Söker garage i Örebro!

neckwomen_88
11 augusti 2008 ·

Flyttar till Örebro nu och vill gärna ta med min Trans Am, men jag måste dock hitta ett garage först!

Skötsam, gör mestadels småsaker på bilen. Enkel- eller flerbilsgarage spelar ingen roll!

Även tips mottages tacksamt cool



Mvh Linnea

neckwomen_88
16 augusti 2008 ·

nåt enstaka tips har kommer in, men behöver fler! 

move it, mooove it!

F_Miller Bärgarinnan!
19 augusti 2008 · 81 Inlägg

Letar själv garage i Örebro. Det är svårt att hitta nåthmm

Volvo S60 2,4 T "Äss äxx tin" (2001)
Volvo V70 "Räser70" (1998)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
19 augusti 2008 · 2 258 Inlägg

Härligt, vad roligt att du kommer lite närmare, hoppas du hittar något vettigt! Kram ! big_smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
camaro67 Meister
19 augusti 2008 · 6 763 Inlägg

Jag har ju garage. Men man tycker ju att de borde vara fler som behöver. Så man skulle kunna gå ihop och hyra någon större lokal.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
neckwomen_88
19 augusti 2008 ·

camaro67; ...har du yta ledig? big_smile

camaro67 Meister
19 augusti 2008 · 6 763 Inlägg

neckwomen_88 skrev:
camaro67; ...har du yta ledig? big_smile

Nix.. Lånar en plats hos farfar i hans 2bilsgarage så de är tyvärr fullt sad

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
J-P-R DO IT LOW STYLE
22 augusti 2008 · 1 342 Inlägg

camaro67 skrev:
Jag har ju garage. Men man tycker ju att de borde vara fler som behöver. Så man skulle kunna gå ihop och hyra någon större lokal.

Det är många som söker garage, men kruxet är väl att man inte vill gå ihop med vem som helst, det finns tyvär allt för många oseriösa inom det här intresset.

Att få garage i Örebro är absolut inte lätt, antingen köper man sig ett hus med lagom garage eller så får man hoppas på en stor portion tur.

Har tyvär inget tips, är själv glad om jag får undan båda bilarna enbart för vinterförvaring, sliter som besat bara för att lyckas med det.

sirmiro Double-Unicorn Rider
25 augusti 2008 · 2 486 Inlägg

Beroende på hur man bor kan man ofta hyra av bostadsföretagen. Själv betalar jag ca 300kr/mån. Har då garage med galler var 4e bil (men har turen att de bredvid mig är tomma så jag kan pilla...

Så kolla med t.ex. Öbo är mitt tips.

WeDo
25 augusti 2008 · 3 390 Inlägg

Ska flytta in till stan jag med i helgen. Till sjukhuset typ.. Har inte heller någonstans att ställa bilen :S  Men ÖBO kan ju vara bra. Kollade med Carpark och dom skulle ha 600 kr / mån för att stå i P-hus.

Fan, det är 7200 kr/år för att ha bilen stå på några kvm asfalt smile Men efterfrågan är ju så stor så.....

Har stallt oss på kö till parkeringen på våran innergård, så där kanske man kan stå om 5 år eller nått tongue

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
WeDo
25 augusti 2008 · 3 390 Inlägg

sirmiro skrev:
Beroende på hur man bor kan man ofta hyra av bostadsföretagen. Själv betalar jag ca 300kr/mån. Har då garage med galler var 4e bil (men har turen att de bredvid mig är tomma så jag kan pilla...

Så kolla med t.ex. Öbo är mitt tips.

Vilken del av örebro ?

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
svinto23
31 augusti 2008 · 132 Inlägg

det finns ett par ställen ute på I3 området där man kan hyra in sig.. dock så vet jag inte vilka som har det nu men det går nog att kolla upp..

majztY Lastbilchaufför
31 augusti 2008 · 53 Inlägg

jag har garaget ska flytta ut snart pga att jag å en polare har byggt eget på landet.. kan höra med värden ifall du kan få ta över det..

TurboKarlsson Sir
31 augusti 2008 · 50 Inlägg

neckwomen_88 skrev:
Flyttar till Örebro nu och vill gärna ta med min Trans Am, men jag måste dock hitta ett garage först!


Mvh Linnea

Trevligt! roligt med mer Trans Ams i Örebro:D

neckwomen_88
16 september 2008 ·

hej o hå, efter att inte ha haft internet på 3 veckor så snor jag nu universitets!   

okej, som nyinflyttad säger inte "I3" mig så mycket - gissar på industriområde i utkanten av stan?   

det finns garage i mitt hyreshus, men bara uppställning + att det är väääldigt mycket skumt folk som rör sig (brickebacken) där, har väl krossade rutor och repad lack efter en vecka? :S   då kan bilen lika gärna stå i linköping över vintern...

Skulle gärna ta plats i flerbils-garage så att man lär känna lite bilfolk i örebro!

myran Foto/Bilnörd
16 september 2008 · 1 541 Inlägg

Letar även jag garageplats..

Senast redigerat av myran (16 september 2008)

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
camaro67 Meister
16 september 2008 · 6 763 Inlägg

neckwomen_88 skrev:
hej o hå, efter att inte ha haft internet på 3 veckor så snor jag nu universitets!   

okej, som nyinflyttad säger inte "I3" mig så mycket - gissar på industriområde i utkanten av stan?   

det finns garage i mitt hyreshus, men bara uppställning + att det är väääldigt mycket skumt folk som rör sig (brickebacken) där, har väl krossade rutor och repad lack efter en vecka? :S   då kan bilen lika gärna stå i linköping över vintern...

Skulle gärna ta plats i flerbils-garage så att man lär känna lite bilfolk i örebro!

Usch brickebacken yikes Men är de vinterförvaring eller mekgarage som ni är ute efter? Vinterförvaring kan jag kanske ordna. Beror på om de är fullt redan eller om de finns platser kvar.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
myran Foto/Bilnörd
17 september 2008 · 1 541 Inlägg

jag har både vinterförvarat och bytt koppling i mitt flerbilsgarage i brickebacken.. funkar fin fint men trångt ere tongue

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Marten87
17 september 2008 · 80 Inlägg

Brickabacken är inte alls litar på, ska det jag säga! Min bil har blivit inbrott nylig i brickabacken trots jag har bott den bara 2 dagar.. därefter flyttar jag omedelbart! smile

BMW 528i (1987)
neckwomen_88
17 september 2008 ·

Det är mekplats jag letar... inte för att det ska göras några jätteprojekt, utan mest för att pilla och pyssla lite under vintern smile

och som sagt, gärna flerbilsgarage! 

tar Transan till norrköping på lördag, kom gärna fram och hälsa!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang