4679
Sök

Vart finns sänkningsfjädrar till 760 multilink?

726 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
hej! då jag nu gått igenom typ hela jävla data världen (känns det som ) när det gäller letning efter stötdämpare/coilovers till min Volvo 760 med multilink bakaxel och utan ett enda kit..... så då känns det som att enda stället är volvo vilket känns onödigt dyrt på en såppas gammal bil, samt att jag inte vill ha orginal , utan sänkningssats med stötdämpare. så pratade med en kompis, och han sa de att ja skulle kolla runt på olika bilmärken , eftersom att en del bilar är i princip identiska när det gäller hjulupphängningen... så då är min fråga till er, vet ni något som skulle kunna funka ? är trött på mina sönder körda stötdämpare med värmda fjädrar... så hjälp uppskattas väldigt väldigt mycket. Tack på förhand Robin!

EDIT; har efter många om och men nu bestämt mig för att endast byta fjädrar då det kommer bli alldeles för dyrt med stötdämpare och så... så nu till en ny fråga, någon som vet vart det finns sänkningsfjädrar till 760 med multilink?
Senast redigerat av __r0b1n (22 juni 2008)

Entreprenör
1 784 Inlägg
22 juni 2008
Hmm. coilovers e inte heller så billiga. va kostar dom på volvo då.

726 Inlägg
22 juni 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
Hmm. coilovers e inte heller så billiga. va kostar dom på volvo då.

nej vet det , men grejjen är ju att jag vill sänka den och få styvheten.... därför lägger ja hellre ut mer pengar på coilovers

726 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
eller någon som vet om det går att få på den stela axelns fjädrar utan större modifikationer?

117 Inlägg
23 juni 2008
ge motor har sänkfjädrar till multilink..du får ringa till dom för dom har inget utlagt på sin hemsida...
Polarn köpte sina där för ett tag sen

726 Inlägg
23 juni 2008
Trådstartare
OTB skrev:
ge motor har sänkfjädrar till multilink..du får ringa till dom för dom har inget utlagt på sin hemsida...
Polarn köpte sina där för ett tag sen

låter konstigt för ja mejlade dom då skrev dom att dom inte hade det...

Sök