Söker garage i Örebro!

Andreas 940 -utan 940
19 september 2008 · 1 728 Inlägg

Här i Vivalla finns det massor av lediga platser i flerbilsgaraget, har säkert funnits 4-5 tomma platser i över ett år bara i den längan min bil står. Det är inget att meka i men det är +7 grader där inne på vintern och kostar 260kr/månad om ni bara är ute efter vinterförvaring. Nu vet jag inte om man måste bo här för att få hyra en plats men ni kan ju höra med ÖBO. Jag har bott här i fyra år och bara blivit av med ett par sidoblinkers som en Volvoraggare snodde.

Lozinmust "Unloaded"
19 september 2008 · 1 557 Inlägg

Nu beror det ju också på litegrann VART i brickebacken man bor, jag har bott i över ett år här nu och har plats i flerbilsgarage med värme, det är klockrent och schyssta grannar likaså, inga problems. Men finns nog rätt så mycket sämre ställen i brickebacken att ha garage på än Enrisvägen =P Men jag tror inte att Öbo skulle gå med på att bara hyra ut en garageplats, även ifall det finns många tomma, de kör nog rätt strikt med regler etc.

"When innovation meets passion!"
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
voofflan
5 februari 2011 · 113 Inlägg

Letar också garage i Örebro nu, flyttade hit för inte alls länge sedan och, mig spelar det ingen roll om man går ihop ett gäng och hyr någon stans som man kan hållas! Vill ju inte ta upp min bil från vadstena till brickebacken då jag anser att det inte är särskilt säkert att ha det ståendes på parkeringen bara hmm 

Det är ju verkligen inte det lättaste att hitta ett garage/mekplats här i Örebro sad så stor stad men så lite mekplatser osv sad väldigt synd!

Men är intresserad att gå ihop med flera personer för att få ihop en bra mekplats! smile

Niklas_N
19 juli 2011 · 59 Inlägg

Jag letar även jag förbrilt för att hitta ett bra ställe i Örebrotrakten, som man kan skruva och komma igång med drömprojekten!! Skriv gärna här eller dra iväg ett PM om ni vet/har lediga platser på gång!! /Mvh Niklas.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
19 juli 2011 · 13 746 Inlägg

dom har rivit istort sätt alla garage som fanns förr så det är riktigt svårt nu förtiden

själv får jag åka 10mil t och r men så kostar garaget 800kr/mån oxå

har oxå letat febrilt efter garage i örebro

har ett vanlig garageplats men det hjälper inte mycket
iof har jag bytt motor där inne osv men det är så förbannat trångt och bökigt att hållas och öbo gillar det inte smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Niklas_N
26 juli 2011 · 59 Inlägg

Hehe kan tänka mg det (; Ja trodde verkligen att det skulle vara lättare än såhär. Men den som söker skall finna !!! Vill börja bygga nu och gärna även veta att jag kan hållas med att skruva när det börjar nalkas minusgrader!! Skriv gärna i tråden eller dra ett PM om ni får nys på något! Mvh. Niklas

viciousnightmare
9 september 2011 · 36 Inlägg

Ja örebro är svårt med sånt , är iaf mycket intresserad av en bilplats för ett kommande projekt, så om någon hittar nått större som flera delar på kan det ju blir trevligt.
Som någon tar upp är det ju inte alla som känner alla och svårt och veta om man passar ihop med mera .
För och lägga en bit på vågen så har jag många stora projekt bakom mig, mesta dels äldre 70 tals Bmw och Ford men också  jankare ..
Är utbildad billackerare, jobbat som plåtslagare samt fulltid renoverare av buick och chevy från 50 talet.
Hanterar svarv/fräs samt svets och bygger motorer,  har också ett visst kunnande och erfarenhet av byggande och gjutning av spoilers och breddning av skärmar...
Det är väl då man säger tycker det är kul med och hjälpa andra självklart...

Så som sagt hojta gärna till, tänkte själv och höra med husman som mitt jobb i dag hyr av vad som kan finnas ..

Inget är omöjligt, det tar bara lite längre tid...
viciousnightmare
27 september 2011 · 36 Inlägg

Ingen som vet om nått ??? I värsta fall nått ställe jag enbart kan ställa av ett projekt tills man hittar nått annat...

Inget är omöjligt, det tar bara lite längre tid...
Frizzox
7 november 2011 · 528 Inlägg

jag är också väldigt sugen på att hyra nån mekplats för saaben, har den står i en lada utanför örebro nu o de känns inte allt för roligt när de är lika kallt inne som ute där på vintern hmm om nån hittar nåt så verkar de ju som att vi är ganska många endå som letar i örebro trakten tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang