Blev påbackad av idiot, i min honda.

Mäki Långsam Perfektionist
3 augusti 2008 · 4 800 Inlägg

golf88 skrev:
Vilken idiot..ojoj..
Blev själv påbackad för några månader sedan.Fast jag hade min jobb bil(Renault Trafic).
Han backade på mig.Sen kom han ut och bad om ursäkt och sa att han inte såg mig i backspegeln,efter det gick han ett varv runt sin bil.Konstatera att han inte fick nå skador.Sen drog han.
Kvar stog jag med bucklig bakskärm och läckage på luft i vänster bakdäck då han träffade fälgen.
Hann ta hans reg nummer iaf.Men fick aldrig tag på han. Gubb fan dog bara några dagar senare!!

Hmm roll ...  (Skojade wink )

Till topic;
Helt sjukt att folk kan ändra sig bara sådär på plats, stå och ljuga en upp i ansiktet och ha sig, men det betyder ju att han ljuger ofta, och isåfall kanske han har varit med om liknande innan kan vi ju hoppas. Det syns väl när man står vid bilen och platsen vad som har hänt, när en bil accelerar så stiger den ju ifram, därmed kommer du antagligen inte under volvon, men om den backar så stiger ju den ibak och har därmed större chans att komma upp på din bil.
Hoppas verkligen att det löser sig.
Mvh Marcus

Edit: Om det är aluminium som har spruckit kan det bli svårt att få det lagat det är en mjukt material och jag tror inte många vill ta på sig det. Tyvärr.

Senast redigerat av Mäki (3 augusti 2008)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
CrilleD
3 augusti 2008 · 831 Inlägg

Box ska han ha!

Morrgan
3 augusti 2008 · 94 Inlägg

Mäki skrev:

golf88 skrev:
Vilken idiot..ojoj..
Blev själv påbackad för några månader sedan.Fast jag hade min jobb bil(Renault Trafic).
Han backade på mig.Sen kom han ut och bad om ursäkt och sa att han inte såg mig i backspegeln,efter det gick han ett varv runt sin bil.Konstatera att han inte fick nå skador.Sen drog han.
Kvar stog jag med bucklig bakskärm och läckage på luft i vänster bakdäck då han träffade fälgen.
Hann ta hans reg nummer iaf.Men fick aldrig tag på han. Gubb fan dog bara några dagar senare!!

Hmm roll ...  (Skojade wink )

Till topic;
Helt sjukt att folk kan ändra sig bara sådär på plats, stå och ljuga en upp i ansiktet och ha sig, men det betyder ju att han ljuger ofta, och isåfall kanske han har varit med om liknande innan kan vi ju hoppas. Det syns väl när man står vid bilen och platsen vad som har hänt, när en bil accelerar så stiger den ju ifram, därmed kommer du antagligen inte under volvon, men om den backar så stiger ju den ibak och har därmed större chans att komma upp på din bil.
Hoppas verkligen att det löser sig.
Mvh Marcus

Edit: Om det är aluminium som har spruckit kan det bli svårt att få det lagat det är en mjukt material och jag tror inte många vill ta på sig det. Tyvärr.

Precis, det var det jag var rädd för... Att alu inte e det bästa att laga o fixa till. Ska kolla med kevin (Deamon), han har kanske orginal delar kvar från sin monster NSX.. Hoppas det.. jag ska göra någonting för att locka fram ett eller ett annat vittne. Ska be bussbolaget kolla med sina chaffisar, dom som körde vid den tidpunkten osv. Det är ju som sagt ingen dödsolycka vi snackar om utan det här är så mycket principsak som det kan bli... Ingen som har bra tips på hur man lugnar ner sig? Två timmars Taekwondo träning igår hjälpte inte, ska springa en runda nu. Kan kanske hjälpa..

Mäki Långsam Perfektionist
3 augusti 2008 · 4 800 Inlägg

Morrgan skrev:
Precis, det var det jag var rädd för... Att alu inte e det bästa att laga o fixa till. Ska kolla med kevin (Deamon), han har kanske orginal delar kvar från sin monster NSX.. Hoppas det.. jag ska göra någonting för att locka fram ett eller ett annat vittne. Ska be bussbolaget kolla med sina chaffisar, dom som körde vid den tidpunkten osv. Det är ju som sagt ingen dödsolycka vi snackar om utan det här är så mycket principsak som det kan bli... Ingen som har bra tips på hur man lugnar ner sig? Två timmars Taekwondo träning igår hjälpte inte, ska springa en runda nu. Kan kanske hjälpa..

Ta den andra bilen och gasa av dig på en smal och krokig väg, då måste du koncentrera dig på det istället för gubben, sånt fungerar för mig i alla fall.
Hoppas på det bästa!
Mvh Marcus

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
mickecorrado Bilplåtslagare
3 augusti 2008 · 1 036 Inlägg

Jag har tyvärr gjort vid nästan en identisk skada (jobbar som bilplåtslagare) på en Porsche, vid det tillfället var det porschens fel.

En Volvo 854 närmar sig en korsning bakom ligger en Porsche, det slår om till rött och Volvon bromsar vilket gör att bakdelen på Volvon "reser" sig och bakomvarande Porsche missar detta och bromsar försent vilket resulterar i att framdelen på Porschen trycks nedåt vid inbromsningen och går under Volvon som lyfts upp och slutar med bakhulen vid vindrutan på Porschen. (Blev knappt några märken på Volvon)

Med detta ville jag inte säga att det var ditt fel utan bara att du bör nog jaga fast i några ögonvitnen.

Smoke Tires Not Drugs.
RichiB
6 augusti 2008 · 1 866 Inlägg

Detta e grymt jävla sjukt!
Gubbfan borde bli överkörd......

Hoppas allt löser sig till slut o att du vinner tvisten! Det e det enda rätta!

MickeMys WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
6 augusti 2008 · 162 Inlägg

Det är trisst,när personer inte står för vad de gjort...!
Hoppas du löser det,ge dig inte.
Jag har också hamnat i en sådan sits,(blev nitad i röven på Stattena i HBG).
Stod stilla vid rött, det blev grönt, bussen framför mig bromsade in,jag bromsade in , bilen bakom mig rände rätt in.
Han blev galen på mig????? Men fick ge sig då jag ringde polisen.
Kommentaren han sa till snuten var:
-Man är ju inte van vid att man skall stanna när det blir grönt..?..?
Polisens kommentar (HaHa) Det måste man som bilförare,och du är alltid skyldig om du legat för nära så du inte kan bromsa fordonet i tid...!
Det blev dyrt för honom..
Men nu till ditt problem igen:
Håll på dig det löser sig säkert.
Lycka till.
Mvh.MickeMys

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689
Subaru Impreza WRX STi "Petter Solberg Ed.1 - WR 1" (2004)
Morrgan
6 augusti 2008 · 94 Inlägg

mickecorrado skrev:
Jag har tyvärr gjort vid nästan en identisk skada (jobbar som bilplåtslagare) på en Porsche, vid det tillfället var det porschens fel.

En Volvo 854 närmar sig en korsning bakom ligger en Porsche, det slår om till rött och Volvon bromsar vilket gör att bakdelen på Volvon "reser" sig och bakomvarande Porsche missar detta och bromsar försent vilket resulterar i att framdelen på Porschen trycks nedåt vid inbromsningen och går under Volvon som lyfts upp och slutar med bakhulen vid vindrutan på Porschen. (Blev knappt några märken på Volvon)

Med detta ville jag inte säga att det var ditt fel utan bara att du bör nog jaga fast i några ögonvitnen.

Vi stod stilla vid ett rödljus, eller jag gjorde ju åtminstonde det.. Han backade ju som sagt på mig.. han sa ju i polisförhöret att det blev grönt, han hann aldrig köra innan jag körde på honom..

Det bevisar ju lite... Plus att jag tror att skadorna på din Porsche o den andra bilen i ditt fall, blev värre än vad våra blev. Gubb jäveln fick lite lack avskrapad in under sin bakspoiler...

Morrgan
6 augusti 2008 · 94 Inlägg

MickeMys skrev:
Det är trisst,när personer inte står för vad de gjort...!
Hoppas du löser det,ge dig inte.
Jag har också hamnat i en sådan sits,(blev nitad i röven på Stattena i HBG).
Stod stilla vid rött, det blev grönt, bussen framför mig bromsade in,jag bromsade in , bilen bakom mig rände rätt in.
Han blev galen på mig????? Men fick ge sig då jag ringde polisen.
Kommentaren han sa till snuten var:
-Man är ju inte van vid att man skall stanna när det blir grönt..?..?
Polisens kommentar (HaHa) Det måste man som bilförare,och du är alltid skyldig om du legat för nära så du inte kan bromsa fordonet i tid...!
Det blev dyrt för honom..
Men nu till ditt problem igen:
Håll på dig det löser sig säkert.
Lycka till.
Mvh.MickeMys

Visst finns det gott om idioter!!? tack, kommer som sagt inte att ge mig. Detta ska varea rätt o inget jävla fuskande... hatar såna svin, fan att dom ska komma undan detta.. ALDRIG...

-Mackan- Fire And Silk
6 augusti 2008 · 2 254 Inlägg

Morrgan skrev:

MickeMys skrev:
Det är trisst,när personer inte står för vad de gjort...!
Hoppas du löser det,ge dig inte.
Jag har också hamnat i en sådan sits,(blev nitad i röven på Stattena i HBG).
Stod stilla vid rött, det blev grönt, bussen framför mig bromsade in,jag bromsade in , bilen bakom mig rände rätt in.
Han blev galen på mig????? Men fick ge sig då jag ringde polisen.
Kommentaren han sa till snuten var:
-Man är ju inte van vid att man skall stanna när det blir grönt..?..?
Polisens kommentar (HaHa) Det måste man som bilförare,och du är alltid skyldig om du legat för nära så du inte kan bromsa fordonet i tid...!
Det blev dyrt för honom..
Men nu till ditt problem igen:
Håll på dig det löser sig säkert.
Lycka till.
Mvh.MickeMys

Visst finns det gott om idioter!!? tack, kommer som sagt inte att ge mig. Detta ska varea rätt o inget jävla fuskande... hatar såna svin, fan att dom ska komma undan detta.. ALDRIG...

så rätt, bra inställning!!
Kämpa på bara!!

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
KHRacing
6 oktober 2008 ·

Hur har det gått Morgan ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang