Hejsan, har lite spridare liggandes som jag undrar fall dom passar på min 745. spridarna är tagna från en v40 T4. nån som vet vad som behöver göras och om det blir nån skillnad??
Hejsan, har lite spridare liggandes som jag undrar fall dom passar på min 745. spridarna är tagna från en v40 T4. nån som vet vad som behöver göras och om det blir nån skillnad??
Nej tänkte bara fall det blev nån skillnad. är en 745 gl/t pkt som jag skulle vilja få lite piggare så har en t4a motor stående, och då tänkte jag fall det blev nån skillnad med dom spridarna på 745an.
Nej tänkte bara fall det blev nån skillnad. är en 745 gl/t pkt som jag skulle vilja få lite piggare så har en t4a motor stående, och då tänkte jag fall det blev nån skillnad med dom spridarna på 745an.
ne tuvär det blir ju inte det:( kommer bara att dra mer soppa:( satsa på annan kam å sånt istället:) för att större spridare ska funka så bör du mappa om den å det kan bli lite dyrt:(
Ja spridarna passar bolt on...men dom är typ dubbelt så stora flödesmässigt så den startar nog inte ens med dom på.... byt du kamaxel å avgasystem sen kanske höjja trycket lite på orginalspridarna så räcker nog de för den effektvinsten kammen å avgasystemet har bjudit på...går även å höjja tändnignen 3 grader för bättre gång..
Självklart blir det skillnad....
vi kan likna det med att hälla upp snappsar... tänk att du fyller ditt snappsglas till bredden med 4cl och tar en shott. Får du i dig mer sprit om du häller på 8cl i glaset som rymmer 4cl? så visst blir det skillnad, du får torka av bardisken med trasa, i en motor finns ingen trasa så bränslet som "rinner över" hamnar i oljetråget = obra
Senast redigerat av torpis (5 oktober 2008)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Självklart blir det skillnad....
vi kan likna det med att hälla upp snappsar... tänk att du fyller ditt snappsglas till bredden med 4cl och tar en shott. Får du i dig mer sprit om du häller på 8cl i glaset som rymmer 4cl? så visst blir det skillnad, du får torka av bardisken med trasa, i en motor finns ingen trasa så bränslet som "rinner över" hamnar i oljetråget = obra
Fram tills dess att det rann över lät det riktigt bra. Fasiken. Måste leta vidare efter tids/kostnadseffektivt supande.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.