effektökning utan katalysatorer?

Eddie_88 Hillbilly
17 november 2008 · 206 Inlägg

myt  myt  myt

Living my life sideways!
breesladd SKÅNING
17 november 2008 · 1 215 Inlägg

har också hört att det var så för att man fick sjuka böter utan katt men nu ska det vara avskaffat om det har varit så, skiter i vilket kör utan katt ändå för dom ska ju se/komma på att det borde vara katt på bil fan från början och hur många snutar kollar ifall man tat av katten vid en flygande, ev om du har ett hål på avgasröret så kanske dom kollar,

ang din fråga, så är ökningen så marginell så det är skit samma märks inget hörs ingen skillnad kanske lite och det är nog bara psykiskt

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Jongen
17 november 2008 · 341 Inlägg

Har en TDI men på den märkte jag ganska stor skillnad när man varvade över 3500varv, men även detta en turbo. Körde och besiktiga utan katt eller ljuddämpare, fick bara ombesiktning för att det saknades, inget snack om att man kan få 10-17k i böter, de brukar vara ganska snabba att påpeka det annars tycker jag....

Fredrik-79
17 november 2008 · 2 164 Inlägg

Jongen skrev:
Har en TDI men på den märkte jag ganska stor skillnad när man varvade över 3500varv, men även detta en turbo. Körde och besiktiga utan katt eller ljuddämpare, fick bara ombesiktning för att det saknades, inget snack om att man kan få 10-17k i böter, de brukar vara ganska snabba att påpeka det annars tycker jag....

Besiknings man har ingen skyldighet att informera om vilka bötesbelopp detta merför.
De märks när du blir stoppad av polis eller kollar med vv.se vad fär pöola bötesbelopp de är för olika förseelser.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Jongen
17 november 2008 · 341 Inlägg

Fredrik-79 skrev:

Jongen skrev:
Har en TDI men på den märkte jag ganska stor skillnad när man varvade över 3500varv, men även detta en turbo. Körde och besiktiga utan katt eller ljuddämpare, fick bara ombesiktning för att det saknades, inget snack om att man kan få 10-17k i böter, de brukar vara ganska snabba att påpeka det annars tycker jag....

Besiknings man har ingen skyldighet att informera om vilka bötesbelopp detta merför.
De märks när du blir stoppad av polis eller kollar med vv.se vad fär pöola bötesbelopp de är för olika förseelser.

MVH

F

Nä, det är ju sant, men de brukar ju vara glada för att påpeka sådant..... De sa till mig "Polisen kommer att ta dig med den vingen du har på bilen, så passa dig för dom...." Detta sa han efter att godkänt övriga bilen efter 5minuters diskusion med en kollega ang min vinge. Borde inte han gett mig ombesiktning istället då om man inte fick ha det? roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang