1796
Sök

RIS: Arrangörer och publik av kvällsaktivitet Vallåkra lördagkväll

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Som topic så vill jag ge ris till dom som skötte ett race på Väla tror jag det hette samt publiken.

Hur fan kan arrangera ett race på det sättet när folk springer och går som dom vill, inga avspärrningar eller något. Okej, det är inte bara arrangörernas fel, även publiken som fattar trögt, bilarna som skulle fram fick ju nästan köra på folket för att komma fram. En kille sa till en gång och då flyttade sig folket, sen 1 minut senare så var det samma sak igen

Jag vet inteh ur andra race i Helsingborg brukar se ut då jag hade sett fram emot detta.
Men jag tycker personligen inte sådant här är acceptabelt!!

Om någon hade blivit skadad så tyvärr så hade jag nog bara skrattat hmm
Var nog bara bra att polisen kom dit så pass tidigt ändå

Så här såg det ut med folket.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/52804/433579_mbbv5m.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/52804/433580_en6j7i.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/52804/433581_wvwy53.jpg
Senast redigerat av MadeByMe (17 augusti 2008)

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

Mästare
2 947 Inlägg
17 augusti 2008
Fyfan för jävligt inte konstigt att snuten vill ha bort dem från gatorna...

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
17 augusti 2008
Största olycksrisken vid streetrace står ju som vanligt publiken för..

När jag var på race i hbg hade ju iaf folk vett nog att ge fan i att kuta runt där bilarna körde.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

DFFL
9 020 Inlägg
17 augusti 2008
Tyvärr ett stort problem på de flesta ställena.
Folk står så att de nästan nuddar bilarna när de kör förbi.

Men det är trots allt bara förarna som kan stoppa det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

5 089 Inlägg
17 augusti 2008
Jag som körde där tyckte det var helt livsfarligt när allt folk stod så nära.. jag knuffade t.o.m på några med bilen för att dom skulle fatta att dom stod ivägen... och inte enns polisvakter? Jag förstår ju varför helsingborgs stad hatar streetracerna där om det hålls på sådär..

men sen var det ju vallåkra också. hade tre kompisar som bara skulle åka ner på lördagen för att rejsa. och alla som var där ville nog åka och titta på race. men vad jag tyckte så verkade det inte enns finnas några som arrangerade där, kan ju hända att det brukas köras där och alla åkte bara dit, utan dom som arrangerar?

Har du några bilder på min bil när jag burnade MadeByMe ? tongue
Senast redigerat av FLindgren (17 augusti 2008)

\Lindgren

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
KimVsWorld skrev:
Fyfan för jävligt inte konstigt att snuten vill ha bort dem från gatorna...

Precis..

TBOC_Razor skrev:
Största olycksrisken vid streetrace står ju som vanligt publiken för..

När jag var på race i hbg hade ju iaf folk vett nog att ge fan i att kuta runt där bilarna körde.

Jag hade sett fram emot vad jag har hört grymma race där allt sköts bra, men det gjorde det tyvärr inte på detta stället.

FireTraXX skrev:
Tyvärr ett stort problem på de flesta ställena.
Folk står så att de nästan nuddar bilarna när de kör förbi.

Men det är trots allt bara förarna som kan stoppa det.

Mjo, men folk borde fan ha vett och fatta. spc vuxna människor som borde har lite tänkandet i huvudet

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
FLindgren skrev:
Jag som körde där tyckte det var helt livsfarligt när allt folk stod så nära.. jag knuffade t.o.m på några med bilen för att dom skulle fatta att dom stod ivägen... och inte enns polisvakter? Jag förstår ju varför helsingborgs stad hatar streetracerna där om det hålls på sådär..

Tror någon av förarna körde på någon till och med där jag var.

Nej tyvärr för du var inte på samma ställe som jag var, du körde iaf inte där isf! hehe

DFFL
9 020 Inlägg
17 augusti 2008
MadeByMe skrev:
Mjo, men folk borde fan ha vett och fatta. spc vuxna människor som borde har lite tänkandet i huvudet

Jag har kört två race på ett streetrace (Mot en kompis A6 4.2, vill ju inte skämma ut mig mot något hästkraftsmonster tongue) och då var det nästan så farligt.
Men i ärlighetens namn så hade jag nog gett fullt även om de stått illa till.

Kanske först efter en massiv olycka som såväl åskådare som förare lär sig?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

5 089 Inlägg
17 augusti 2008
MadeByMe skrev:
FLindgren skrev:

Tror någon av förarna körde på någon till och med där jag var.

Nej tyvärr för du var inte på samma ställe som jag var, du körde iaf inte där isf! hehe

Jo var allt där kortena är tagna, fast det var typ 24.00 jag var där;P höll väll på ett tag förmodar jag ;P

\Lindgren

Miklen
17 augusti 2008
FireTraXX skrev:
MadeByMe skrev:

Jag har kört två race på ett streetrace (Mot en kompis A6 4.2, vill ju inte skämma ut mig mot något hästkraftsmonster tongue) och då var det nästan så farligt.

Har väl hänt tillräckligt me olyckor me publik.. Nötterna som tittar på rally är väl bra exempel...bara att detta e asfaltsrally me 2 bilar istället.. smile

Firetraxx du kan väl inte mena att bara för lite dumma människor står ivägen så skulle du mejja ner dom för dom inte vet bättre än att flytta på sig ??

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Miklen skrev:
FireTraXX skrev:
MadeByMe skrev:

Har väl hänt tillräckligt me olyckor me publik.. Nötterna som tittar på rally är väl bra exempel...bara att detta e asfaltsrally me 2 bilar istället.. smile

Jo! Men detta kan man ju kontrollera på ett bättre sett gneom att ha personer som säger till eller avspärrningar. Dock så har mycket folk problem med att fatta avspärrningar också, Märkte jag idag på uppvisningarna på Vallåkra

26 Inlägg
17 augusti 2008
Måste sä att när de e vallåkra träffen här i stan så racas de på så många ställen samtidigt å man kan inte ha de vettiga folket på alla ställena tyvär:( å sen e de så sjukt me bilar så de e skit svårt att styra upp nåt seriöst då.... å sen har inte polisen gjort de lättare för oss me farthinder lite överallt å sätter ut släp å kontainrar å dyligt...... tyvär!!!! men kan ju hoppas på bättre till nästa år;) hoppet e de sissta som över ger en ju hehe

3 113 Inlägg
17 augusti 2008
håller med dig totalt. Vet inte direkt om vi va på samma ställe men ändå.. Uselt!

Har inget att säga om arret dock så måste jag bara säga att jag såg tok för mycket folk med spritflaskor/ölburkar i händerna.. hur är man funtad egentligen? Även som publik så bör man även tänka lite med huvet och vara 100% koncentrerad. Hjälpsamhet o verkligen respektera regler osv är oehört viktigt.

lyckligtvis så kom ingen/inget till skada vad jag har hört.

Semper Fi

DFFL
9 020 Inlägg
17 augusti 2008
Miklen skrev:
FireTraXX skrev:
MadeByMe skrev:

Firetraxx du kan väl inte mena att bara för lite dumma människor står ivägen så skulle du mejja ner dom för dom inte vet bättre än att flytta på sig ??

Nej fan, inte om de stått så illa till att jag garanterat hade träffat någon.
Jag menar mer om de står så när så att jag känner deras andedräkt. (nära alltså men inte krock-nära)

Russel Crowe, Gladiator.

Miklen
17 augusti 2008
FireTraXX skrev:
Miklen skrev:
FireTraXX skrev:

Nej fan, inte om de stått så illa till att jag garanterat hade träffat någon.
Jag menar mer om de står så när så att jag känner deras andedräkt. (nära alltså men inte krock-nära)

Förstod nog att du mena det.. Ja allså avspärrningar e meningslösa.. dock så tycker ja nog att hundförarna me schäfervovvar funkade rätt bra ida på vallåkra.. Mer hårda tag.. Mer "vi stoppar uppvisningen".. Funkar ju inte me streetrace kanske men på nåt sätt måste man ju få folk att fatta hur farligt d e.. Respekten för bilar verkar ju försvunnit fullständigt.. Isåfall är det ju höga stålstängsel me taggtråd å vakter.. eller nåt..svårt att säga va som stoppar folk nuförtiden

8 890 Inlägg
17 augusti 2008
FireTraXX skrev:

Tyvärr så hjälper ju inte det heller, en olycka är glömd efter 1 eller 2 veckor stor eller liten....
Bättre då att få bort snorungarna från racen...dvs ha bättre koll på vart man kör samt vilka som vet om det.

Fotograf på tierpidag.se

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Hamilton skrev:
FireTraXX skrev:

Tyvärr så hjälper ju inte det heller, en olycka är glömd efter 1 eller 2 veckor stor eller liten....
Bättre då att få bort snorungarna från racen...dvs ha bättre koll på vart man kör samt vilka som vet om det.

Dock så finns det många vuxna på streetrace också som är precis som snorungarna ^^,

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
17 augusti 2008
Att ej varje komun skulle kunna arendera ut tillstånd till seriösa etablerade street race arangörer tror det
skulle kunna stävja alla olagliga race ..... skulle det alternativet finnas skulle jag hällre köra på sådana event
en på öppen gata ..... å eventuelt kunna arangera själv jippon .....

Men vissa som vill arangera race event som ej vet vad dom pysslar med blir ett vanligt inslag då dom vill dra ihop vassa bilar som ska raca mot varan å sen fins det ej någon grund tanke bakom det hela det måste slutas med ....... samt racers som ställer upp borde bojkota direkt eventet innan dom intagit start plattan.

//S
Senast redigerat av lonewolf-holm (17 augusti 2008)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

8 890 Inlägg
17 augusti 2008
MadeByMe skrev:
Hamilton skrev:
FireTraXX skrev:

Dock så finns det många vuxna på streetrace också som är precis som snorungarna ^^,

Därför är det bra att bara dom inblandade vet om vart och när, begreppet snorunge har inget med vad det står i passet att göra.

Fotograf på tierpidag.se

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Varför ska det vara så svårt för publiken att tänka själva och inte stå i vägen, och dom vill gärna stå i vägen för oss som vill fota också? för dom flesta är egoister?

Men måste ge + till folk som duckar eller väntar eller tar en annan väg när vi som fotar lite mer seriösare ska ta bilder

Sök