3294
Sök

Trim till Calibra (c20xe)

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
11 maj 2006
Trådstartare
Hej!

Har ni några bra tips om hur man enklast får upp hk,n i en c20xe?
Har kollat upp med enem om turbokonvertering. Men dom säger att jag inte kommer få igenom den pga att de redan finns en calibra med turbo=/ Och dom säger att jag troligtviss måste byta nav till 5bult för att 4 bult inte håller eller vad de va? Kan de stämma? Bromsarna måste bytas till bättre bromsar.. Så jag funderar på att trima utan turbo.. Har ni några bra tips?
Just nu har jag annan kam + topp, öppet filter, extractor, sportsystem kanske nått jag glömt...

///Syyhn

/// SyyHn

9 108 Inlägg
12 maj 2006
Du måste hört alldeles tokigt.. Det är ju lättare att få igenom en bil om det redan finns en modell med turbo..
Det dom menade med bromsarna är att du måste byta till calibra turbos bromsar för att kunna regga den, och i så fall måste du ändra till fem-bults..

Men visst, om du gör dom grejorna du skrev så har du 180hk kanske..

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
12 maj 2006
Trådstartare
MilleN skrev:
Du måste hört alldeles tokigt.. Det är ju lättare att få igenom en bil om det redan finns en modell med turbo..
Det dom menade med bromsarna är att du måste byta till calibra turbos bromsar för att kunna regga den, och i så fall måste du ändra till fem-bults..

Men visst, om du gör dom grejorna du skrev så har du 180hk kanske..

Jag har dom grejerna jag skrev på bilen så den ligger runt 180hk.. Jag vill ha lite mer:D Ska snacka med besiktningen och se vad dom säger.. Måste man inte ha ett certifikat från OPEL om avgaskrav o grejer?

Tack för svar:P

Mvh Syyhn

/// SyyHn

9 108 Inlägg
12 maj 2006
Japp för att få den godkänd med turbo behövs intyg och grejor.. på www.opelsportclub.se finns svar på dina frågor wink

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
14 maj 2006
Trådstartare
Var inne på den sidan o hittade detta "Man bör även ha i åtanke att det är helt omöjligt att i dagsläget få en konvertering godkänd av Svensk Bilprovning om bilen är nyare än 1975 på grund av avgaskraven" Men jag fattar inte... Blir de högre avgasutsläpp när man konverterar?? I så fall är de ju omöjligt som de står:S

/// SyyHn

Sök