4876
Sök

Lite hjälp önskas angående min koppling.

10 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
Jag har en Golf GTI MK2 16V och nu verkar det som om kopplingen är slut, när jag trycker ner plattan så börjar det skrammla och det slutar när jag släpper upp den igen. Jag har fått höra att det kan vara dags att byta kopplingen eller att jag endast behöver byta växel-kopplings olja. Jag är ingen mekaniker så jag vetefan vad jag ska göra. Ibland så låser sig till och med växellådan och jag kan inte göra ett skit och när jag släpper upp kopplingen så rycker bilen till och dör sen. Detta händer endast vid start och jag hoppas att det aldrig händer medans jag kör.

Tjena alla bilgalna nissar!
Jag är en kille ifrån Västerås som älskar allt med bilar men kan inget om dom förutom det vanligaste som att dom låter vroom vroom eller vim vim och att dom har hjul. Hare bra och kör alldeles för fort!

flaggstångsknoppförgyllare
255 Inlägg
15 juni 2008
låter som att ditt urtrampningslager har skurit dax för ett koppllingsbyte

varför gå på gatan när man kan krypa på trottoaren

10 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
Tack

Den ska in på verkstad imorn, tre gånger på raken låste sig växlarna idag och för första gången var det när jag åkte. Väldigt kul att starta dagen på det sättet. Den verkar läcka från något också. Jaja skitsamma den ska som sagt fixas.

Jag är en kille ifrån Västerås som älskar allt med bilar men kan inget om dom förutom det vanligaste som att dom låter vroom vroom eller vim vim och att dom har hjul. Hare bra och kör alldeles för fort!

Liggsår
106 Inlägg
17 juni 2008
Whoho! Go Fatie wink Min Corrado är också inne på verkstad... Ska byta bromsoket. Ska du byta hela kopplingen eller?

Den som inte kör fort är en mormor.

10 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
Det visade sig vara växellådan så HIHO SILVER! Ganska billigt ändå för att byta växellådan, 5500 kr bara. Mycket pengar annars men inget för detta.

Liggsår
106 Inlägg
18 juni 2008
Var det en "ny" växellåda? Eller en bättre begagnad? Låter faktis dyrt... då min VR6 växellådan kan jag köpa för 4000. Bara det är bra skick så. Men vad var felet? Syncningarna eller själva dreven?
Men hur mådde kopplingen?

10 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
Vilken munk?!

Liggsår
106 Inlägg
19 juni 2008
Vad fasiken snackar du om???

687 Inlägg
19 juni 2008
Fatie skrev:
Vilken munk?!

här är ju en som har börjat o smygsupa inför midsommar.

Liggsår
106 Inlägg
21 juni 2008
Han har nog tagit sig en Aquavit för mycket....

Sök