5361
Sök

problem med spackel som spriker

VW Ägare
1 011 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
#1
På det kjolpaket som jag har så ska sidokjolarna limas ihop med orginalkjolarna och sen ska det spacklas ihopa. Problemet är att det har en tendens att spricka ute i gavlarna för där är orginalkjolarna någon typ av mjuk plast inte riktigt gummi och inte plast något mitt emellan.

vad ska jag göra för att det inte ska spricka?

Henrik Eberlund

Driver
2 111 Inlägg
8 november 2008
#2
Plasta ihop. It's the only way. Eller plastsvetsa.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
8 november 2008
#3
Spricker det medans det torkar? Isf har du blandat för tjockt med härdare.

Spricker det efter ett tag så ska du nog testa ett annat spackel.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

16 197 Inlägg
8 november 2008
#4
om orginal kjolarna är i ABS elle annan mjuk plast å dom nya e glasfiber så går de inte att spackla,plasta elle svetsa ihop dom.. du kan ju limma ihop dom me sikaflex elle 3Ms "svarta" lim men du kommer alltid få en synlig fog..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

VW Ägare
1 011 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
#5
evilaudio skrev:
om orginal kjolarna är i ABS elle annan mjuk plast å dom nya e glasfiber så går de inte att spackla,plasta elle svetsa ihop dom.. du kan ju limma ihop dom me sikaflex elle 3Ms "svarta" lim men du kommer alltid få en synlig fog..

Jo jag har ju limmat ihop dem men det är den snynliga fogen jag försöker bli av med och det är som att glasfiberspacklet inte vill fästa mot plasten.

Henrik Eberlund

16 197 Inlägg
8 november 2008
#6
Eberlund skrev:
evilaudio skrev:
om orginal kjolarna är i ABS elle annan mjuk plast å dom nya e glasfiber så går de inte att spackla,plasta elle svetsa ihop dom.. du kan ju limma ihop dom me sikaflex elle 3Ms "svarta" lim men du kommer alltid få en synlig fog..

Jo jag har ju limmat ihop dem men det är den snynliga fogen jag försöker bli av med och det är som att glasfiberspacklet inte vill fästa mot plasten.

precis.. de går inte att spackla elle plasta på de flesta orginal kjolar då de e gjorda av ABS elle nån annan s.k fetplast.

men limmar man snyggt så e de ju bara lack på de sen.. va kör du me för lim?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

VW Ägare
1 011 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
#7
evilaudio skrev:
Eberlund skrev:
evilaudio skrev:
om orginal kjolarna är i ABS elle annan mjuk plast å dom nya e glasfiber så går de inte att spackla,plasta elle svetsa ihop dom.. du kan ju limma ihop dom me sikaflex elle 3Ms "svarta" lim men du kommer alltid få en synlig fog..

Jo jag har ju limmat ihop dem men det är den snynliga fogen jag försöker bli av med och det är som att glasfiberspacklet inte vill fästa mot plasten.

precis.. de går inte att spackla elle plasta på de flesta orginal kjolar då de e gjorda av ABS elle nån annan s.k fetplast.

men limmar man snyggt så e de ju bara lack på de sen.. va kör du me för lim?

Plastic padding har ett PL400 liknande lim. Som ska hålla 100kg/m3

Har använt detta i jobbet och vet att det håller bra och greppar direkt.

Henrik Eberlund

16 197 Inlägg
8 november 2008
#8
Eberlund skrev:
evilaudio skrev:
Eberlund skrev:

Jo jag har ju limmat ihop dem men det är den snynliga fogen jag försöker bli av med och det är som att glasfiberspacklet inte vill fästa mot plasten.

precis.. de går inte att spackla elle plasta på de flesta orginal kjolar då de e gjorda av ABS elle nån annan s.k fetplast.

men limmar man snyggt så e de ju bara lack på de sen.. va kör du me för lim?

Plastic padding har ett PL400 liknande lim. Som ska hålla 100kg/m3

Har använt detta i jobbet och vet att det håller bra och greppar direkt.

oki.. de bästa me 3Ms lim e ju att du kan fylla ut hela fogen/skarven me de å sen slipa de efteråt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"


Sök