2956
Sök

Vad är det med folk och märket Volvo?!

1 217 Inlägg
21 augusti 2008
Volvo hit, volvo dit låt volvofolket ha sin skit.. kan inte nån mod låsa den här otroligt meningslösa tråden som bara tar plats på servern.

1 675 Inlägg
21 augusti 2008
Vist gillar man andra märken med, kört saab finna bilar det. Men gillar just volvo för är lätta att fixa med, delar finns över allt och bilarna fungerar alltid ( för mig i alla fall).

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
22 augusti 2008
Ksj skrev:
Volvo hit, volvo dit låt volvofolket ha sin skit.. kan inte nån mod låsa den här otroligt meningslösa tråden som bara tar plats på servern.

Ja hela tråden lär ta ungefär 300 kilobyte eller nått, det är för mycket!

2 283 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
FL3JM skrev:
Ksj skrev:

Ja hela tråden lär ta ungefär 300 kilobyte eller nått, det är för mycket!

Tänkte samma sak.

R.I.P. Michael Jackson!

1 217 Inlägg
22 augusti 2008
300kb trams och onödig skit är mer än 0kb.

OEM <3
6 957 Inlägg
22 augusti 2008
erixon89 skrev:
FireTraXX skrev:
Xuri skrev:
jag tycker som du å ha la inte redigt heller nått svar.... Har du något svar på varför vuxna män å yngre från åldrarna 15-60 bast sitter å gråter om deras kära fotbolls respektive hockeylag förlorar ?

Har du nånsin sett någon gråta när laget loosat?

Ungdomar köper Volvo för att de inte har något jobb och 740 är billig.
Punkt slut...

Man behöver inte va arbetslös för att man har en volvo 740.
Jag är inte det!!  och jag sparar hällre ihop så man inte behöver krita hela bilen.
Kan vara bra att veta....

Trångsynt?

OEM <3

671 Inlägg
22 augusti 2008
Varför Volvo

Jo det ska jag berätta !
Jag tjänar hyfsat med pengar jobbar utomlands halva året så jag faller inte under kriteriet
småstadsbo/arbetslös/whitetrash.....
Jag har åkt BMW Alpina förr
Gud vad vissa brudar gillade det "IDIOTBRUDAR"
Jättemånga grabbar kände till mig och min bil,,, alla känner apan....
Aldrig mer försätter jag mig i denna sits

Idag åker jag ombyggd volvo 940 för att delar finns överallt !
Kunskap finns i landet för att få hyfsat potent väghållning, rally gruppH o rallycross...
Kunskap finns på motorssidan hur mkt som helst...

Bilen syns inte så gör man dumheter så reagerar inte folk lika mkt som på en flashig bil.

Att bilen sedan håller en otrolig kvalitet är extremt pålitlig så den går att använda överallt är suveränt.
Jag åker med bilen/bilarna på ställ i skogen sommar o vintertid höga farter på kurviga landsvägar.
Spöat många kukförlängarbilar på isbanor och kurvig väg.....

SÅ VARFÖR SKA JAG ÅKA NÅGOT ANNAT !
Jag ser aldrig pimp my ride skitbilarna ute på kurvig landsväg !
Antingen är de så dåliga så de inte tar sig ifrån 3 rödljus och ut på landet.
Eller så är ägarna så belånade så de har bara råd med några repor i månaden...
Pga lån på styling eller pga att skiten kan ju rasa ihop....

Näe äldre välbeställda i Porschar o M3or är väl vad man möter....
Men de piskar man i kurvorna....hittills 

VOLVO 940 ÄR BARA EN GRYM BIL !
Tillverkad i Sverige av dess invånare med stolthet !
Den står för våran livsstil !
Senast redigerat av endorfinslaven (22 augusti 2008)

671 Inlägg
22 augusti 2008
Aerodynamik skrev:
Att dem är fula som stryk och har en volvo-raggar-fjortis stämpel på sig?

ÖHH DU RAGGARN !

Har du inte fattat att det som känetecknade en Volvoraggare för 20-30år sedan är detsamma som dagens Pimp my ride bilar. Då var det hönstrappa o tärningar...
Idag är det flygplansvingar på en bil som har en årlig snittfart på 2 km/h...

Likt de du har på din avatar !
Nöt !
Du är ju dagens raggare !
Men få se om 20 år till åker jag fortfarande Volvo och det har nog du också gjort då !
För inte ska du som vuxen åka "Pimp My Ride" raggaråk om 20 år...
Om 20 år kommer man att skratta åt Pimp My Ride bilarna...
Jag skrattar idag, men det kan bero på att jag har smak och kan tänka själv...
Jag skulle aldrig styla min bil med en spoiler ens !

ha ha
Senast redigerat av endorfinslaven (22 augusti 2008)

Teddan
2 495 Inlägg
22 augusti 2008
Bjork skrev:
erixon89 skrev:
FireTraXX skrev:

Har du nånsin sett någon gråta när laget loosat?

Ungdomar köper Volvo för att de inte har något jobb och 740 är billig.
Punkt slut...

Man behöver inte va arbetslös för att man har en volvo 740.
Jag är inte det!!  och jag sparar hällre ihop så man inte behöver krita hela bilen.
Kan vara bra att veta....

Trångsynt?

ja en del är väldigt trånsynta.

man hör kommentarer som -jag sparar ihop till min drömbil.
då brukar jag svara - jag lever i nuet men vi ses om 30år då du har din drömbil SUCKER

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
28 december 2008
Lyxfällan nästan smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Volvoskadad
6 017 Inlägg
28 december 2008
Robban_89 skrev:
Lyxfällan nästan smile

moget att lyfta denna pajkastartråd?

Jonas

Volvo850-92
1 682 Inlägg
28 december 2008
Man gillar Volvo för att dom är billiga, delar är billiga. Dom drar inte så mycket soppa om man tänker efter hur gammal dom är och vad är det för motor i dom och hur tung dom är. Bra att trimma. Som det bästa med dom är kvalité. Håller länge. Slitstark = traktor. Volvo är traktor smile

Teddan
2 495 Inlägg
28 december 2008
Robban_89 skrev:
Lyxfällan nästan smile

var den riktad till mig så vet du nog inte vad du pratar om lillkillen.....

399 Inlägg
28 december 2008
VOLVO = Bra och snygga bilar. Det e min åsikt big_smile

VOLVO for life

1 659 Inlägg
28 december 2008
Nej inte riktad mot någon, du har en ny bil varje dag vad jag sett och verkar klara dig wink
Men vi har dom som är med på tv dom har inte klarat sig lika bra smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Teddan
2 495 Inlägg
28 december 2008
Robban_89 skrev:
Nej inte riktad mot någon, du har en ny bil varje dag vad jag sett och verkar klara dig wink

ja skulle jag inte klara mig så kan jag ju sälja bilarna, båten, vattenskotern och börja åka 740 lol

dARKiE
5 031 Inlägg
28 december 2008
Volvo740-88 skrev:
Man gillar Volvo för att dom är billiga, delar är billiga. Dom drar inte så mycket soppa om man tänker efter hur gammal dom är och vad är det för motor i dom och hur tung dom är. Bra att trimma. Som det bästa med dom är kvalité. Håller länge. Slitstark = traktor. Volvo är traktor smile

Har en 744 GL som vinterbil, och när du säger "Dricker inte så mycket soppa när man tänker efter hur gamla dem är och vad det är för motor" så känns det som jag nästan börja små le lite..

Liksom, vad får man tebaks av den stora soppaförbrukningen ? Händer ju knappast något när man trycker på gasen ialf haha big_smile Undrar vart all soppan tar ivägen, eftersom det inte händer något när man gasar, den vässnar lite och går sakta upp mot 110 sen dör den typ haha. Dem väger ju knappast mycket mer än en "vanlig" bil i samma klass så vikten kan man inte skylla på big_smile

Men håller med om att den är slitstark och man kan köra som en idiot utan något händer med dem, och riktigt roliga vintertid. big_smile
Senast redigerat av Darkie (28 december 2008)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

4 637 Inlägg
28 december 2008
Ska ingen starta en tråd om varför folk gillar Toyota, Saab, Opel, Ford, Mercedes, Lada o s v?

Vad är tanken med att starta en sådan här tråd? Jo, för att stämningen på Garaget.org ska bli ännu sämre. Så att sidan får ett ännu sämre rykte. Så att medlemsantalet ska sjunka. Vet redan om folk som lämnat Garaget p g a all skit.

Volvo har gjort många bilar som var det bästa som fanns på sin tid.
Hållbara, praktiska, säkra, lättmekade, gott om delar, bra rostskydd som är bättre jämfört med japanare, Ford, Saab, Opel och många andra, billiga delar som finns överallt, drar inte så mycket bensin som många tror.
Tittar man på färsk statistik från bl a Svensk bilprovning och Folksam ser man att dessa gamla bilar än idag är bra och anses vara bland det bästa som finns om man söker en bra bil för lite pengar.

Volvo har samtidigt varit ett riktigt skitmärke med modeller som t ex 440 och 460. Trånga och dålig säkerhet för sin storlek, dåligt rostskydd och uselt besiktningsresultat.

Dagens Volvo håller sämre kvalitet än japanarna och är samtidigt dyrare. Men det finns sämre köp och även dagens Volvo ligger i topp när det gäller säkerhet. Dock Anses Toyota Avensis som den säkraste bilen och Toyota har även nöjdare kunder än Volvo.

Samanfattningsvis kan man säga att Volvos kvalitet varierar beroende på modell men i det hela är det väldigt bra bilar.

Vissa Volvo tycker jag är snygga och en del tycker jag är mindre snygga. Volvo XC60 tycker jag är extremt ful. Många tycker nog att alla modeller är fula. Design är en smaksak men kalla Volvo för skit är inte rätt.
Senast redigerat av EmilHammarlund (28 december 2008)

1 659 Inlägg
28 december 2008
r-ted skrev:
Robban_89 skrev:

ja skulle jag inte klara mig så kan jag ju sälja bilarna, båten, vattenskotern och börja åka 740 lol

Haha, helt rätt inställning!
Nu fick ni höra också, skiter det sig köper man en 740 haha roll

(\_/)
(O.o)

Teddan
2 495 Inlägg
28 december 2008
Robban_89 skrev:
r-ted skrev:
Robban_89 skrev:

Haha, helt rätt inställning!
Nu fick ni höra också, skiter det sig köper man en 740 haha roll

Fick faktiskt ett bytesförslag häromdagen på min ena klocka , någon som ville byta in sin 745 som delbetalning big_smile

kanske skulle ta bytet, så kan jag vara med i gänget:cool:

Sök