Få bort modellbeteckningen på snyggast sätt?

Black_Rose
18 september 2008 · 22 Inlägg

Hallå hallå ute i stugorna! big_smile

Vänder mig till er i min fråga om att få bort modellbeteckningen på bakändan på bilen.
Bilen i fråga är en 91:a, granitsilver.

Går det att få bort dessa nuffror utan att det blir fula märken efter? Vågar man chansa, och hur gör man?
En 5:a, en 2:a en 0:a och ett i som ska bort...

tpf!

«BMW - once you have it, you love it.»
Porsche 944 (1984)
Frosted
18 september 2008 · 1 878 Inlägg

fiskelina funkar fint. bara dra i mellan, och sedan pilla bort resten utav kladdet som blir kvar. samt en liten rubbing och polering och vax på det sen. ser ut som nytt smile

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
sir_daniel www.kudoz.se
18 september 2008 · 3 802 Inlägg

fiskelina, sedan ta bort limmet (ett bra tips är att spruta på lite label off från biltema, fungerar kanon och är skonsam mot dig o lacken) sedan kör med rubbing på märket efter siffrorna och gör det på hela bakluckan och vaxa den sen, eller gå över hela bilen så den blir blank och fin smile

Black_Rose
18 september 2008 · 22 Inlägg

Det är ingen risk att det blir mörkare märken under, då jag _tror_ nuffrorna har suttit där sen bilen togs i trafik 1991. Tänkte om lacken blivit solblekt eller likande, men det ser inte så ut...

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_28/21980000-21989999/500x375/21984957.jpg

«BMW - once you have it, you love it.»
Porsche 944 (1984)
trippelturbo Trucker
18 september 2008 · 2 710 Inlägg

Bra att du tog upp det här tongue ville oxå veta big_smile Nu vet jag haha..

föreste, har bott i luleå. hur är det nu för tiden? flyttade därifrån för 2 år sen

Fart missbrukare
Black_Rose
18 september 2008 · 22 Inlägg

BMWgrabben skrev:
föreste, har bott i luleå. hur är det nu för tiden? flyttade därifrån för 2 år sen

Gör du först, och visar resultatet sen..? wink Är lite nojjig tongue
Lule, tja.. Det är väl som det alltid är, hösten kommen. Men mot månadskiftet lämnar jag norr för västmanland big_smile
_________________

BTW, någon som gjort detta tidigare och har före- och efterbilder att visa?

«BMW - once you have it, you love it.»
Porsche 944 (1984)
te_wik Forummoderator
18 september 2008 · 12 813 Inlägg

tjenare.

Fiskelina är bra som sagt, även starkare tandtråd funkar bra, nästan bättre om det är bra och hållbar tandtråd.

Bara börja "såga" , sen rubbing och de blir bra!

så länge inte någon klåpare limmat fast dom med snabblim som det var i min bil , fyy vad jobbigt det var.

Lycka till!
Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Black_Rose
18 september 2008 · 22 Inlägg

Risken är väl att en klåpare varit framme, då nästintill halva bilen var limmad med någon konstig lila silikon. dörrlister, innerklädseln till takluckan och på diverse andra småsaker.

Ska samla mod till mig och leta fram fiskelina... yikes

«BMW - once you have it, you love it.»
Porsche 944 (1984)
tops
18 september 2008 · 52 Inlägg

tjenare Black rose

om du ska vax så ska du vaxlack på den oxå     så är den som ny smile   

//mvh tops

te_wik Forummoderator
18 september 2008 · 12 813 Inlägg

Black_Rose skrev:
Risken är väl att en klåpare varit framme, då nästintill halva bilen var limmad med någon konstig lila silikon. dörrlister, innerklädseln till takluckan och på diverse andra småsaker.

Ska samla mod till mig och leta fram fiskelina... yikes

aj fan. Silicon är dock mjukare än snabblim.. Tänk positivt wink

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Black_Rose
18 september 2008 · 22 Inlägg

Återstår att se vad som gömmer sig under siffrorna..spännande spännande cool

«BMW - once you have it, you love it.»
Porsche 944 (1984)
tops
18 september 2008 · 52 Inlägg

Japp mmm mm m m  finns där

Blodpudding
18 september 2008 · 29 Inlägg

Blir ännu lättare om du först värmer på lite med en hårfön motsvarande. Det gör att limmet/tejpen blir lite mjukare.

Mercedes C300de "EQ Power" (2020)
FredrikC Diffe!!
18 september 2008 · 34 Inlägg

bara ta en värmepistol o värma på ordentligt sen ta en typ näbbtång o klämma åt siffrorna o dra loss skiten sen så tar du en skruvdagare med en speciell "puck" på o kör bort resterna om de blir nått. kan behövas en liten rubbning efteråt men inte mycket!

Superdtm i övrigt värdelös.
18 september 2008 · 613 Inlägg

kör bort limmet med en vanilj puck.. försvinner fint av det å luktar gott wink

Mack Forum- och sitemoderator
18 september 2008 · 26 193 Inlägg

FredrikC skrev:
bara ta en värmepistol o värma på ordentligt sen ta en typ näbbtång o klämma åt siffrorna o dra loss skiten sen så tar du en skruvdagare med en speciell "puck" på o kör bort resterna om de blir nått. kan behövas en liten rubbning efteråt men inte mycket!

...värm inte för mycket bara så lacken blir konstig. Inte för att jag har varit med om det
själv men finns ju folk som krämar på hur mycket som helst med värme också big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Black_Rose
18 september 2008 · 22 Inlägg

Värme kan man väl aldrig få för mycket av? wink
(speciellt nu i höstrusket här uppe i norr tongue)

Återkommer imorgon med resultat om jag hittat lämpliga verktyg, tack alla för era tips! big_smile

«BMW - once you have it, you love it.»
Porsche 944 (1984)
Audikrille
18 september 2008 · 324 Inlägg

Black_Rose skrev:
Det är ingen risk att det blir mörkare märken under, då jag _tror_ nuffrorna har suttit där sen bilen togs i trafik 1991. Tänkte om lacken blivit solblekt eller likande, men det ser inte så ut...

http://archive.pixbox.se/arkivet/synlig … 984957.jpg

Snarare att det blir mycket blankare under där siffrorna suttit. Speciellt om dom suttit sen den var ny.

Ska du värma med värmepickan. Värm försiktigt! Inge kul om lacken börjar bubbla..

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang