5141
Sök

Problem 700 låda

3 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
Tja,  köpte en dodge van att köra mina surfgrejjer i. Grymt skön bil men e lite orolig för lådan, turbinen ska vara svetsad enl förra ägaren(vad det nu innebär?) och om man gasar för mkt vid start så slår det i lådan, rycker eller hur man ska beskriva det, plus att när bilen e kall måste man varva rätt hårt innan den växlar från ettan.

Vad e det som e problemet? Det stör inte mig så mkt utan e mest orolig för att skiten ska rasa.

Oljan i lådan e röd och fin och det e inga missljud i lådan.
Senast redigerat av jahsoldier (16 juli 2008)

4 682 Inlägg
17 juli 2008
varför har du en gm th700 låda i en dodge?
att svetsa en söndrig turbin e nog inte så värst bra,kom säkert i obalans efter svetnsingen.kan vara källan till problemet.skulle också kunna vara så att banden i växellådan e fel justerade så att de e för hårt spända,men om du har en th700 låda så kan du inte justera dom utifrån utan man måste ta upp lådan.
kolla också så att kickdown vajern inte e slak,de kan orsaka slöa växlingar.
e du säker på att de sitter 700 låda i den?

3 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
Det är förra ägaren som sa att det var 700 låda, har aldrig haft amerikanskt tidigare så ja har ingen aning, hur kollar jag det?. Verkar inte finnas nån kickdown om det finns så verkar det inte riktigt funka som det ska. Vart hittar jag kickdown vajern?

4 682 Inlägg
17 juli 2008
om den har original 318 motor(vanligast) så har ja svårt att tro att det finns en konverter för th 700 låda till den.alltså skulle ja tro att lådan som sitter i din dodge e en tf727 eller 904.om du har en mopar (dodge m.m) motor så har du troligvis en mopar låda å motsvarande om du har gm motor.borde också finnas tillverkningsnummer på lådan.
om du mot all förmodran har en 700 låda så sitter vajern vid kickdown staget vid förgasaren.
ja skulle rekommendara att du köper en  verkstadshandbok till din dodge om du e inte har skruvat jänkare förr,väldigt bra att ha.

3 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
Kollade igår och staget som sitter på gasvajern är helt bortkopplat från lådan, kan va det som e problemet?

4 682 Inlägg
19 juli 2008
jahsoldier skrev:
Kollade igår och staget som sitter på gasvajern är helt bortkopplat från lådan, kan va det som e problemet?

ja där har du det,går ju inte att köra automatlåda me automatiskt ventilhus utan kickdown vajer:rolleyes:.

Sök