Ny inom Audi. S4 2,2l T

Timman
4 juni 2007 · 1 Inlägg

Har precis köpt en S4:a 92:a och har lite frågor om den.

Trimma?
Köpa beg chipp bra eller dåligt/ lätt att hitta?
Motormässigt några problem?

Om ni vet något bra eller har några tipps så blir jag jätte glad om ni vill dela meed er:P

Behöver veta lite om det jag kör runt i så att säga..hehe..

Hade kalas

Audi S4 "Ur-s4" (1992)
Audi_4_life
4 juni 2007 · 30 Inlägg

Tja!

Trimmvänliga som få...chipp är nog bäst att du köper från firma som monterar dom åt dig, så att allt funkar som det ska...men visst finns det beggade chip att köpa om man verkligen vill ge sig på att chippa bilen själv.

I övrigt har du köpt en rolig bil med bra prestanda för sin ålder...speciellt om du chippar den wink...jävligt rolig om vintern i.o.m quattro....finns inget härligare än ett 4-hjulsställ wink

Bromsarna är ett sorgebarn...dvs. om du har de s.k "ufo" bromsarna...Byt till bromsarna från en 95-97 Audi S6 eller en S4 från -94 så får du riktiga bromsar som bettar betydligt bättre än "uof" bromsarna.

I övrigt har jag väll inget negativt att säga om dessa bilar....

Grattis till ett bra köp smile

"Trying is the first step towards faliure" - H Simpson.
Groggmugg Beredare
4 juni 2007 · 561 Inlägg

Kan säga att jag saknar min S4 -92 som jag hade för några månader sen... Jag monterade 350hk kitet o den gick som satan! Roliga bilar..... Mkt roliga bilar!! Nu e man fast i Audi träsket... wink

Mvh Jonas
Ford F100 "Colabilen" (1956)
Audi_4_life
4 juni 2007 · 30 Inlägg

Groggmugg skrev:
Nu e man fast i Audi träsket... wink

Visst är det ett underbart träsk wink big_smile

Förjävla fina bilar är det iaf....speciellt S och RS modellerna...

"Trying is the first step towards faliure" - H Simpson.
Stefan_s4
1 juli 2008 · 1 Inlägg

Audi_4_life skrev:
Tja!

Trimmvänliga som få...chipp är nog bäst att du köper från firma som monterar dom åt dig, så att allt funkar som det ska...men visst finns det beggade chip att köpa om man verkligen vill ge sig på att chippa bilen själv.

I övrigt har du köpt en rolig bil med bra prestanda för sin ålder...speciellt om du chippar den wink...jävligt rolig om vintern i.o.m quattro....finns inget härligare än ett 4-hjulsställ wink

Bromsarna är ett sorgebarn...dvs. om du har de s.k "ufo" bromsarna...Byt till bromsarna från en 95-97 Audi S6 eller en S4 från -94 så får du riktiga bromsar som bettar betydligt bättre än "uof" bromsarna.

I övrigt har jag väll inget negativt att säga om dessa bilar....

Grattis till ett bra köp smile

Så s4 v8 och -94 bromsarna och s6 -95-97 går rakt på ufo fjäderbena,, har hört att man måste byta fjäderben och skit

MVH Stefan

decib3L Körv
1 juli 2008 · 3 535 Inlägg

Har också ett sånt vrålåk. Men måste tyvärr sälja.. DEN ÄR DYYYR!

Den är även chippad med dahlbäck racing chip smile

Senast redigerat av decib3L (1 juli 2008)

Truckdriving Man
MrVain
1 juli 2008 · 904 Inlägg

Fint köp smile jag har haft min bil i 5 år nu, kört med 400hk kit i ca 2,5 år utan bekymmer. Orginal topppackning å bottendel!

iaf om du tänker trimma så är frågan vart du tänker lägga dig, om du bara tänker chippa så byt avgasystem också till 3 tum hela vägen ink katten. Blir mycket mer varv villig uppe på varv när avgaset byts å ut får ca 280hk + med dessa grejer.

Tänker du gå längre så kan du kolla på vilka saker jag bytt, blir ca 370-400hk med detta. Kan varmt rekommendera CP-service.se mycket bra grejer.

Tänker du gå ännu längre, säg 450hk plus å måste du byte stakar i motorn å då är det väll lika bra å helrenovera det mästa så man vet att man har en fräsh motor smile

Kopplingen räcker till ca 400 hk om du inte gör 0-uppåt banzai starter hela tiden, då håller de inte länge. Resten av drivlinan hålelr förvånandsvärt bra, jens Eklund åkte en låg 10a med orginal drivlina 5vxl låda smile !!!!

De ska va gött å leva
vaughn
1 juli 2008 · 674 Inlägg

MrVain skrev:
Fint köp smile jag har haft min bil i 5 år nu, kört med 400hk kit i ca 2,5 år utan bekymmer. Orginal topppackning å bottendel!

iaf om du tänker trimma så är frågan vart du tänker lägga dig, om du bara tänker chippa så byt avgasystem också till 3 tum hela vägen ink katten. Blir mycket mer varv villig uppe på varv när avgaset byts å ut får ca 280hk + med dessa grejer.

Tänker du gå längre så kan du kolla på vilka saker jag bytt, blir ca 370-400hk med detta. Kan varmt rekommendera CP-service.se mycket bra grejer.

Tänker du gå ännu längre, säg 450hk plus å måste du byte stakar i motorn å då är det väll lika bra å helrenovera det mästa så man vet att man har en fräsh motor smile

Kopplingen räcker till ca 400 hk om du inte gör 0-uppåt banzai starter hela tiden, då håller de inte länge. Resten av drivlinan hålelr förvånandsvärt bra, jens Eklund åkte en låg 10a med orginal drivlina 5vxl låda smile !!!!

Du har allt haft en väldans tur MrVain...
topppackningen är ju inte mycket för världen iaf. Rs-packningen i stål är ju kanon
Bottendelen är ju tålig som fan iaf.
Men om man skaffar 3"-avgas större spridare och turbo är ju man ju på god väg mot 350-400hk!
Ic'n tål så jävla mycket mer än vad folk tror...
har ett bra exempel (Min gamla bil)
om man kollar noga så ser man att de är org intercooler
http://www.blocket.se/vi/15915739.htm?ca=8_s

Senast redigerat av vaughn (1 juli 2008)

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
MrVain
2 juli 2008 · 904 Inlägg

vaughn skrev:

MrVain skrev:
Fint köp smile jag har haft min bil i 5 år nu, kört med 400hk kit i ca 2,5 år utan bekymmer. Orginal topppackning å bottendel!

iaf om du tänker trimma så är frågan vart du tänker lägga dig, om du bara tänker chippa så byt avgasystem också till 3 tum hela vägen ink katten. Blir mycket mer varv villig uppe på varv när avgaset byts å ut får ca 280hk + med dessa grejer.

Tänker du gå längre så kan du kolla på vilka saker jag bytt, blir ca 370-400hk med detta. Kan varmt rekommendera CP-service.se mycket bra grejer.

Tänker du gå ännu längre, säg 450hk plus å måste du byte stakar i motorn å då är det väll lika bra å helrenovera det mästa så man vet att man har en fräsh motor smile

Kopplingen räcker till ca 400 hk om du inte gör 0-uppåt banzai starter hela tiden, då håller de inte länge. Resten av drivlinan hålelr förvånandsvärt bra, jens Eklund åkte en låg 10a med orginal drivlina 5vxl låda smile !!!!

Du har allt haft en väldans tur MrVain...
topppackningen är ju inte mycket för världen iaf. Rs-packningen i stål är ju kanon
Bottendelen är ju tålig som fan iaf.
Men om man skaffar 3"-avgas större spridare och turbo är ju man ju på god väg mot 350-400hk!
Ic'n tål så jävla mycket mer än vad folk tror...
har ett bra exempel (Min gamla bil)
om man kollar noga så ser man att de är org intercooler
http://www.blocket.se/vi/15915739.htm?ca=8_s

LG speeds har jag varit å provkört så jo den går bra... orginal intercooler insug å oportad topp.. MEN han kör på E85 å de kyler grymt mycket, han hade 70 grader insugstemp vid bromsningen om jag inte mins fel.

De ska va gött å leva
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang