3511
Sök

Mobbing

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
mobbing och djurplåger är inte bra!
JapMax skrev:
hahaha.. vilken jävla fråga.

"Vad tycker du om att plåga djur? Bra, dåligt?"

Klart mobbing inte är bra! Det är dock en åkomma som vi aldrig kommer bli av med, Om vi pratar mobbing bland barn vilket man oftast pratar om så är de just barn vi pratar om. Och barn är sällan helt klara i skallen med va de gör.

Läser om dom som slår ner sinna mobbare?
Kanske finns sånna med men känns inte som att de är den vanligaste utvägen..

Erik H

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
17 augusti 2008
Maizer skrev:
Felax du är ute och trampar i det blå skåpet även du. Givetvis finns det oerhört mkt ilska, men som sagt, den mobbade är oftast ensam vilket gör att det inte spelar så stor roll hur arg h?n än är..
Mobbning är oerhört tragiskt, men förmodligen fyller det sin funktion då vi människor, precis som djuren har en viss hierarki. Mobbningen sluter cirkeln.
/Maizer - "psykolog"
Senast redigerat av jonesono (17 augusti 2008)

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

182 Inlägg
17 augusti 2008
Rushman skrev:
MilleN skrev:
Syst3m skrev:

De som mobbar?

Nej inte ens dom antagligen då dom bara gör det för att själva verka häftiga utåt, inombords lär det vara andra bullar. Mobbare blir ofta slagna hemma osv.

Måste bara dementera detta "rykte" om att mobbare själva mår psykiskt dåligt, eller att dom mår sämst själva o.s.v. Så är det inte helt enkelt. Vissa saknar helt respekt för andras känslor, och mobbar för att det är kul. Svårare än så är det inte, många som är elaka och "ligister" som hamnat snett har oftast gemensam bakgrund. Men mobbing förekommer ibland för att det är "roligt" att vara elak helt enkelt.

Vad intressant att du "kan dementera detta rykte". Måste fråga vad du har för belägg för detta påstående eftersom du verkar veta väldigt mycket...

Om man "saknar helt respekt för andras känslor, och mobbar för att det är kul" då kan man diskutera vilken uppfostran och förebilder/kärlek barnet har fått hemma och om det är någon vidare uppväxt. Huruvida du tycker att det är en dålig uppväxt kan jag inte svara på. Men jag skulle inte vilja växa upp så!

Jag har rätt mycket erfarenhet av arbete för att motverka mobbing i mitt arbete och jag kan tala om för dig att när man kommer dessa barn nära så är det ytterst sällan dessa har en trygg hemmiljö.

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
17 augusti 2008
jag har gått i sex olika skolor, jag är snart 27 år, var mobbad till och från i varje skola, mobbare finns det överallt, bara att inte bry sig om dem, för man vet ju att det är mobbaren som mår sämst...

och jag blev ju rätt okej tycker jag i slutändan big_smile

det som inte dödar, det härdar. som det brukar sägas. och det stämmer.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
17 augusti 2008
Egentligen kan de ju inte vara någon som tycker varken mobbning eller djurplågeri (som ja såg lite snabbt på någon sida) är kul..

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

373 Inlägg
17 augusti 2008
Maizer skrev:
Mobbning är oerhört tragiskt, men förmodligen fyller det sin funktion då vi människor, precis som djuren har en viss hierarki. Mobbningen sluter cirkeln.
/Maizer - "psykolog"

Hur i hela friden skulle mobbning fylla en funktion? Vet du ens vad du pratar om?!  Jag vart mobbad hela skoltiden på olika vis, i små skolan var man mobbad på "små barns vis" men ju längre man gått i skolan ju mer psykologisk mobbing tog vid, visst kan jag känna igen det du säger med hierarki, men inte f*n skall man behöva finna sig i vaken mobbing eller hierarki!
Jag försökte allt som oftast att säga ifrån men det hjälpte inte, jag pratade med lärare och mina föräldrar men inget hjälpte.

Restultatet av detta är idag att jag har få vänner vilket är rätt jobbigt, men de jag har är inga som någonsin mobbat mig. Visst har år av mobbing gjort mig psykiskt starkare, men mitt självförtroende är fortfarande väldigt dåligt, eftersom en del av mobbingen har haft med utseende att göra (jag var längst av alla klasskamrater ända upp i högstadiet).

Fetast i stan !!
991 Inlägg
17 augusti 2008
Jag blev mobbad i skolan jag med för att jag är väldigt kraftigt byggd så att säga   och det sitter i mitt huvud än vill jag lova  hmm  lider nu av social fobi och är sjukskriven för det sad  så man kan väl säga att mobbare är det jävligaste som finns !!
Häromdagen när jag skulle gå till en bankomat och kolla mitt konto så stod de ett gäng ungdomar på typ 15 pers (15-18år) och pratade med varandra så jag undvek att gå fram till en början och trodde dom skulle gå snart men icke, så jag gick fram till slut och så fort man närmade sig så blev det knäppt tyst sen börjades det fnissa och skratta och tisslas och tassalas bakom ryggen på mig när jag kollade kontot  och det är fan ännu värre än när dom mobbar med ord och påhopp   // Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
mobbingen verkar inte att gå få slut på och den sprid från person till person!

Erik H

DFFL
9 020 Inlägg
18 augusti 2008
VolvoHanna skrev:
Maizer skrev:
/Maizer - "psykolog"

Hur i hela friden skulle mobbning fylla en funktion?

...

Visar effektivt vem och vilka som är starka nog att hantera motgångar.

Men det funkar bara om ALLA blir mobbade, och så är ju inte fallet. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 126 Inlägg
18 augusti 2008
FireTraXX skrev:
VolvoHanna skrev:
Maizer skrev:
/Maizer - "psykolog"

...

Om inget annat visar det bara hur jävla dumma i huvudet vissa människor är och att dessa människor egentligen skulle avlivas! För utan dessa människor skulle världen vara en bättre plats att leva i!

DFFL
9 020 Inlägg
18 augusti 2008
Big_JN skrev:
FireTraXX skrev:
VolvoHanna skrev:

...

Om inget annat visar det bara hur jävla dumma i huvudet vissa människor är och att dessa människor egentligen skulle avlivas! För utan dessa människor skulle världen vara en bättre plats att leva i!

Ja, starka människor som inte världen är en hård plats och börjar böla för att någon är elak borde avlivas.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
18 augusti 2008
FireTraXX skrev:
Big_JN skrev:
FireTraXX skrev:

Ja, starka människor som inte världen är en hård plats och börjar böla för att någon är elak borde avlivas.

Vad pratar du om?
Det hängde inte ihop så bra för mig...

DFFL
9 020 Inlägg
18 augusti 2008
alexbenhard skrev:
FireTraXX skrev:
Big_JN skrev:

Vad pratar du om?

Inte för mig heller, snacka om att verkligen inte läsa igenom vad man lyckas få ur huvudet...

"Svaga människor som inte förstår att världen är en hård plats..." är vad det skulle stått.

Russel Crowe, Gladiator.

Studerande
463 Inlägg
18 augusti 2008
FireTraXX skrev:
alexbenhard skrev:
FireTraXX skrev:

Vad pratar du om?

Inte för mig heller, snacka om att verkligen inte läsa igenom vad man lyckas få ur huvudet...

"Svaga människor som inte förstår att världen är en hård plats..." är vad det skulle stått.

Hur kan du säga att det är svaga människor som blir mobbade?

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

DFFL
9 020 Inlägg
18 augusti 2008
response skrev:
FireTraXX skrev:
alexbenhard skrev:

Vad pratar du om?

Hur kan du säga att det är svaga människor som blir mobbade?

Accepterar man att leva ett rent helvete så är man fan inte en stark människa.

Russel Crowe, Gladiator.

blacken
18 augusti 2008
"Svaga människor som inte förstår att världen är en hård plats..."

Och "sällan så vinner den starke"
Mobbing suger fett det är så bara och det är JÄVLIGT fel gentemot sin medmänniska. Men lite kamratlig "terror" bör dom flesta överleva bara man inte sårar dom..

28 Inlägg
18 augusti 2008
Jag kan inte säga att va har blivit mobbad .. jag va poulär i 1-6 hade många polare o så o va duktig på all sport så de va lugnt. men den i 7-8-9 va ja inte heller mobbad.. men ja slutade på fotboll o så.. hade lite kukig frilla. haha beatles aktig.. alla tjejjerna älskade mig haha. jag har altid varit "stor" altså inte tjock mer lång o grov. men jag är så snäll så ja tycker det är fel att slå någon ja känner eller någon överhuvudtaget.. våld e onödigt.. men jag ångrar lite att ja inte hade lite hetare temprament för alla ville ju "testa" o se hur långt dom kunde pressa mig utan att ja fick utbrott.. men utbrottet kom aldrig så dom tröttna väll. o sen i gymnasiet har ja alltid varit bland dom populäraste både bland killar men framför allt tjejjerna.. i 6-7 trodde polare som ja inte kände då att ja aldrig skulle bli av med oskulden.. haha men ojoj de blev ja visst först endå;) o sen flöt de bara på men nu har man världens underbaraste flicka o e nöjd wink
tempramentet har nog hettat till mer nu.. de räcker att ja tänker på att någon ens ska snacka med min flciak o då kokar ja direkt:P . även jag har "mobbat" men inte med ond mening.. mest för att trissa upp folk. har en polare som ja gick i samma klass med.. han dreggla som fan o va almänt bonnig tongue han fick ju heta dräggel länge o de blev många pikar om de.. men nu har man mognat så vi e kompisar istället.
Senast redigerat av Zalle (18 augusti 2008)

Studerande
463 Inlägg
18 augusti 2008
Zalle skrev:
Jag kan inte säga att va har blivit mobbad .. jag va poulär i 1-6 hade många polare o så o va duktig på all sport så de va lugnt. men den i 7-8-9 va ja inte heller mobbad.. men ja slutade på fotboll o så.. hade lite kukig frilla. haha beatles aktig.. alla tjejjerna älskade mig haha. jag har altid varit "stor" altså inte tjock mer lång o grov. men jag är så snäll så ja tycker det är fel att slå någon ja känner eller någon överhuvudtaget.. våld e onödigt.. men jag ångrar lite att ja inte hade lite hetare temprament för alla ville ju "testa" o se hur långt dom kunde pressa mig utan att ja fick utbrott.. men utbrottet kom aldrig så dom tröttna väll. o sen i gymnasiet har ja alltid varit bland dom populäraste både bland killar men framför allt tjejjerna.. i 6-7 trodde polare som ja inte kände då att ja aldrig skulle bli av med oskulden.. haha men ojoj de blev ja visst först endå;) o sen flöt de bara på men nu har man världens underbaraste flicka o e nöjd wink
tempramentet har nog hettat till mer nu.. de räcker att ja tänker på att någon ens ska snacka med min flciak o då kokar ja direkt:P

Tack för din livshistoria!

tongue

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

28 Inlägg
18 augusti 2008
jo de e najs ;D kände för att skriva av mig lite haha

Herr
1 722 Inlägg
18 augusti 2008
Fan va många av er som sopat på era mobbare, 80% so far! kör hårt

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Sök