Kuggat uppkörning 3 ggr, senast idag!

Germax
7 oktober 2008 · 12 086 Inlägg

båten skrev:

JapMax skrev:
Det är ganska enkelt, kuggar man 3 ggr kan man inte köra bil, mao ska man inte ha körkort.
Jag vet av egen erfarenhet och av andras att de är snällare på andra körningen, kuggar man 3 kan man helt enkelt inte köra bil. Gå massa lektioner och lär dig ist, att kugga uppkörningen ett dussin gånger är ju bara pinsamt..

Och som vissa säger ang olika bilar och städer.
Ok, bilen kan jag ha överseende med. Men de är ju inte som att gå över till ett flygplan? Ok, ett käringstopp kan jag tycka är acceptabelt av en rockie tongue och vadå i en annan stad? Sverige är världens mest trafikskyltade land, använd ögonen, det är bara att läsa innantill på skyltarna!

Skitbra att du kan köra bil, jag antar att du tog flera lektioner efter att du kuggade första gången? Får du skulle du inte ha körkort (Eftersom du inte kunde köra bil) Och ska man verkligen ha körkort om dom är snällare andra gången? Det ska väl bedömas lika varje gång?


Rent spekulativt så antar jag att du kör för fort ibland? Jag hoppas att det bara är slarv som gjort att du inte har skickat in ditt körkort än? För vilken uppkörningsledare tycker att det är OK?

Lätt att vara bitchig när man väl har kortet i handen, hur kaxig kände du dig efter att du hade kuggat första gången?

Jag har tagit 3 körkort, kuggat en uppköning på MC när jag va 16 år.
Det säger väl sig självt? Kugga en gång är ju helt acceptabelt med tanke på hur hårda dom är. Men att kugga 3 ggr? Då kan man inte, då får man lära sig!

Hon fråga vad hon gör för fel, mitt svar, du kan inte köra bil.. ta fler lektioner och lär dig!
Att lära sig köra bil genom att kugga massa uppkörningar är varken effektivt lr billigt.

Förövrigt va jag ganska kaxig, ja! Han kugga mig för en skitsak så jag vart bara sur och bokade en ny tid samma dag.

Senast redigerat av JapMax (7 oktober 2008)

ironhead volvoraggare
7 oktober 2008 · 4 776 Inlägg

nöt på mera och andas ut innan uppkörningen visst jag kugga första gången också men det har ju mer eller mindre alla  gjort va inte  närvös för att byter bil ett tips är ju att du   lär dig hitta vad reglagen är och hur  du ställer in stolen och såna saker så kommer det gå galant

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
8 oktober 2008 · 1 874 Inlägg

JapMax skrev:
Det är ganska enkelt, kuggar man 3 ggr kan man inte köra bil, mao ska man inte ha körkort.
Jag vet av egen erfarenhet och av andras att de är snällare på andra körningen, kuggar man 3 kan man helt enkelt inte köra bil. Gå massa lektioner och lär dig ist, att kugga uppkörningen ett dussin gånger är ju bara pinsamt..

Och som vissa säger ang olika bilar och städer.
Ok, bilen kan jag ha överseende med. Men de är ju inte som att gå över till ett flygplan? Ok, ett käringstopp kan jag tycka är acceptabelt av en rockie tongue och vadå i en annan stad? Sverige är världens mest trafikskyltade land, använd ögonen, det är bara att läsa innantill på skyltarna!

Det må låta "uppkäftigt". Men jag håller faktiskt med dig. Blir man kuggad så många gånger så kan man inte köra. Visst är man nervös eftersom att någon sitter och stenglor på en hela tiden, när man kör. Men har man kört tillräckligt mycket så ska man faktiskt kunna köra olika bilar. Visst, dragläget kan ligga lite olika, och knapparna kan sitta på andra ställen - Men i övrigt är det bil som bil.

Dock vet jag inte om jag litar på att köra på trafikskolan. Mig ville dom bara mjölka på pengar. Så jag körde några gånger där för att lära mig detaljerna kring trafikreglerna. Sedan körde jag med morsan och farsan, vart vi än skulle. Och det gav fan resultat. När man kör med några som man känner så pass bra... då funkar allt på rutin sen. Även om vi åkte till Stockholm så fick jag köra. Och som sagt... det gav en del. Jag var nervös och gjorde en del misstag på uppkörningen. Men jag klarade det. Det var inget jag missade på sådär..

Som du sa; Är man så nervös så att man inte kan köra en annan bil (t.ex en Volvo, som i hennes fal, vilket är typ den mest lättkörda bilen man kan hitta), då kan man inte klara det.

Andreas 940 -utan 940
8 oktober 2008 · 1 728 Inlägg

jenijeni skrev:
Hejsan!
Vad gör jag fel?
Första uppkörningen för 3 månader sen, var jag alldeles för nervös, missade till och med en stoppplikt!
Sen andra uppkörningen fick jag vänta 3 månader på..Alltså jag körde upp för 1 vecka sedan! och då kuggade jag på att jag inte körde miljövänligt (jag skulle tänka på växlingen) Och nu började jag bli stressad, min teori gå alltså ut om en månad..vad gör jag? Jo min mamma bokade en tid till mig i Kristianstad, en stad jag aldrig kört i + att det var privat denna gången vilken innbär inte samma bil..Fine tänkte jag, måste ju chansa..mardröm..att komma från Trelleborg till Kristianstad och köra upp! ALDRIG mer..inte alls samma stad, och bilen var en volvo..orh! Det jag kuggade på denna gången var att jag koncentrarade mig för mycket på att komma under fund med hur denna bil fungerade än att köra bil och:mad: vara uppmärksam..Jag blir galen!! Jag bryter inga regler, jag kör långsamt, riskmedvetet och bra!Jag har atgit upp mot 30 lektioner på körskolan och kört där snart ett år..? + privatkörning! Vad ska jag göra???

Det finns säkert andra saker du är bra på.

discokapten Kapten på disco!
8 oktober 2008 · 1 729 Inlägg

JapMax skrev:

båten skrev:

JapMax skrev:
Det är ganska enkelt, kuggar man 3 ggr kan man inte köra bil, mao ska man inte ha körkort.
Jag vet av egen erfarenhet och av andras att de är snällare på andra körningen, kuggar man 3 kan man helt enkelt inte köra bil. Gå massa lektioner och lär dig ist, att kugga uppkörningen ett dussin gånger är ju bara pinsamt..

Och som vissa säger ang olika bilar och städer.
Ok, bilen kan jag ha överseende med. Men de är ju inte som att gå över till ett flygplan? Ok, ett käringstopp kan jag tycka är acceptabelt av en rockie tongue och vadå i en annan stad? Sverige är världens mest trafikskyltade land, använd ögonen, det är bara att läsa innantill på skyltarna!

Skitbra att du kan köra bil, jag antar att du tog flera lektioner efter att du kuggade första gången? Får du skulle du inte ha körkort (Eftersom du inte kunde köra bil) Och ska man verkligen ha körkort om dom är snällare andra gången? Det ska väl bedömas lika varje gång?


Rent spekulativt så antar jag att du kör för fort ibland? Jag hoppas att det bara är slarv som gjort att du inte har skickat in ditt körkort än? För vilken uppkörningsledare tycker att det är OK?

Lätt att vara bitchig när man väl har kortet i handen, hur kaxig kände du dig efter att du hade kuggat första gången?

Jag har tagit 3 körkort, kuggat en uppköning på MC när jag va 16 år.
Det säger väl sig självt? Kugga en gång är ju helt acceptabelt med tanke på hur hårda dom är. Men att kugga 3 ggr? Då kan man inte, då får man lära sig!

Hon fråga vad hon gör för fel, mitt svar, du kan inte köra bil.. ta fler lektioner och lär dig!
Att lära sig köra bil genom att kugga massa uppkörningar är varken effektivt lr billigt.

Förövrigt va jag ganska kaxig, ja! Han kugga mig för en skitsak så jag vart bara sur och bokade en ny tid samma dag.

Jag anser att bli kuggad pga ecodriving är en skitsak, känner ingen och jag menar ingen som seriöst kör eco hela tiden (kanske i slutet på månaden wink.

Men du bommade en skitsak, alltså skulle du ha tagit mer lektioner om man följer vad du säger.



Till trådskaparen:

Skit i vad dom säger, träna på det som känns osäkert, be körskolläraren att följa med om det känns som ett stöd. Slappna av, det är det viktigaste.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
andyw
8 oktober 2008 · 14 Inlägg

Det kommer ordna sig tillslut, ett tips är att du kan köra upp i typ norrland där det inte finns någonting då blir du säkert lite lugnare och får högre självförtroende!

haha, från trelleborg till norrland? tongue varför inte en liten by i italien? haha skämt o sido så kan du ju lita på att hon/han kommer få dåligt självförtroende om det kirras körkort i norrland o sedan i chocktillstånd (av all trafik) krockas i skåne... haha:)

roxe Jesus didn´† Tap
8 oktober 2008 · 1 146 Inlägg

Försök köra privat strax innan uppkörningen det brukar hjälpa.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
anvandare_12345
8 oktober 2008 · 654 Inlägg

Saxbo2 skrev:
Bor du nära k-stad så boka i olofström, där klarar nästan alla uppkörningen. Det är ett samhälle utan stadsmiljö. Jag körde 10min landsväg, vände och körde tillbaka till körskolan sen hade jag mitt körkort wink
Dock är det nog ganska lång väntetid..

Körde också där, känner ingen som blivit kuggad i Olofström...

Gulmun * Klåpare
9 oktober 2008 · 1 718 Inlägg

Gno på med pluggandet bara så löser det sig. En kompis till mig kuggade teorin 8 gånger, varav tre var muntliga. Men till slut så satt det inrotat. smile

Tänk positivt, det finns värre exempel.
http://www.youtube.com/watch?v=-uZ4_OdD55o

Hittade inte när hassan i p3 busringde till en bilskola, men den är kung! wink big_smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Germax
9 oktober 2008 · 12 086 Inlägg

discokapten skrev:

JapMax skrev:

båten skrev:

Skitbra att du kan köra bil, jag antar att du tog flera lektioner efter att du kuggade första gången? Får du skulle du inte ha körkort (Eftersom du inte kunde köra bil) Och ska man verkligen ha körkort om dom är snällare andra gången? Det ska väl bedömas lika varje gång?


Rent spekulativt så antar jag att du kör för fort ibland? Jag hoppas att det bara är slarv som gjort att du inte har skickat in ditt körkort än? För vilken uppkörningsledare tycker att det är OK?

Lätt att vara bitchig när man väl har kortet i handen, hur kaxig kände du dig efter att du hade kuggat första gången?

Jag har tagit 3 körkort, kuggat en uppköning på MC när jag va 16 år.
Det säger väl sig självt? Kugga en gång är ju helt acceptabelt med tanke på hur hårda dom är. Men att kugga 3 ggr? Då kan man inte, då får man lära sig!

Hon fråga vad hon gör för fel, mitt svar, du kan inte köra bil.. ta fler lektioner och lär dig!
Att lära sig köra bil genom att kugga massa uppkörningar är varken effektivt lr billigt.

Förövrigt va jag ganska kaxig, ja! Han kugga mig för en skitsak så jag vart bara sur och bokade en ny tid samma dag.

Jag anser att bli kuggad pga ecodriving är en skitsak, känner ingen och jag menar ingen som seriöst kör eco hela tiden (kanske i slutet på månaden wink.

Men du bommade en skitsak, alltså skulle du ha tagit mer lektioner om man följer vad du säger.



Till trådskaparen:

Skit i vad dom säger, träna på det som känns osäkert, be körskolläraren att följa med om det känns som ett stöd. Slappna av, det är det viktigaste.

Jag tog inga lektioner.. han tyckte jag körde i en korsning där jag skulle väntat med högerregeln. Jag tolka som att jag hade all tid i världen att köra emellan, men det tyckte inte han.

Jag skulle aldrig gnälla på någon som kuggar första uppkörningen! Mänskligt och tyvärr rätt vanligt.
Att kugga 3 ggr tyder därimot bara att man inte kan köra. Det va lite "vad gör jag för fel" som eggade mig oxå.. ja vafan tror du, du kan inte köra bil därför får du inte körkort tongue

Har en bekant som kuggat 5!! (fem), five, fünf, cinco ggr på teorin! Skrämmande
Ok om man har typ mbd lr nått me då borde man ju koppla när man gör första testet och inte fattar ett skit, och efter det lösa tester på ett alternativt sätt. Finns ju muntligt för folk med problem.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang