Ska ingen starta en tråd om varför folk gillar Toyota, Saab, Opel, Ford, Mercedes, Lada o s v?
Vad är tanken med att starta en sådan här tråd? Jo, för att stämningen på Garaget.org ska bli ännu sämre. Så att sidan får ett ännu sämre rykte. Så att medlemsantalet ska sjunka. Vet redan om folk som lämnat Garaget p g a all skit.
Volvo har gjort många bilar som var det bästa som fanns på sin tid.
Hållbara, praktiska, säkra, lättmekade, gott om delar, bra rostskydd som är bättre jämfört med japanare, Ford, Saab, Opel och många andra, billiga delar som finns överallt, drar inte så mycket bensin som många tror.
Tittar man på färsk statistik från bl a Svensk bilprovning och Folksam ser man att dessa gamla bilar än idag är bra och anses vara bland det bästa som finns om man söker en bra bil för lite pengar.
Volvo har samtidigt varit ett riktigt skitmärke med modeller som t ex 440 och 460. Trånga och dålig säkerhet för sin storlek, dåligt rostskydd och uselt besiktningsresultat.
Dagens Volvo håller sämre kvalitet än japanarna och är samtidigt dyrare. Men det finns sämre köp och även dagens Volvo ligger i topp när det gäller säkerhet. Dock Anses Toyota Avensis som den säkraste bilen och Toyota har även nöjdare kunder än Volvo.
Samanfattningsvis kan man säga att Volvos kvalitet varierar beroende på modell men i det hela är det väldigt bra bilar.
Vissa Volvo tycker jag är snygga och en del tycker jag är mindre snygga. Volvo XC60 tycker jag är extremt ful. Många tycker nog att alla modeller är fula. Design är en smaksak men kalla Volvo för skit är inte rätt.
Senast redigerat av EmilHammarlund (28 december 2008)