4812
Sök

bilen vibrerar litegrann efter jag bytte fälgar

198 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
hej! jo är såhär att jag hade org audi fälgar på min 100a och fick tag på ett par RS4 fälgar, kanske inte dom finaste men iaf. nu sen jag lagt på dom så tycker jag bilen vibrerar lite lätt? alltså inte i ratten att de skakar nå jävulska pga obalans utan det känns som hela bilen småvibrerar,

skillnaden är väl

185/65/15

mot RS4 fälgarna
215/45/17

jag har inte märkt att de vibrerar efter man bytt upp sig till bredare däck annars? vad kan vara felet?smile

mvh Jonas

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
7 september 2008
nån vikt som släppt? obalans i fälgen...

2slow

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
7 september 2008
Helt säker på att det inte är obalans i fälgarna ??

Är dom "nya" fälgarna skadade på något vis ?

Har du sett till att få på fälgarna rätt så dom inte sitter snett eller något ?

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

198 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
mja alltså, dom är rätt så kantstötta och lacken är rejält dålig, bara framsidan typ som ser hyffsad ut, är väl tänkt att jag ska försöka mig på att laga och lacka om dom sen nästa år eller nått. ja kan ju vara obalans men då måste de ju vara ytterst lite isåfall för det är bara småvibrationer i ratt/resten vi snackar om.

EDIT: jag är 99% säker att ingen fälg blev pålagd snett, fast kan ju alltid lossa och kolla på alla.
Senast redigerat av Svanholm (7 september 2008)

613 Inlägg
198 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
men jag plockade ju dom från en annan audi 100 hmm fast där tänkte jag inte på att kolla om det problemet fanns däremot (min blåa slaktbil på sidan), jag har 5/112 i bultcirkel

är ju trots allt audi fälgar med ;O

457 Inlägg
7 september 2008
Kolla om du behöver navringar. Annars kan ju fälgen fått en kyss och fälgen är rent ut sagt vind, och då är det inge roligt längre. har du tur så är det bara obalans med däcken, så att säga!

465 Inlägg
7 september 2008
testa å skruva åt fälgarna   (är på smart humör ikväll)

198 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
efterskruvat har jag inte gjort ;p har jag aldrig gjort för den delen men jag är en sån där som alltid drar åt lite mer än vad som behövs på allt egentligen ;/ ska kolla det där med navringar imorrn men de ramlade inte av nått om dom nu sitter typ löst från andra audin ?, jo kyssar o kärlek har dom ju tyvärr fått mer än vad som behövs

EDIT: mina plåtisar gick ju på andra audin utan några som helst bekymmer ? så det borde inte sitta några navringar, bah,börjar båda för det värsta.

Sök