5472
Sök

automatproblem volvo 945tic

med lem
1 925 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
tjena ! något konstigt fel på min 945a.. den lägger inte i sista växlen sad alla andra växlar hur fint som helst men inte den sista, den hoppar i när jag släpper gasen men när jag gasar igen så växlar den ner..

snälla hjälp !

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

18 Inlägg
26 augusti 2008
vet ej om de kan ha något samband då din lägger i sista när du släpper gasen men har råkat ut för att sista växeln inte hoppa i på en 945a o de berodde på att relä till lådan inte satt i riktigt...

med lem
1 925 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
vx_4 skrev:
vet ej om de kan ha något samband då din lägger i sista när du släpper gasen men har råkat ut för att sista växeln inte hoppa i på en 945a o de berodde på att relä till lådan inte satt i riktigt...

vad är det för relä då ? och vart sitter det ? saken är den att den bara började göra så helt plötsligt. körde hem frånöland, gjorde en kickdown, sen växlade den inte mer sad

med lem
1 925 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
ingen som vet vad det kan vara ? sad

18 Inlägg
27 augusti 2008
_fillan_ skrev:
vx_4 skrev:

vad är det för relä då ? och vart sitter det ? saken är den att den bara började göra så helt plötsligt. körde hem frånöland, gjorde en kickdown, sen växlade den inte mer sad

kommer inte ihåg rikigt vilken plats men de sitter inne bland dom övriga innanför säkringarna, e inte hundra på om det e relä men kanske värt o undersöka iaf....

Sök