3487
Sök

Coustic XM-3 Aktivt delningsfilter Bra eller Anus?

2 126 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
Som topic! hmm

Orsaken attt jag frågar är attt jag har ett liggandes som jag aldrig använt men som jag nu funderar på att använda till mitt nya ljudbygge i bilen!
Kommer att använda mig av ett Genesis 5 kanalssteg samt ett Sony fyrkanalssteg
I genesis steget finns ju filter men inte i mitt gamla Sony XM5540, det enda man kan ställa där är om man ska använda det som 2, 3 eller 4 kanalssteg!
Men sen har ju min bilstereo också filter så jag vet just nu inte hur jag ska göra!
Senast redigerat av Big_JN (7 juni 2008)

2 126 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
Ingen som vet? sad

Fan e det så gammalt att det inte är någon här som vet om det funkar bra eller inte?  wink

1 631 Inlägg
7 juni 2008
Det fungerar hur bra som helst. Men har du en schysst cd-spelare med aktiv delning så är det ett bättre alternativ.

PS: Vill du ha ett värre filter så har jag ett Coustic DR liggande till små pengar.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
7 juni 2008
XM-3-filtret boostar även ngt. Inte alltid en nackdel men man bör tänka på det.
Maxar du den på utnivån så kan du öka störningar, eller ja mest grundbrus.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

2 126 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
gurenius skrev:
Det fungerar hur bra som helst. Men har du en schysst cd-spelare med aktiv delning så är det ett bättre alternativ.

PS: Vill du ha ett värre filter så har jag ett Coustic DR liggande till små pengar.

Jo jag har ju en Panasonic C7305N så den har ett bra filter!
Då kommer jag att köra på det istället, hade ju filtret liggandes så bara undrade om det var nåt bra!?

Sök