Är det många här som kör utan körtkort?

StiFf Wankel
2 april 2006 · 1 080 Inlägg

innan jag fick körkortet så brukade jag och en polare leka med en gammal bmw 318i som morsan tänkte skrota, men jag fick den istället..
men detta var på en skogsväg som inte ledde nånstans, så det var aldrig nån trafik där, mer än bonden som ägde marken men vi kollade alltid med honom först så det var fritt på vägen

MDS Västerås
Gogo
3 april 2006 · 146 Inlägg

Mitt ex. morsa körde dagligen i 15år!!!, för att sedan bli stoppad förra året.
Hon fick 6 mån spärrtid för olovlig körning, & sen gjorde hon uppkörningen...& tanten klarade det!
55år & körkort på riktigt den här gången...smile

Improx Customs
www.improxcustoms.com
Custom-Caddy - http://www.garaget.org/?car=188224 , i samarbete med Hagmans Kemi AB, Pirelli & Monster Energy.
BMW 528iM (1998)
Volkswagen Caddy MkI "Custom - Improx Design" (1991)
Team-Adolfsson Gödseldräng
3 april 2006 · 4 529 Inlägg

är ju bonnpöjk så kör bil nästan dagligen och är 16 har även en egen bmw 325 och en 520 och så har jag nyligen köpt brorsans camaro 350 men den kör jag ej med men kör aldrig på allmän väg med bilen och skulle aldrig göra har blivit tagen när ja hade moppe och det vill man inte göra igen för sitta i tinget är inte kul..
fast traktor kör jag runt 2 mil om dagen utan traktorkort men är lagligt eftersom vi har 2 gårdar smile

Journath Jägare
6 april 2006 · 172 Inlägg

zortep skrev:

Markus_C skrev:
Förvånar mig inte det finns folk som gör så otroligt korkade saker som att köra utan att ha körkort. Det värsta är inte precis att ni kan bli stoppade. Tänk om ni skulle skada någon när ni är ute och leker tuffa. De kostnader som ni skulle ådra er skulle ni få leva med hela livet.

Så alla som inte har körkort kan helt enkelt inte hantera en bil ?  och skulle förmodligen krocka i allt å alla.

ingen försäkring gäller fattar du väll!

Är huvet dumt får kroppen lida!! :P
Volvo V70R "Team Tm-racing" (1998)
carnageman Rallyförare
6 april 2006 · 1 075 Inlägg

Fick indraget i 3 månader 2004. Fanns inte så mycket annat att göra än köra utan.
Ville ju inte sluta jobba och bli soss-fall, även fast åklagaren tyckte det lät som en bra lösning...
Försåg mig med potent bil (http://www.garaget.org/?car=4200&image=39926)
vilket jag senare hade användning för, (benke-häng)
Men jag kom undan och fick tillbaks kortet två veckor senare.
Efter det har jag använt laservarnare och körkortet har räddats många gånger smile

Tillägg: Försäkringen gäller oavsett om du har körkort eller inte, däremot om du blir vållande, dvs om det är den som kör utan kort som orsakar olyckan så kan denne få betala 10% av basbeloppet som försäkringen ska täcka i självrisk...

Samma sak gäller i dom flesta försäkringsbolag för rattfylla, grov rattfylla, grov vårdslöshet i trafik

Senast redigerat av carnageman (7 april 2006)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
jonas_motorsport rallyförare
7 april 2006 · 48 Inlägg

Scratch skrev:
Inte olagligt bara i skogen på egen mark. Eller med ägarenslov.

det är visst olagligt ... det ska vara på inhängnat område där INGA obehöriga KAN komma in

mycket svängar och hårnålar åt folket
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang