skurtmeister skrev:
härligt att det tar sig

kommer bli hur bra som helst de här
Och grattis till framsidan! ;D
Tack!

Fattade först inte va som hänt...tror de va typ 40 kommentarer per timme

skoj!
Onlyrobin skrev:
Jag tycker konstruktionen baktill ser lite vek ut?
Den kommer väl lämna endel effekt saabmotorn där i alla fall?
Där du skriver att det kommer styva upp ytterligare md motorn på plats så gör det ju det men det kan inte styva upp infästningarna mer än där dom sitter:)
Vad har du använt för material? 30x30 profil? du skulle kört på chromemoly eller sömlösa rör o tig svetsat,
Ytterligare en infästning mot bottenplattan fattas och även ett par stag som ska dit när motorn är monterad, bara för att göra det enklare vid montering.
Tack Jon för en lite djupare förklaring

Eftersom jag inte räknar med att ramen ska deformeras nått så finns det inte många fördelar med CrMo, är ju också lite dyrare

Hade dock inte bangat på tig-svetsning men eftersom jag tyvärr inte har tillgång till varken en svets eller en svetsare så blev valet enkelt.
Händer inte mkt just nu, har alldeles för mkt i skolan.
Men har letat delar iaf och köpt en del grejer
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/46819/855968_avgfcg.jpg]()
Mapsensor, magnetventil, tändkasset, org dump samt ett batteri.
Även 4 st fälgar (17") med halvslitna däck:
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/46819/855969_nbfmhq.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/46819/855970_uvq5h1.jpg]()
Huvudcylinder för koppling
Startmotor