5138
Sök

Vibration i ratt saab cse ltt -94

3 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
Får vibrationer i ratten vid 140 sen försvinner det vid 150. Jag har bytt bakre länkarmsbussningarna och däck. Har dragit och slitit men jag kan inte se något övrigt glapp. Framvagnsinställning är ej gjord vilket är min nästa åtgärd. Håller ni med.
Jag skulle i och för sig kunna skita i det då jag aldrig överträder hastigheten.

2 164 Inlägg
20 juli 2008
Kolla hjulbultar och balansera däcken är de första du ska göra.

MVH

F

5 089 Inlägg
20 juli 2008
balansera framdäcken och kolla efter glapp i framvagnen, skakar det i ratten så är det framhjulen som spökar. och hjulinställning hjälper inte för vibrationer.

\Lindgren

3 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
Nya däck o nybalanserade, däckamakaren känner jag så jag tittade när han balanserade dom, han till och med gjorde om en vikt då han ej var nöjd. De gamla däcken hade slitit mer på inner på båda sidorna.
De grå håren frodas då man ej hittar fel.

Saabvilde!
1 708 Inlägg
20 juli 2008
Saab bilarna är ganska känsliga med skit på hjulnaven med.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

5 089 Inlägg
20 juli 2008
nya däck på? då kan det ha hgänt att han inte blåste upp tillräckligt så dom inte kröp ut. åk tillbaka så får han titta på det. var dte ingeting före så är det troligtvis bara en ombalans som behövs.

\Lindgren

3 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
Ska kolla vidare
ps nya däck var en av åtgärderna mot vibrationerna (de var slut ändå)
tack för hjälp

2 164 Inlägg
21 juli 2008
Kolla dom bakre bussningarna i framvagnen och bänd om du kan.
Dom ska helst vara väldigt stumma. Men en framvagns inställning är nog ändå på sin plats om hjulen slitits snett.

MVH

F

Sök