fukt i skuffen 740

danielffs
21 augusti 2008 · 308 Inlägg

Tjenare!

Jag har ett litet problem med att det går in fukt  i min Volvo 740 -89.

På någe vänster kommer det in på vänstra sidan i bagage utrymmet i "gropen" bakom hjulhuset.

Någon som vet platser det kan komma in från?

Ska tillägga att jag inte har kört bilen på ett tag, alltså kommer det in även när den bara står med.

/daniel

Ruuska_
21 augusti 2008 · 474 Inlägg

Har du kollat dränerings slangen eller vad man ska kalla den??

du ser bara en liten bit av den, resten får du riva bort mattan för att se.. finns på både vänster och höger sida

Volvo S60 2.5T AWD
BMW 320D (2011)
-Mackan- Fire And Silk
21 augusti 2008 · 2 254 Inlägg

Har precis samma fel på min sad Vi hade likadant på våran Jetta men då la jag en rand med svartsillikon mellan baklyset och plåten och sedan dess har det alldrig varit vatten iden smile

Men det är nog inte samma på 740in. Jag har då haft bort båda baklysen'a och kolla så pakningen var hel och det var den hmm Så jag har inte en anning hur det kommer in vatten, om det inte är som Ruuska_ säger att det läcker vid drenaget.

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
danielffs
21 augusti 2008 · 308 Inlägg

Var hittar man dom där slangarna då?
Det är väldigt enerverande må jaqg säga!
Några fler tips på var det kan komma in medans jag ändå rotar där bak?

Bi0HaZZarD Speed FMK
22 augusti 2008 · 849 Inlägg

slangarna ruuska syftar på är de som går från "taket" framför bagageluckan och sedan ner genom mattan för att sedan mynna ut i sidan på bilen. de blir dåliga ibland och börjar läcka.

Kanske är en dum fråga men du kollat noga så du inte har något litet rosthål i skärmkanten? jag hade nämligen det och det dålde sig bakom slangen så det syntes inte.

Fetazde Kombi-Nation
22 augusti 2008 · 289 Inlägg

skippa bruden i skuffen så är problemet löst ! smile

danielffs
22 augusti 2008 · 308 Inlägg

skippa  vadå vaa?o.o

Aja ska kolla  i luckan igen imorrn så får vi se.

danielffs
22 augusti 2008 · 308 Inlägg

har kollat lite och dom där slangarna vi pratade om  ser ialalfall fräscha ut  på den bitwen man ser  i bagageutrymmet:S

-Mackan- Fire And Silk
22 augusti 2008 · 2 254 Inlägg

danielffs skrev:
har kollat lite och dom där slangarna vi pratade om  ser ialalfall fräscha ut  på den bitwen man ser  i bagageutrymmet:S

Du får kolla dem nedre infästningen igenom att vika bort bagagerumsmattan smile

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Rushman Evolution Garage
22 augusti 2008 · 1 299 Inlägg

Har samma problem med Skylinen, rätt säker på att de kommer in via bakljusen, som jag har tätat ett antal(!) gånger mycket noga men kommer in lik förbannat! Mycket mindre, men tillräckligt för att omöjliggöra ett lyckat ljudbygge! Någon som har någon idé på vart de kan komma ifrån? Eller ska jag lägga mig å jävlas me bakljusen nåra gånger till?

Sky´s the limit...
danielffs
22 augusti 2008 · 308 Inlägg

-Mackan- skrev:

danielffs skrev:
har kollat lite och dom där slangarna vi pratade om  ser ialalfall fräscha ut  på den bitwen man ser  i bagageutrymmet:S

Du får kolla dem nedre infästningen igenom att vika bort bagagerumsmattan smile

Mvh Markus

Har gjort och det ser4 fräscht ut:/

Mr_EmCom Med.lem
22 augusti 2008 · 3 759 Inlägg

http://www.rorsman.se/UserFiles/Byggplast%20och%20Batprylar/estore.byggplast-batprylar.se/ArticleImages/Article/500px/9518.jpg

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Mr_V
23 augusti 2008 · 243 Inlägg

om det bara är vänster sida kan antennen vara din bov...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang