Info: Motorveckan i Lycksele - Satsar hårt på styling och ljud

marino
30 juni 2008 · 3 Inlägg

Hejsan alla biltokiga, nu är de på tiden att motorveckan hänger på tränden och gör en seriösare bilutställning och billjudstävling. Detta har vi nu försökt åstadkomma genom att samarbeta med Uphillracing Styling & Performance, EMMA-Sverige och Svensk DBdragRacing.
För att denna satsning skall kännas vara värt arbetet så hoppas vi nu att vi kan få många fina bilar och ludbyggen att komma och ställa upp. Till skilnad från många träffar som håller till på en åker eller utanför någon stormarknad så har vi hela Lycksele Centrum till vårt förfogande. Detta innebär även Torget och Gågatan så de är många besökare som traskar förbi av bara farten och själklart stannar till.

Uphillracing kör en deltävling av "Norrlands Fetaste Gatbil" där du har chansen att kvala dig vidare till Finalen i Umeå. Vi hoppas att ni tar chansen att få en seriös bedömning på era fina byggen.

EMMA-Sverige kör en så kallad Stjärnklassad tävling i Lycksele vilket innebär att de ska tävlas i alla klasser och dubbla SM-poäng delas ut. Jag lägger ut infon som jag fått ifrån EMMA nedan.

SM-Deltävlingar i billjud, nu på Motorveckan. Tis 22/7 kl.12.oo i Centrum

Motorveckan tillsammans med EMMA Sverige & Svensk dBDragRacing arrangerar i år en av Sveriges största bilstereotävlingar i Lycksele.
Det kommer att arrangeras SM deltävlingar i EMMA, ESPL, dBDragRacing och BassRace.

Tävlingen som arrangeras under motorveckan ingår i en större Tour genom norrland som ger bilstereotävlingar till de flesta hörn av norra Sverige.

Tävlingarna är öppna för alla, och det finns olika tävlingsklasser som baseras efter din erfarenhet och din bilstereo utrustning.
Anmälan till tävlingen görs på www.emmanet.se  eller på plats på tävlingsdagen

För mer information om tider, Norrlands touren samt de olika tävlingsformaten
besök vår hemsida på: www.emmanet.se


EMMA
European Mobile Media Association är inriktat på mobil underhållning.
Här tävlar de som har det absolut bästa ljudet man kan åstadkomma i en bil.
EMMA erbjuder ett flertal tävlingsklasser så även de som aldrig tävlat tidigare har en möjlighet att gratis få sin bil bedömd av några av Sveriges bästa ljuddomare.
Här bedöms både välljud och installation.

ESPL
European Sound Pressure League är inriktat på ljudtryck i bil.
ESPL kräver lite mer av deltagarna då man även installationsbedömer bilarna enligt ett internationellt regelverk.
Bilarna bedöms sedan via en SPL mätare som mäter ljudtrycket både med öppna och stängda dörrar.
Även här finns det tävlingsklasser för de absoluta nybörjarna, detta ger dem en möjlighet att börja tävla på lika villkor.

dBDragRacing
Bilstereons Formel 1
Här gäller det enbart att SPELA HÖGST...
Ingen installation, inget trams... HÖGST SPL VINNER...
Flera klasser baserade på utrustningen pris och omfattning finns.
Klasser freestyle är för nybörjare och är gratis att ställa upp i.

BassRace
Framtiden SPL tävlingar
Här gäller det inte att ha mest prylar utan BÄST kontroll.
Tävlingen går ut på att uppnå ett resultat så nära 119.9dB, 129,9dB eller 139,9dB under 30 sekunders genomsnitt.
Efter en kvalrepa möts deltagarna öga mot öga i en utslagsstege där vinnaren går vidare.
Pokal och Prispengar till segraren.

Jag hoppas att ni vill delta till detta och göra den så annars välsmakande Motorveckan ännu bättre. Ni som vill komma tidigare till Motorveckan och Lycksele eller stanna kvar för att se andra event kan höra av sig via telefon till mig så kan jag hjälpa er att lösa detta. De är inte lätt att finna boende under Motorveckan då de mesta är fullbokat. Men ring så löser vi detta på något sätt.

Skriv gärna en rad om ni tänker delta så får vi en aning om vad som komma skall.

Vill ni se vad som händer mer på Motorveckan så titta in på www.motorveckan.se

Mvh Marino Carlsson - 073 8186296 eller maila marino_carlsson@hotmail.com

"Jag kan inte samma sak som ni men jag kan något som gör att ni som kan vill kunna de ni kan"
Munkens
3 juli 2008 · 349 Inlägg

Jag har tänkt att dyka upp, var där för två år sedan och det var en trevlig liten utställning. smile

Anders "Munken" Jonsson
Lexus LS400, Datsun 200SX S110, Chevrolet Chevelle
Projekttråd Chevelle: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=181653
OPC
21 juli 2008 · 534 Inlägg

Verkar vara litet intresse härroll

Jag kommer upp till Lycksele iaf.   tongue

Opel Insignia "Opc-Line 2.0 cdti" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang