Jag håller på att bygga på en golf II gti 16v.. och har nu funderingar på vad gäller väghållningen i bilen.. funderade på om man ev kan slänga dit golf 3:ans länkarmar ist för att få mer vinkel på hjulen och på så sett få mer grepp på bana.. och sen givetvis ställa in framvagnen så vinklen inte blir tok stor..
Golf 3:ans passar på 2:an det vet jag redan.. men vill ha åsikter och om ni har andra förslag så tar jag tacksamt emot det..
Du kommer väldigt långt med att bara byta bussningar samt fjädrar och dämpare. Samt krängningshämmare fram, Bristena är kopplingen på 16v-motorerna den är nämligen underdimensionerar. Min egen är bara sänkt samt r-däck och jag hänger på bra gent emot andra betydligt dyrare bilar. Grattis till ett bra val av bil
Du kommer väldigt långt med att bara byta bussningar samt fjädrar och dämpare. Samt krängningshämmare fram, Bristena är kopplingen på 16v-motorerna den är nämligen underdimensionerar. Min egen är bara sänkt samt r-däck och jag hänger på bra gent emot andra betydligt dyrare bilar. Grattis till ett bra val av bil
jaså, där lärde jag mej ngt nytt vad gäller kopplingen.. får kolla över vad jag ska köra ist (har planer för motorn med sen)
Får ju sämre fäste med übergrova k-hämmare men bättre kontroll på bilen. Så det gäller väl att experimentera lite med k-hämmare när det gäller bankörning antar jag.