e85 hur blir det med slangar o så vidare.. tål dom det torra bränslet?? köper ni flexitunen från deras egna hemsida??

smasken
28 augusti 2008 · 24 Inlägg

jag vill konvertera min volvo 740 gl-90 till etanol med hjälp av flexitune. men jag är rädd för vad som händer med bensin ledningar och filter pump mmed mera av det torra bränslet.. går det sönder??

snabbare än oljan o halare än blixten
torpis Forummoderator
28 augusti 2008 · 10 576 Inlägg

smasken skrev:
jag vill konvertera min volvo 740 gl-90 till etanol med hjälp av flexitune. men jag är rädd för vad som händer med bensin ledningar och filter pump mmed mera av det torra bränslet.. går det sönder??

Det kan det mycket väl göra av ena eller andra anledningen...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
FLindgren
28 augusti 2008 · 5 089 Inlägg

slangarna ska tåla det. sen vad det gäller pumpen och filter. etanolen löser ju upp skiten i tanken som inte bensin klarar av. men dey är bara att tanka på och hoppas att du inte står för långt hemmifrån ifall det skulle hända. är helt från bil till bil om pumpen sätts igen eller inte.

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
smasken
28 augusti 2008 · 24 Inlägg

okey..  tack så mycket..   inget annat man behöver tänka på det är bara att köpa o montera eller?

snabbare än oljan o halare än blixten
nozzen den enda som e som jag
28 augusti 2008 · 274 Inlägg

jag kör på etanol nu och det går göööbra..lite svår startad vid kallstart annars går det som en vanlig hederlig 7leif..lycka till

Din dröm är min verklighet
smasken
28 augusti 2008 · 24 Inlägg

nozzen skrev:
jag kör på etanol nu och det går göööbra..lite svår startad vid kallstart annars går det som en vanlig hederlig 7leif..lycka till

vad kör du på för system??  flexitune?

snabbare än oljan o halare än blixten
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang