2902
Sök

Grabbar & Töser, vad händer om man har registeringsskylten i fönsteret fram?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Som topic säger, vad händer egentligen då ?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Varningar. 36
1 200 Inlägg
16 oktober 2008
Böter skulle jag tippa på. Ej tillåtet iallafall.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

1 827 Inlägg
16 oktober 2008
Böter. Been there, done that.

Den ska sitta längst fram på fordonet, väl synligt.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

473 Inlägg
16 oktober 2008
Polisen stannade mig precis när jag hade startat igång mitt projekt och klagade på regg skylten.
Jag förklarade för polisen att det inte går att fästa den för det finns inget fäste.
Logiskt?
Det tyckte verkligen inte konstapeln.
Så jag vägrade betala bötern och fick fylla i MÅNGA papper tillsammans med polisen.
Då han frågade mig om jag skulle godta bötern om åklagaren tyckte samma som honom så svarade jag nej.
Då skulle det komma till tingsrätten vilket jag ångrade starkt när jag fick reda på att jag skulle få betala rättegångs kostnaderna ifall jag inte vann målet.

Men i alla fall så fick jag ett brev hem förra veckan där det stod att förundersökningen inte inleddes för att brott ej kunde styrkas.

Jag hade skylten i fönstret.
Men vad jag vet så får man inte det egentligen så jag hade väll tur.

Så mitt tips till alla er där ute är att INTE göra som jag.
Det kan bli mycket dyrare än de 1500:- som man får betala om man inte har skylten där fram.

Ha de!

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4

140 Inlägg
16 oktober 2008
ja böter som andra sagt fick betala 300kr men är nog dyrare i dag,,

Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre.

KHRacing
16 oktober 2008
CooperVickis skrev:
......................................

Då skulle det komma till tingsrätten vilket jag ångrade starkt när jag fick reda på att jag skulle få betala rättegångs kostnaderna ifall jag inte vann målet.

......................

Vem sade detta till dig då det är helt felaktigt.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
16 oktober 2008
likställs med att köra utan skylt.... samma om du har klistermärkes regplåt samma som att köra utan skylt då den ej är tillverkad o godkänd av vägverket.

473 Inlägg
16 oktober 2008
KHRacing skrev:
CooperVickis skrev:

......................

Är det?

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
16 oktober 2008
CooperVickis skrev:
KHRacing skrev:
CooperVickis skrev:

......................

Är det?

Jag tror du bara åker på rättgångskostnader i civilrättsliga mål
Senast redigerat av discokapten (16 oktober 2008)

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
16 oktober 2008
polaren åkte på det... fick 1500kr i böter för felplacering av regskylt!.. så ne det är inte tillåtet!

Team Insane Racing

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
16 oktober 2008
vart stoppad av poles i somras, presis när vi vart och hämtat bilen från lackarn, så va hadde skylten i fönstret eftersom vi inte hadde någon galler att fästa den i. Så vi förklarade hur det var och dom ville bara att vi skulle sätta på den såfort som möjligt. kom bara med en bra bortförklaring så e det nog lugnt smile

3 059 Inlägg
16 oktober 2008
emijl skrev:
Som topic säger, vad händer egentligen då ?

Det ser fjantigt ut.
Fulare o ha den liggandes i framrutan än att sätta den där den ska vara..

VW-nörd?
4 332 Inlägg
16 oktober 2008
Han kanske undra för att han behöver ha den där under en kortare period och vill veta om han ska bry sig om att köra med bilen eller ställa den? Suck...

1 827 Inlägg
17 oktober 2008
discokapten skrev:
CooperVickis skrev:
KHRacing skrev:

Är det?

Jag tror du bara åker på rättgångskostnader i civilrättsliga mål

Stämmer. I mål mellan åtalad och stat landar alltid kostnaden på staten. Har du en jävla otur får du betala 500kr till brottsofferfonden, men det tvivlar jag starkt på.

Annan rolig kuriosa är att det är samma böter för felplacerad regskylt som för avsaknad av rekskylt, så helt onödigt att ha den i rutan "sålänge"...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Cnc-operatör
608 Inlägg
17 oktober 2008
Jag åkte med i en supra som hade skylten i rutan . han/viblev stoppade av polisen å skickade hem att genast montera fast skylten synlig i fronten. ägaren till bilen slapp böter . snäll polis.

Sofia | Cadillac Series 62 Six Window Sedan

neckwomen_88
17 oktober 2008
inte alls onödigt att ha skylten i rutan istället för att lämna den hemma... en bra motivering kan räcka långt!

slapp själv böter med motiveringen att skylten inte gick att fästa.....(vilket den iofs gjorde, sen att det var två poliser med noll koll kanske också spelade in)

så, polis med bra dag - inga böter
dålig dag - böter

3 059 Inlägg
17 oktober 2008
Mortalis skrev:
Han kanske undra för att han behöver ha den där under en kortare period och vill veta om han ska bry sig om att köra med bilen eller ställa den? Suck...

rolllol
Suck...
Senast redigerat av Smajly (17 oktober 2008)

Sök