6215
Sök

Extra mätare? hur kopplas de in?

StoraStyggaVargen
10 november 2008
Trådstartare
#1
tja..skulle villja veta lite hur man kopplar in extra mätare.

volt vaccum och dylikt är ju inte så svårt, men när det kommer till oljetryck, vattentryck mm så är det inte lika lätt..

det ä en volvo det ska kopplas in i...var finns det lite tips och råd? kanske du kan? hjälp till då!

mvh

457 Inlägg
10 november 2008
#2
Brukar följa med tillbehör till mätarna som mäter av, sen följer det nog med en liten instruktionsbok! smile

VW Ägare
1 011 Inlägg
10 november 2008
#3
för att koppla in oljetryck och oljetemp så är det lättast att köpa en tillsats som man sätter mellan blocket och oljefiltret som man sen gängar in givarana som brukar följa med mätaren.

Henrik Eberlund

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 november 2008
#4
Är det originalmätare så måste du ha original givare oxå.

Eller har du tex mätare från biltema så ska givarna oxa vara därifrån, annars får du ett felakrigt utslag på mätaren (oftast)

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

StoraStyggaVargen
11 november 2008
Trådstartare
#5
tack så mycket för alla svar! mellan blocket och oljefiltret? sandwitch så kallad?


Sök