trimmning??

smasken
15 september 2008 · 24 Inlägg

Hej jag kör på flexitune system i min volvo 740 gl 90  b230f....  blir det bättre om man ställer om tändningen lite också??  hur gör man det??

snabbare än oljan o halare än blixten
PHrnfeldt Sheik Yerbouti
15 september 2008 · 1 899 Inlägg

Vill rekomendera att du frågar detta på 7/900 forumet, där finns de folk som vet säkert. För övrigt bör du ändra rubrik innan de låser tråden för dej.

Om ja ska ge mej på att svara så har ja för mej att flexitune ska ställa in alltsammans så de är optimalt för din bil.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
torpis Forummoderator
15 september 2008 · 10 576 Inlägg

smasken skrev:
Hej jag kör på flexitune system i min volvo 740 gl 90  b230f....  blir det bättre om man ställer om tändningen lite också??  hur gör man det??

Ja det skulle den göra.  Kör du vettiga lambdavärden så kan du öka tändläget 8-10grader på E85 (vilket jag antar du kör på?!)

titta hur triggersystemet ser ut, kan man manipulera det på något sätt?  mjukvarumässigt?  kanske hårdvarumässigt? (flytta givare eller svänghjul 8-10grader ?!)

vissa induktiva givare ger en ändrad sinal om man polvänder dem.  på S40 skiljer det tex 6 grader.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
torpis Forummoderator
15 september 2008 · 10 576 Inlägg

och ändra din rubrik innan de låser en intressant tråd...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang