5673
Sök

chevy blazer -85 rattstång

298 Inlägg
4 augusti 2008
Trådstartare
Är det någon som vet hur man dem. röret runt rattstången där tändningslåset sitter? Växelspaken är låst i park. läget och det verkar vara något fel i länkaget mellan t-lås o v- spak. Var delar jag kablaget? MVH Anders

4 682 Inlägg
4 augusti 2008
förstod inte frågan riktigt,kan du förtydliga?
ja skrev ett inlägg om samma ämne för ett tag sen:http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=94478.

298 Inlägg
4 augusti 2008
Trådstartare
Ursäkta men årsmodellen ska vara 1975 men det kanske är lika. Det går inte att vrida på tändningen o starta och när jag inte kan vrida om nyckeln går inte växelspaken att få ur p- läget. Måste lägga förd. lådan i n- läge för att kunna rulla den.

4 682 Inlägg
4 augusti 2008
konstigt problem hmm.du borde i.a.f kolla så indikeringarna vid växellänkage stämmer överens me lägena i automaten.

298 Inlägg
4 augusti 2008
Trådstartare
Tråden till indikeringen är av men probl. är att en mekanism som styrs av tändningslåset spärrar spaken helt så den går inte att röra alls. Det hörs att det är någonting inuti rattstångshöljet som spärrar spaken, undrar därför hur jag dem. höljet o kablaget.

4 682 Inlägg
4 augusti 2008
texas5020 skrev:
Tråden till indikeringen är av men probl. är att en mekanism som styrs av tändningslåset spärrar spaken helt så den går inte att röra alls. Det hörs att det är någonting inuti rattstångshöljet som spärrar spaken, undrar därför hur jag dem. höljet o kablaget.

aha,då kan ja nog tyvärr inte hjälpa till sad.

Sök