7524
Sök

Högt lamdbavärde på 850t5?

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
hejsan, var och kollade avgasvärderna idag och såg att lambdan var ganska hög, låg på 1,15, max på besiktning är ju 1,04.
vad är de som kan strula?

tackar för alla svar.

Mvh Daniel

1 019 Inlägg
16 september 2008
Läckande avgassystem?

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
Garfield skrev:
Läckande avgassystem?

kollade först en gång när jag visste att det läckte, då var lambdan ännu högre, sen täta ja det och kollade igen men fortfarande för hög. sad

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 september 2008
tal0n skrev:
Garfield skrev:
Läckande avgassystem?

kollade först en gång när jag visste att det läckte, då var lambdan ännu högre, sen täta ja det och kollade igen men fortfarande för hög. sad

läcker än mao....

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
torpis skrev:
tal0n skrev:
Garfield skrev:
Läckande avgassystem?

läcker än mao....

du tror det fort läcker eller vad menar du?

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 september 2008
tal0n skrev:
torpis skrev:
tal0n skrev:

läcker än mao....

du tror det fort läcker eller vad menar du?

Det räcker med en väldigt liten läcka faktiskt

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

446 Inlägg
17 september 2008
när avgaserna färdas genom ditt avgassystem uppstår ett baktryck, detta suger in luft i avgassystemet vilket gör att du får högt lambdavärde (för mycket restsyre i avgaserna) det behövs alltså en mycket mycket liten spricka för att du ska få fel lambdavärde.
är avgassystemet helt tätt kan det bero på att motorn får för lite bränsle...
en dum fråga: har du ställt på turbon?

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
VW_67 skrev:
när avgaserna färdas genom ditt avgassystem uppstår ett baktryck, detta suger in luft i avgassystemet vilket gör att du får högt lambdavärde (för mycket restsyre i avgaserna) det behövs alltså en mycket mycket liten spricka för att du ska få fel lambdavärde.
är avgassystemet helt tätt kan det bero på att motorn får för lite bränsle...
en dum fråga: har du ställt på turbon?

fick det helt tätt tror ja, lyssnat men har inte hört nått iaf. men kan ju kolla igen riktigt noga, spruta på sopvatten kasnke? tongue

nej turbon är inte uppställd, nerställd till orginalladd. kanske ensam om? tongue

Forummoderator
10 576 Inlägg
18 september 2008
tal0n skrev:
fick det helt tätt tror ja, lyssnat men har inte hört nått iaf. men kan ju kolla igen riktigt noga, spruta på sopvatten kasnke? tongue

det är bara jätteläckor som hörs... 

ha kall bil, hissa upp den, starta motorn och känn genom hela systemet innan det hinner bli varmt.  börja vid grenröret, du har ca 30sek på dig innan där blir för varmt att känna runt alla packningar och skarvar

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
okej får testa de då,

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
18 september 2008
Kolla om det läcker vid grenröret, det brukar vara rätt vanligt har jag hört.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
IceEyes skrev:
Kolla om det läcker vid grenröret, det brukar vara rätt vanligt har jag hört.

den HAR lägt där och jag fixat det en gång, men får kika 1 gång till då..

Sök