5932
Sök

volvo 740 -89.ABS lampa lyser hela tiden

Entreprenör
1 784 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
som sagt..när jag startar så lyser den för att genast slockna...men. så fort jag nuddar bromsen börjar den lysa.hela tiden då efter det  .HAR MÄTT GIVARNA..VÄNSTER,1,18 KOHM. HÖGER 1,23 KOHM..kan de vara riktigt å finns de någon ibak som går att kolla..
Senast redigerat av mrbuggy (29 augusti 2008)

10 287 Inlägg
29 augusti 2008
ABS givaren bak är samma givare som till hastighetsmätaren. Har du blåst rent kransarna fram?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Entreprenör
1 784 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
Sharky skrev:
ABS givaren bak är samma givare som till hastighetsmätaren. Har du blåst rent kransarna fram?

/Göran

Nej inte ännu..har precis kommit på att reläna som sitter på pumpen e vanliga relän med andra stift bara..har bytt de silvriga till ett nytt å ska precis provköra de..de verkar lovande hittills..men de ändrar sig säkert..om de inte blir bra så ska jag kika på kransarna tänkte jag..

10 287 Inlägg
29 augusti 2008
Det är alltid bra att vid tillfälle skaffa sig några reservreläer till pumpen och ha liggande. Det är inte alldeles ovanligt att dom kan lägga av.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Entreprenör
1 784 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
Sharky skrev:
Det är alltid bra att vid tillfälle skaffa sig några reservreläer till pumpen och ha liggande. Det är inte alldeles ovanligt att dom kan lägga av.

/Göran

verkar inte vara bara dom som man behöver ha i reserv...ja tycker de verkar som man måste byta lite grejer både här å där...måste va ett måndagsex. ja fått tag i..nu när den äntligen går bra å så börjar de här..tungt blire...

Entreprenör
1 784 Inlägg
30 augusti 2008
Trådstartare
Nu e kransarna kollade å renblåsta...men inte då..de e konstigt..Jag har bilen upphissad i fram..å mäter givarna som ligger på 1,18 Kohm ungefär..båda två..startar bilen å låter den gå..snurrar på hjulen för att kolla spänningen...å när jag snurrar vänstra hjulet så tänds lampan...men inte om jag snurrar de andra...Blir inte klok på de här..spänningen på båda hjulen ligger på allt ifrån 0,1  till 1,0 vandrar upp och ner..de e väl riktigt..men varför tänds lampan på ENA hjulet..??? variationerna i spänningen e ungefär lika på båda hjulen..så dom verkar ju funka...MEN..???
Senast redigerat av mrbuggy (30 augusti 2008)

Entreprenör
1 784 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
mrbuggy skrev:
Nu e kransarna kollade å renblåsta...men inte då..de e konstigt..Jag har bilen upphissad i fram..å mäter givarna som ligger på 1,18 Kohm ungefär..båda två..startar bilen å låter den gå..snurrar på hjulen för att kolla spänningen...å när jag snurrar vänstra hjulet så tänds lampan...men inte om jag snurrar de andra...Blir inte klok på de här..spänningen på båda hjulen ligger på allt ifrån 0,1  till 1,0 vandrar upp och ner..de e väl riktigt..men varför tänds lampan på ENA hjulet..??? variationerna i spänningen e ungefär lika på båda hjulen..så dom verkar ju funka...MEN..???

Har nu provkört lite med mätare inkopplad...den ena givaren ger ungefär 1,0 volt Ac vid 60 km/h. den andra givaren mellan  0,1 - 0,3 volt Ac..borde vara knas på den då..men som vanligt inte ta något för givet..fortsätter sökandet å provandet tills de blir bra..!!

Sök