3888
Sök

Vad är det med folk och märket Volvo?!

Skaune
28 december 2008
alltså nu har jag inte läst hela tråden, men vad e de för fel med mig som kör 740? jag älskar min bil, jag hade kunnat köpa mig dyrare bil, men jag kör hellre den då den aldrig sviker mig, den förlorar inget i värde, de måste vara den bekvämaste bil (min e fullutrustad) jag någonsin åkt i, och vaddå den drar mycket soppa? ja, men min förbrukning ligger kanske ca 0,2 l milen mer är en modern bil, men efter 1000 mil körda, vem har haft dyraste milen, den som förlorar duktigt på värdeminskningen eller den som drar lite mer men kostar lika mycket om den gått 20 eller 40 tusen mil? wink hatar bonna stylade bilar, extra mycket 240 och 740 men som min t.ex en ärlig slitvarg som bara gör som jag säger, de e fan en bra bil!

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
28 december 2008
r-ted skrev:
Robban_89 skrev:
r-ted skrev:

ja skulle jag inte klara mig så kan jag ju sälja bilarna, båten, vattenskotern och börja åka 740 lol

Haha, helt rätt inställning!
Nu fick ni höra också, skiter det sig köper man en 740 haha roll

Fick faktiskt ett bytesförslag häromdagen på min ena klocka , någon som ville byta in sin 745 som delbetalning big_smile

kanske skulle ta bytet, så kan jag vara med i gänget:cool:

Haha big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

driver with style
800 Inlägg
28 december 2008
coffe.dk skrev:
Hehe, undrar också samma sak.
Speciellt med tanke på vilka skitbilar det är smile

Ja jag vet att jag har en Volvo, men det är för att den är billig inte för att jag älskar volvo smile

hehe jag undra VARFÖR alla volvonissar säger att dom dra den andra bilen?

Jag menar att de kan stå en musse bredvid en gammal sunken 740 med tröttförgasarmotor å killen som kör volvon påstå garanterad att han kommer dra den...

Vafan e de för fel på er Volvo-lovers?????? :S yikes

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se

147 Inlägg
28 december 2008
kan inte va mycket till klocka?

Audi S4

1 062 Inlägg
28 december 2008
Rena zatzy nivån i den här tråden.....

"You Go, we go!"

4 637 Inlägg
28 december 2008
r-ted skrev:
Robban_89 skrev:
r-ted skrev:

ja skulle jag inte klara mig så kan jag ju sälja bilarna, båten, vattenskotern och börja åka 740 lol

Haha, helt rätt inställning!
Nu fick ni höra också, skiter det sig köper man en 740 haha roll

Fick faktiskt ett bytesförslag häromdagen på min ena klocka , någon som ville byta in sin 745 som delbetalning big_smile

kanske skulle ta bytet, så kan jag vara med i gänget:cool:

Då får du en bil som går som en klocka! Dessutom finns det en klocka i dessa så du slipper få en tidlös bil.

147 Inlägg
28 december 2008
hahaha,,,, eller hur EmilHammarlund....folk får väl för fan ha den bil dom vill...

Audi S4

364 Inlägg
28 december 2008
Dö för sin bil?? skulle inte tro det, säg, du och din volvo står vid ett högt berg utan räcken, hade du hoppat istället för att köra ner bilen om du inte hade något annat val? ne skulle inte tro det bye bye volvo (btw gillar volvo=)  )

1 814 Inlägg
28 december 2008
Volvo är ett svenskt märke med fokus på säkerhet och det inger en viss trygghet som man inte har i en renault trots ibland lika testresultat. Rätt bra bilar i mitt tycke, men inte så ekonomiska hmm

1 659 Inlägg
28 december 2008
Äh jag tycker om min 744, pålitlig bil.
Jag är nöjd som fan, den tar mig dit jag ska och det är väl därför man har en bruksbil, eller?
Har inget imot Saab, raggare vette fan om jag ska kallas för, dö för Volvo får någon annan göra roll
Men jag tänker fan behålla den tills den stupar, ska bli kul och se om det blir jag eller bilen som stupar först wink

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Teddan
2 495 Inlägg
28 december 2008
Rosenqvist skrev:
kan inte va mycket till klocka?

nej det är en aerospace , breitling alltså.
absolut ingen värsting klocka utan min vardags klocka.

funkar som bruksur, men inget att skryta med, kostar 29 000kr ny så man får väll klassa den som en budget klocka.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

147 Inlägg
28 december 2008
ja,,man ser ju tiden på den,,men inte mycket mer

Audi S4

Teddan
2 495 Inlägg
28 december 2008
Rosenqvist skrev:
ja,,man ser ju tiden på den,,men inte mycket mer

ne precis.. den är tyvärr itne snygg nog att ha på sig till fínare tillställningar, då åker navitimern fram istället.

nu handla ju inte denna tråden om mitt sjuka beroende av klockor utan om volvo och volvo ägare

356 Inlägg
28 december 2008
den här tråden kommer ju aldrig att sluta. folk som gillar 740 kommer sitta och försvara sig och förklara gång på gång på gång vilken slitstark bil det är, och hur bra den är på alla sätt och vis. folk som inte gillar 740 kommer sitta och mobba den andra sidan, kalla dom fattiga bondraggare. lägg ner tråden istället, borde ha gjorts efter första sidan.

1 659 Inlägg
28 december 2008
Kom och tänka på en sak, vad spelar det för roll om någon är en Volvo fantast eller inte?
Finns ju fantaster till allt och inget, varför har trådskaparen hakat upp sig på Volvo? tongue
Obehagligt barndomsminne då han vart antastad i en Volvo?

(\_/)
(O.o)

147 Inlägg
28 december 2008
jo det gör ju det,,,men Ibland när jag tänker på de som tror att dom är rika,,,,,,så skrattar jag big_smile

Audi S4

Finlirare
478 Inlägg
Teddan
2 495 Inlägg
28 december 2008
Rosenqvist skrev:
jo det gör ju det,,,men Ibland när jag tänker på de som tror att dom är rika,,,,,,så skrattar jag big_smile

ja men hellre tro att man är rik och ha det bra än att vara en fattig looser och störa sig på dom som tror dom är rika big_smile

1 659 Inlägg
28 december 2008
Låter bra det smile

(\_/)
(O.o)

Volvo850-92
1 682 Inlägg
28 december 2008
Varför låsa. Kan vi inte säja för och nackdelar med våra bilar. T.ex. Volvo 740 har lätt att rosta. Det postvita är att den har bra kavlité på motorn och lådan och den är billig i drift och delar. Det är åsikt. cool
Senast redigerat av Volvo740-88 (28 december 2008)

Sök