5354
Sök

Låter som bilen feltänder? s40 2,0t

134 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
Tjena jag har en s40 2,0t -98. var ute och skulle göra ett ärende och när jag hade kört ca 3km så lät det som att bilen feltände på gaspådrag?
Låter precis som när antisladdsystemet slår till.
Vad kan detta vara för fel?
Det kom liksom bara så direkt. Testade att slå av antisladdsystemet men de blev inte bättre.
Vad kan de vara? tack på förhand!

//Andreas
Senast redigerat av selen (20 augusti 2008)

Forummoderator
10 576 Inlägg
20 augusti 2008
slå av ABS?

Byt tändstift, hjälpe inte det så byt tändspolarna. Vanligt fel båda två.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

134 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
jag har slått av abs funkar ej, men jag får la byta tändstift och kolla. men är det ett vanligt fel på s40 sa du?
vad kostar nya tändspolar?
vad ska man ha för tändstift?

Forummoderator
10 576 Inlägg
20 augusti 2008
selen skrev:
jag har slått av abs funkar ej, men jag får la byta tändstift och kolla. men är det ett vanligt fel på s40 sa du?
vad kostar nya tändspolar?
vad ska man ha för tändstift?

Hur slår du av ABS?

priser vet volvo, tändstift är Bosch platina för bensin och NKG iridium för E85.

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

982 Inlägg
20 augusti 2008
KÖP ORIGINAL STIFT..garanterat de som är felet att du kör med felstift

Forummoderator
10 576 Inlägg
20 augusti 2008
Beeenny skrev:
KÖP ORIGINAL STIFT..garanterat de som är felet att du kör med felstift

eeeh, många byter från original då de inte håller måttet.

Avstängd
386 Inlägg
20 augusti 2008
Köp NGK dom brukar funka i alla väder.

134 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
jag skrev fel sry, jag menar antisladdsystemet:P
Jag har inte bytt stiften men ska nog göra de och kolla om det är de som är felet.

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 augusti 2008
selen skrev:
jag skrev fel sry, jag menar antisladdsystemet:P
Jag har inte bytt stiften men ska nog göra de och kolla om det är de som är felet.

Det känns precis som DSA när tändningen missar. Ring Autotech och köp Bosch platina (de har tre olika märken som fungerar bra) med rätt värmetal, många har testat andra stift utan framgång. Här får man inte vara dumsnål.

134 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
tack för hjälpen men jag har hittat felet, åkte och köpte tändstift efter jobbet idag och när jag började lossa så va det ett tändstift som satt helt löst satt man kunde skruva av det med handen, så nu går den fint:)

Sök