2736
Sök

Turbo till Prelude 88-??

28 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
Behöver hjälp.. någon som vet vart man fårtag på turbo kit till en honda prelude -88- har kollat på massa hemmsidor men dom har bara till nyare prelude!

Någon som kanske har ett ligger?

Eat Sleep Drift

Solfilmsmontör
950 Inlägg
2 september 2008
Efter kollat runder lite så verkar jag inte heller hitta någon som har färdiga kit så antar att du får ta o svetsa eget grenrör och tryckrör osv. helt själv.

Såg iaf att xs-power.co.uk hade turbo grenrör till prelude.
Senast redigerat av Kornz (2 september 2008)

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

28 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
Kornz skrev:
Efter kollat runder lite så verkar jag inte heller hitta någon som har färdiga kit så antar att du får ta o svetsa eget grenrör och tryckrör osv. helt själv.

Såg iaf att xs-power.co.uk hade turbo grenrör till prelude.

Ja kollade det nu.. men jag undrar om det finns olika motor typer i prelude.. moste ju nästan vara samma i alla hond får jag för mig? så länge det är rätt årsmodell?

Eat Sleep Drift

1 867 Inlägg
3 september 2008
Det finns ett par olika motorer prelude, men de är alla B-serie vad jag kan minnas, så grenrören passar nog alla.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Forummoderator
9 299 Inlägg
3 september 2008
Koop skrev:
Det finns ett par olika motorer prelude, men de är alla B-serie vad jag kan minnas, så grenrören passar nog alla.

Tyvärr är det en helt annan B-seriemotor i den generationen Prelude. Den kallas B20A och har inget med den modernare Vtecsnurran som de flesta säljer prylar till. Jag kan inget om denna utom att det  är en annan motor.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

28 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
caromania skrev:
Koop skrev:

Tyvärr är det en helt annan B-seriemotor i den generationen Prelude. Den kallas B20A och har inget med den modernare Vtecsnurran som de flesta säljer prylar till. Jag kan inget om denna utom att det  är en annan motor.

Men den motorn som heter B20A finns den i någon annan modell än just preluden? kanske i någon annan japs?... börjar bli trött på 140 sug hästar.big_smile

Eat Sleep Drift

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 september 2008
Om man ska tro på wikipedia så ska det finnas en JDM som har 160 hästar. Vad kan skilja? Som alla andra Hondasnurror så är den säkert hyfsat enkel att trimma även om du får räkna med 10.000.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök