1636
Sök

Volvo v40 tomgångsproblem

10 Inlägg
30 augusti 2008
Trådstartare
Tja ! jag har en volvo v40 2.0t års 00

Kopplade in ett steg till bilen och under tiden hade bilen laddat ur så jag fick ge den start hjälp.
När den väl starta så lyste motorlampan för "fel i motornselektroniska system" och även anti spinnen och den hacka och hade sig på tomgången. Kollade alla säkringar som kan tänkas att ha med saken att göra ingen var trasig men då slockna båda lamperna men tomgången gick inte bra ändå. En dag senare slutar tomgången helt och den tvärdör om man släpper gasen och lamperna kom tillbaka.  Kollat runt litte på garaget och såg att de kan va tomgångsmotorn så ja gjorde rent den och släckte lamperna och då funka tomgången liiiite liite
sen skruva ja litte på gaswiren och nu går den som den ska på tomgången men om man sätter foten under gasen och petar upp den lite dör den på en gång. Någon som har något förslag på vad det kan vara för fel ?
Senast redigerat av Bobbin054 (30 augusti 2008)

Forummoderator
10 576 Inlägg
30 augusti 2008
skruva tillbaka wiren,  om bilen inte vet om att spjället är stängt så kan den inte reglera tomgånen. exempelvis om AC slår på så kommer motorn dö.  Väldigt spännande om det händer när man kör av en motorväg i 110km/h och både broms samt styrservo försvinner :S

Börja med att läsa ut dina felkoder. Då ser du vad som spökar. Förmodligen får du lossa tomgångsmotorn igen och rengör jäkligt noga.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

10 Inlägg
30 augusti 2008
Trådstartare
Ok ska prova att göra den mer ren och mer smord

10 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Har pröva att byta tomgångsmotorn med en annan v40 som funka t4 men de blev bara sämre
pröva med LMM funka inte heller gjorde ren bensin pumpen funka inte heller och slutligen bytte stift funka inte heller så ja får väll lämna in den och göra en felsökning helt enkelt då

Sök