3203
Sök

Bilval, Japanskt eller Amerikanskt?

1 255 Inlägg
31 juli 2008
hedley skrev:
Anubis skrev:
hedley skrev:
Tack äntligen OT och inte pajkastnings taktik.

Jag tycker du kan skriva följande.

Vilken effekt den ska ligga på ca eller moddas till?

Drivning fram, bak eller alla 4a

Stor/Liten bil

helst rwd/4wd, stor liten spelar ingen roll. bör ligga runt 200hk från start iallafall..

Jag hade förmodligen sattsat på en 200sx hade en innan grymt roliga bilar som de finns mycke delar till lätta o trimma med dock så kan de var svårt o få tag i en fresh med låga mil iallafall om man ska ha en s13 men s14 finns ju med smile Annars hade de nog kunnat bli en äldre evo o ja tar bara med japps då ja knappt vet något alls om amerikanare.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Motormontör
437 Inlägg
1 augusti 2008
hedley skrev:
Tycker faktiskt att camaron är rejält mycket snyggare än många jappsar i den prisklassen original.. en annan fördel är ju helt klart TARGA taket, vilket jag är något av ett fan utav= bästa av två världar.

För 80k för jag ju som sagt inte mycket till japps, eller troligtsvis ingen av dom jag själv är intresserad av.. sen sa jag att bilen får kosta MAX 80k, sa aldrig att just den jag tänkte köpa går på så mycket wink

Vill du låna mina kontaktlinser å titta engång till??? smile)
Skojja bara nämen va fan gillar du camaro före någon av jappsarna så klart att du ska ta den naturligtvis.
Jag menar man köper ju en bil för sin egen skull, vad andra sen säger kan man ju fullständigt skita i.
Jag har fått höra både det ena å det andra för att jag är Mazdatok men så har jag bra anledningar till att vara det.
Alla andra i min beksnskapskrets har köpt Volvos så ett tag var det volvo våg å nu är det saab våg.
Saab? Tänka sig att man kan köpa en så dyr opel=))
Å jag har stått pall för båda de trenderna och det har lönat sig och kommer göra det igen när jag fått lite mera ordning på min.
Dock finns det fina jappsar med Targa oxå, Toyota Supra har targa iallafall MK3 har jag för mej att den genarionen heter sen så annars Honda Civic Delsol å tar du då en med VETEC motorn så har du en sjukt skojig bil wink
Nåja hur som helst, hoppas att du hittar något du gillar och kommer trivas med.
Själv så tänker jag koka ris på även i fortsättnigen.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

218 Inlägg
1 augusti 2008
Jag var bara tvungen...smile

http://www.youtube.com/watch?v=cloCEtdYtn8

Är ju rätt jämnt..
Senast redigerat av Mrsky (1 augusti 2008)

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
1 augusti 2008
Mrsky skrev:

Är ju rätt jämnt..

Jodå, orginal mot orginal så är det rätt jämnt. Med tanke på att GN är 20 år gammal så är det inte illa pinkat mot en 4WD tekniskt vidunder. smile

Sen så brukar dom flesta ställa upp laddtrycket på just GN till runt 22 - 24 psi, allt annat helt orginal. Rätt hyfsat med tryck. smile

En Buick GN med en större turbo, lite fifflande med insprutningen, nya toppar och höjt laddtryck med launch control blir rätt hyfsat. tongue

http://www.youtube.com/watch?v=bjfdsbVy … re=related
Senast redigerat av Siarnaq (1 augusti 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
1 augusti 2008
Siarnaq skrev:
Mrsky skrev:

Är ju rätt jämnt..

Jodå, orginal mot orginal så är det rätt jämnt. Med tanke på att GN är 20 år gammal så är det inte illa pinkat mot en 4WD tekniskt vidunder. smile

Sen så brukar dom flesta ställa upp laddtrycket på just GN till runt 22 - 24 psi, allt annat helt orginal. Rätt hyfsat med tryck. smile

En Buick GN med en större turbo, lite fifflande med insprutningen, nya toppar och höjt laddtryck med launch control blir rätt hyfsat. tongue

http://www.youtube.com/watch?v=bjfdsbVy … re=related

HAHAHA lol Klockren video wink

C H E V R O L E T <3

218 Inlägg
1 augusti 2008
smile dock har vi ju inte en aning om hur bilarna är moddade...men visst är det bra tryck i båda får vi väl säga iaf.

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
1 augusti 2008
Mrsky skrev:
smile dock har vi ju inte en aning om hur bilarna är moddade...men visst är det bra tryck i båda får vi väl säga iaf.

Jodå. big_smile Båda bilarna går att få jävligt bra prestanda i dom. smile

En hemlighet med att GN har rätt bra 0-100 tid är ett system som gör att just innan man ska sticka iväg, eller "launcha" så det heter, så höjer sig bakändan för att få bättre grepp. tongue Ganska smart byggt av amerikanarna där.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

terazzi
1 augusti 2008
Mrsky skrev:

Är ju rätt jämnt..

DAMN så pass alltså yikes
Men hade tagit skylinen alla dagar i veckan oavsett wink

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
1 augusti 2008
me to:D

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
1 augusti 2008
terazzi skrev:
DAMN så pass alltså yikes
Men hade tagit skylinen alla dagar i veckan oavsett wink

Hehe, jag skulle ha tagit Buicken, med tanke på vad dom är värda i dagsläget. smile För en i bra skick får du punga ut runt 200k. Fast dollarn ligger endast på 6kr just nu. ^^

terazzi
1 augusti 2008
Jag tar skylinen för den är så klockren smile wink *saknar redan japmeet o när man åkte/körde en*
men åter till buicken,d va en på MTV Cribs som hade en sån.. fast tror dock det va en GNX ^^

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
1 augusti 2008
terazzi skrev:
Jag tar skylinen för den är så klockren smile wink *saknar redan japmeet o när man åkte/körde en*
men åter till buicken,d va en på MTV Cribs som hade en sån.. fast tror dock det va en GNX ^^

GNX ligger ännu högre, gjordes bara 500 exemplar av den modellen. Fy satan, vill gärna ha en.
Synd att Nissan aldrig gjorde som MKIV Supra, alltså en Eurospec version av Skyline med mera kräm i motorn och ratten på rätt sida. :p

Saaboholic
3 129 Inlägg
1 augusti 2008
Trådstartare
var det någon som sa kräääm? jag fick fulla huve av en ny sorts bryl kräääm i förrgår när jag låg och mekade och smidig som man är råka doppa huve i en pöl med servo olja.. haha fett å bra wink

"Liberty of thought is the life of the soul"

1 661 Inlägg
1 augusti 2008
Siarnaq skrev:
Mrsky skrev:

En hemlighet med att GN har rätt bra 0-100 tid är ett system som gör att just innan man ska sticka iväg, eller "launcha" så det heter, så höjer sig bakändan för att få bättre grepp. tongue Ganska smart byggt av amerikanarna där.

Hmm, jaha. Nuförtiden har man launch control för att hålla bilen på rätt varv.
Då låter det så här:
[video]http://www.garaget.org/video/sdbwfswvhism[/video]

Personligen var det kass för mig och när jag tog bort det så ändrades 201m tiden ifrån 8.25s till 7.644s
mvh

211 Inlägg
7 augusti 2008
Hardjim skrev:
Siarnaq skrev:
Mrsky skrev:

Då låter det så här:
[http://www.garaget.org/video/sdbwfswvhism

Personligen var det kass för mig och när jag tog bort det så ändrades 201m tiden ifrån 8.25s till 7.644s
mvh

Eller så här : http://www.youtube.com/watch?v=ojl6fx3tSfo 
Räker med att köpa en Bee-r Revlimiter till din japs om du vill ha bra 0-100 tider wink

1 661 Inlägg
7 augusti 2008
Fel_xi skrev:
Hardjim skrev:
Siarnaq skrev:

Då låter det så här:
[http://www.garaget.org/video/sdbwfswvhism

mvh

Eller så här : http://www.youtube.com/watch?v=ojl6fx3tSfo 
Räker med att köpa en Bee-r Revlimiter till din japs om du vill ha bra 0-100 tider wink

JO, det är väl precis så den jag har funkar. Låter likadant också.

Master of the obvious
636 Inlägg
7 augusti 2008

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

198 Inlägg
7 augusti 2008
Eller en av varje wink

1 Inlägg
8 augusti 2008
Siarnaq skrev:
terazzi skrev:

GNX ligger ännu högre, gjordes bara 500 exemplar av den modellen. Fy satan, vill gärna ha en.
Synd att Nissan aldrig gjorde som MKIV Supra, alltså en Eurospec version av Skyline med mera kräm i motorn och ratten på rätt sida. :p

Bilarna har inte mer "kräm" fastän det finns euro- och us-spec av olika modeller. Detta pga "gentlemannaregeln" i japan. (alltså bilarna skulle ligga under 300hk i japan) Supra MKIV ger ju som alla vet 330 hp standard. Inte har dom ju gjort olika specs bara för det, bilarna är bara reggade med mindre effekt i japan. RB26:n ger också långt över 300hk standard. Men ALLA japanska sportbilar ligger i pappren på mellan 275-286 hp nånting. (supra, skyline, 3000gt, evo, impreza, rx-7, soarer, stagea, chaser, legnum you name it!!!)

Enda stora skillanden blir därför RHD/LHD.

Intressant för övrigt att läsa denhär tråden och se hur allting urartade lol En seriös fråga blev nästan ett krig  tongue

Välj bil efter vad du tycker att passar dej bäst! Det är ju du som ska köra bilen! Ingen annan!cool
Senast redigerat av Nismo (8 augusti 2008)

A naturally aspirated car is a car with a neverending lag;)

Meister
6 763 Inlägg
8 augusti 2008
Siarnaq skrev:
Alltså, då det gäller byte till manuell på Camaro'n så är det nog en av det lättaste. Bara att leta upp en Muncie M21 4 växlad manuell som sitter på 350'or orginal, äldre modell of course men likadana fästningar. Eller så finns det ju alltid en eller en annan 5 växlad manuell man kan hitta.

Enligt mig.. Amerikanskt för körglädjen, det finns inget som slår en V8'as ljud faktiskt.

Jag tror inte att m20-22 passar rakt på en sån. Den passar rakt på blocket men inte med växellådsbalken och kardan lär man få bygga om m.m. T5-lådorna(80-tals camaro lådan) är inte så värst dyra heller och då ska de passa rakt av och om inte så finns de som inte passar att köpa. Den som säger att Camaron kommer att dra mer soppa än en japs kan ju bara drömma.. De är inga bigblock bilar med jätte förgasare. Det är sb med insprutning vilket innebär att man kan åka under litern. Jag tror faktist att en Camaro är snålare än supra och skyline. Iaf om man går på de siffror jag har sett att en del skriver. Jag hade köpt Camaron eller möjligtvis en s14 big_smile

Sök