra med bilen? Sök fakta på andra sidor än garaget. Lita inte för mycket på allt som skrivs på forum då osanningar/felaktigheter tenderar att bli sanningar/fakta.
Lycka till vad det än blir för bil, huvudsaken är att du är nöjd.

1332 - Överjävlig

RE-雨宮
481 Inlägg
31 juli 2008
Habobo skrev:
Såg tidigare i tråden att det skrevs något om Nascar och rena idiotförklaringen. Innan man överhuvudtaget skriver något, sök lite fakta. Kolla denna sida vem som leder serien:
http://www.nascar.com/races/cup/2008/da … icial.html
Klicka på Kyle Busch namn. Vilket bilmärke kör han?
Världens största biltillverkare kör alltså Nascar! Varför? Jänkarna hade ett ganska bra uttryck för detta
"Race on Sunday. Sell on Monday"
Personligen föredrar jag en jänkare i alla lägen. Men världen idag är inte vad den var för 50 år sedan. Chevrolet har i mina ögon fullständigt ruinerat sitt varumärke genom att döpa om ett asiatiskt bilmärke till Chevrolet.
Och hur ska vi se på exempelvis Toyota som tillverkas i alla världsdelar?
Till trådskaparen säger jag som många andra: Provkör. Känn efter. Vad du vill göra med bilen? Sök fakta på andra sidor än garaget. Lita inte för mycket på allt som skrivs på forum då osanningar/felaktigheter tenderar att bli sanningar/fakta.
Lycka till vad det än blir för bil, huvudsaken är att du är nöjd.

Å inte bara leder, kolla i dom andra divisionerna av Nascar, kolla generellt..  Japanska bilar är "tyvär" så sjukt mkt bättre än amerikanska. Jag gråter inte, men kanske några gör det. tongue

RE-Amemiya Kitted FD3S

Saaboholic
3 129 Inlägg
31 juli 2008
Trådstartare
Fattar faktiskt inte vad nascar och pajkastning har med min tråd att göra. Vem f*n kör nascar här? och det är väl inte det jag ska ha bilen till heller så vitt jag vet. Sen tycker jag det är sjukt onödigt att det ska behöva bli sådana motsättningar mellan folk bara p.ga märket på en bil.

Känns lite SAAB Vs Volvo, båda snackar skit om varandra och om den ena gör en sak bra så gör den andra 10 saker dåligt.. ungefär på den nivån mycket av snacket har legat nu när jag läst igenom allt noggrant.

Som ett par andra har nämnt tidigare, vi är på communityn av samma anledning BILINTRESSE, så då är det väl dags att tagga ner några växlar och hålla oss till positiva/negativa saker om de bilar vi faktiskt VET något om?

/Backlund

"Liberty of thought is the life of the soul"

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
31 juli 2008
Jag är uppvuxen med alla möjliga jänkare. Inga raggar eller pilsnerbilar utan originalare med matching number eller rena streetmachines. Själv är jag mer för japps för tillfället men det kommer säkert ändras med åldern. Jag uppskattar alla fina bilar.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Sök