2994
Sök

Problem vid byte av inre drivknut vänster fram på saab 9000

83 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
Igår när jag skulle byta packbox mellan växellåda och drivknut vänster fram på min saab 9000 uppstod det problem. Ja lossa allt ja behövde för att komma åt medbringaren och inre drivknuten. Lossa bultarna på medbringaren och där tog de stopp! Den ville fan inte loss på ngt vis i världen. Efter många miljoner svordomar och slag fick ja ut den i betydligt fler delar än den ver från början.
Kollade upp vad en ny kostade och de blev uteslutet med en ny. betala mer för drivknuten än för hela bilen är ju inte spec kul.

Så nu e ja på jakt efter en begagnad till vettiga pengar! Kollade på returbilen idag och hittade vad ja sökte med fick inte loss en ända där heller!

Hur gör jag för att få loss medbringaren utan att ägna all kraft och flera timmar till att slå loss den?
Någon som har en liggandes hemma?

Hjälp mig att lösa detta! Ja vill ut och köra min bil!

Tack på förhand!

2 164 Inlägg
23 juli 2008
De är som sagt att slita.
Sitter den fast så ta en annan.
Då är de bara en tidsfråga innan den går sönder.
Ett tips är att köpa en hel axel på skroten med alla delar på.

MVH

F

1 688 Inlägg
23 juli 2008
Har haft loss min ett antal gånger, bland annat när jag bytte låda. Samma procedur varje gång.

Te två mindre koben och bänd, ett på varje sida, annars blir det snett.
Sitter några ringar längst in på medbringarn som gör att den är trög att dra ut.

När du tagit loss medbringarn så lossar du torx-bultarna och tar ut packnings-delen.

Ser ut likadant som det här?
http://www.garaget.org/gallery/archive/26738/large/381812_9z7nt6.jpg

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

1 688 Inlägg
23 juli 2008
Tror nog det är enklare att få ut allt helt om du tar loss medbringarn först, och sedan skruvar loss torx-bultarna och tar ut packnings-delen smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Sök