Titta på någon skrot osv brukar va ganska lätt att få tag på en begagnad motor. Finns en hel del på blocket också. men bildelsbasen är en rätt så bra sida där du garanterat hittar en motor fast det kanske inte är i närheten av där du bor men med lite tur så kanske:P
Titta på någon skrot osv brukar va ganska lätt att få tag på en begagnad motor. Finns en hel del på blocket också. men bildelsbasen är en rätt så bra sida där du garanterat hittar en motor fast det kanske inte är i närheten av där du bor men med lite tur så kanske:P
TACK för tipset!!har kollat också på bildesbasen som du skrev..hittate en 325.a en motor som hade gått bara 16 min hade gått 23..hoppas d fixar sej..tack allafall!!
Ja men vill inte ha nån 4-a mer vetu..den va bra o pigg o gåå..men sen bara dog den på vägen hem från danmark...hoppas jag fixar detta nu..tack allafall.
Den läkte olja nånstans..jag var på väg hem från Danmark på natten inte nån stans en Mack öppen..d va annat i danmark allt e öppet...men den hade knappt olja i motorn sen min mobil hade ingen batteri heller mitt ute i ingenstans,,,sen klickade det hela tiden när jag körde men när jag tryckte full gas lät det inte mer..jag låg i 150-160 vetu ville hem so fort som möjligt sen bara small det trodde hela bilen skulle sprängas ja det va det sen va vi jag o brorsan mitt i skogen ingen jävel vågar stanna vetu..men vi hade tur en snubbe samma ålder typ han stannade me sin Passat fråga va som hände vi bara motorn paja o vi hade 5 mil kvar till hem..sen kom hjälpen o vi komm hem o nu e bilen avställd o jag lessen utan bil..
hahha en 6:a skär aldrig... Smart att köra i den hastigheten då det bara blir tusen ggr värre.. Samma sak om toppackningen har gått, då tar man det lugnt.
Aja man lär sig. Lycka till iaf.
Btw: Laga.se är jäääkligt bra testa den hittar nästan allt jag vill ha där
Framför allt är väl bilen helbilsgodkänd vilket innebär att man inte får ändra så mycket som en skruv i bilen.
En -93 är inte helbilsgodkänd. Däremot -98 och uppåt.. Det finns dock regler på hur mycket effekt i procent bilen får öka med. Även om man bytar till en annan motor från samma kaross. En 318 är reggad med en motor och en 325 med en annan. Sen vet jag inte om det ligger inom den lagliga gränsen för ett switch lagligt..
EDIT; Hittade detta. För bil som INTE är ombyggt fordon gäller: - Den effekt/det vridmoment som tillverkaren intygat som max (se listan vi fått ut) - Om ingen uppgift finns från tillverkaren så har Bilprovningen i Teknisk handbok skrivit att effektökning med 20% och vridökning med 10% normalt godtas. Observera att det gäller utifrån bilens originalmotor, INTE utifrån starkaste motoralternativet i modellen!
Den läkte olja nånstans..jag var på väg hem från Danmark på natten inte nån stans en Mack öppen..d va annat i danmark allt e öppet...men den hade knappt olja i motorn sen min mobil hade ingen batteri heller mitt ute i ingenstans,,,sen klickade det hela tiden när jag körde men när jag tryckte full gas lät det inte mer..jag låg i 150-160 vetu ville hem so fort som möjligt sen bara small det trodde hela bilen skulle sprängas ja det va det sen va vi jag o brorsan mitt i skogen ingen jävel vågar stanna vetu..men vi hade tur en snubbe samma ålder typ han stannade me sin Passat fråga va som hände vi bara motorn paja o vi hade 5 mil kvar till hem..sen kom hjälpen o vi komm hem o nu e bilen avställd o jag lessen utan bil..
fattar inte mycket av den texten...
Men du har kört med för lite olja i motorn och blir förvånad över att den skär.... Varken V6a eller någon annan motor råder bot på att du kört med för lite olja